#1 Skrevet Januar 12, 2005 Leser jeg denne engelske teksten riktig?: Heavy Duty front upper strut mounts 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 12, 2005 Helt riktig! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 12, 2005 Ok, Takk for svar! så slipper jeg evt å kjøpe feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 12, 2005 Den grønne typen er den som ble brukt på urquattro, kraftigere enn den i vanlige B2/3/4 inkl RS2. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 12, 2005 tror jeg bytte sånne 4 ganger på s2en, selger noen av disse tror jeg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 12, 2005 Kraftigere slike er et must. Steike så ofte de ryker på b4'en. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 12, 2005 Ja, disse lagerne er desverre slitedeler i høyeste grad. Selv ikke de grønne fra Urq er spesielt mye mere solide En får bare lære seg å leve med de som de er 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 12, 2005 hva er prisdiffen mellom de grønne og de standard? tror ikke mine er gått enda, men har måttet stramme etter et par ganger. sist kjørte jeg på med locktite og det virker som det hjalp. mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Januar 12, 2005 Satt på nye i mai, nå er det ene ødelagt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 13, 2005 hva er prisdiffen mellom de grønne og de standard? Jeg kjøpte nye vanlige i høst da den ene demperen foran røk, og prisdiffen var vel ca 200 kr mere pr stykk hvis jeg ikke husker helt feil. Hukommelsen er dårlig, og jeg kan ikke huske helt hva de vanlige kostet heller, og kvitteringen har jeg visst ikke lenger. Men rundt 500 for vanlig og 700 for grønn ringer en bjelle... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 13, 2005 Jeg betaler 260kr pr stk på Albjerk. Da med 15% rabatt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 13, 2005 Viser bare hvor feil jeg husker... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 13, 2005 Jeg betalte 221 pr stykk hos mekonomen, de var også grønne (vet ikke om det er de samme dere snakker om men..) Fjærbeinslager var noe av det første som måtte byttes på bilen, da forrige eier hadde mekka selv og satt de på opp ned (ja du leste riktig!). Trodde ikke sånt var mulig jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 13, 2005 Jeg betalte 221 pr stykk hos mekonomen, de var også grønne (vet ikke om det er de samme dere snakker om men..) Fjærbeinslager var noe av det første som måtte byttes på bilen, da forrige eier hadde mekka selv og satt de på opp ned (ja du leste riktig!). Trodde ikke sånt var mulig jeg. Er ikke det fysisk umulig da? Jeg prøvde å montere de opp/ned for å se om jeg kanskje hadde gjort feil før, men fant fort ut hva som var riktig. mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Januar 13, 2005 Er ikke det fysisk umulig da? Jeg prøvde å montere de opp/ned for å se om jeg kanskje hadde gjort feil før, men fant fort ut hva som var riktig. mvh EW Fullt mulig det, angrer på at jeg ikke tok bilde av det, så helt jævlig ut. Måtte bytte støtdemperne pga det og, måtte kutte av under låsemutteren (?) på toppen av demperen for å få av de knuste fjærbeinslagrene. Når vi fikk de av og snudde de riktig vei, så rant det kulelager ut av de Skulle fått pris for å prestere noe sånt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 13, 2005 "De grønne" dere snakker om er faktisk originale til bl.a S2...de forsterkede lagertoppene til Urquattro er BLÅ og har delenr 857 412 323 B. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 31, 2005 gammel tråd, men det går vel greit? bare lurer på om hvis disse lagerne ryker, vil jeg merke det på asfalt da? har en klonkelyd foran på høyre side nå, men den kommer kun ved ugjevn vei. f.eks grus og grov asfalt. hører sjeldent noe på vanlig asfalt. kan det være lageret som har gått? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 1, 2005 bump bump 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 1, 2005 Mitt er gåent på høyre side og jeg merker det som et lite "knepp" når jeg svinger og treffer skarpe dumper samtidig. Merker ingenting ved normal kjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 16, 2005 skal den grønne siden opp ? for det er vel bildet av en type lager, bare hver av sidene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 16, 2005 Min er gåen på høyre side og jeg hører(nesten) kjenner når hjulet treffer f.ex asfaltkant eller skjøt mellom asfalt og murbruer, smeller godt i bilen da. Når jeg jekker opp bilen sp ser jeg også at fjæra er løs. Den runde svarte skiva ( kom ikke på hva det het) på toppen av støtdemperen er også lett og snurre på når bilen står på alle fire hjulene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...