Hjelp! Passat tdi 100 hk 2002 starter såvidt, ryker masse. kan ikke kjøres

Anbefalte innlegg

Noen som kan hjelpe til å tyde disse vag com loggene?

Er logget måle blokk 4,, 10, og 11.

 

Bilen har feilkode om for høyt turbo trykk og G62 føler til kjøleveska. og går i nødmodus rett etter start. Får også en ulyd som kommer fra under panseret noen ganger under kjøring og da skjer det noe med gassen,, skjer liksom ikke noe akkurat når ulyden er der.

 

LMM er byttet. Alle trykkslanger er sjekket ok. VNT staget går opp og ned... vnt klokka holder vakuum virker det som når vi testet dette.

 

Noen tips, og noen som kan sjekke disse loggene? Ser at Duty cycel for map sensoren ligger konstant på 92,4% , men ved kjøretur vanlig på småveier etterpå varierte den.

LOG-01-004-xxx-xxx.xls

LOG-01-010-011-xxx.xls

LOG-01-011-010-xxx.xls

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå gå ikke bilen lengere. Sliter med å starte den, når den plutselig får start etter mange forsøk, går den bare på tomgang,skjer ikke noe om man prøver å gi gass... virker som motor ikke går på alle sylindre.. litt stillere motorgange, poffer litt i eksos på tomgang.. og ryker limelig mye fra eksos.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips.....? Bilen går ikke an å kjøre .. står bare på tomgang og mer enn det skjer ikke om man har flaks at den starter da

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

huff da, skjer med at elverums bilene ikke starter a, golfen min står i leiret den nå..;) ikke bra, ikke bra...hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk spjeldet på innsugs siden, det kan ha løsnet slik at motor ikke får luft! (EGR spjeldet)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

huff da, skjer med at elverums bilene ikke starter a, golfen min står i leiret den nå..;) ikke bra, ikke bra...hehe

 

Er ikke min bil, heldigvis for meg, men en kompis sin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diesel filteret da? Byttet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diesel filteret da? Byttet?

 

nettopp byttet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan reg reima hoppet ei tann??+

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk spjeldet på innsugs siden, det kan ha løsnet slik at motor ikke får luft! (EGR spjeldet)

 

Sjekket spjeldet nå, virker som det var det som gjorde at bilen ikke startet ja... er noe vakuum som holder igjen spjeldet i lukket stilling etter man skrur av bilen. Nappet av slangen som styrer spjeldet og nå starter den. Men om det er det som gjør at bilen går dårlig gjenstår å se. Da det ble innsugs rens pluss egr ventil rens først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket spjeldet nå, virker som det var det som gjorde at bilen ikke startet ja... er noe vakuum som holder igjen spjeldet i lukket stilling etter man skrur av bilen. Nappet av slangen som styrer spjeldet og nå starter den. Men om det er det som gjør at bilen går dårlig gjenstår å se. Da det ble innsugs rens pluss egr ventil rens først.

 

Tenkte meg det ja :) Uten luft går en motor veldig dårlig....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.