#1 Skrevet Oktober 28, 2009 På stasjonsvogna mi, en 1996 1,9TD, har jeg problemer med bremsene. Om jeg bremser fint ned, er de gode og ingen problemer oppstår. Om jeg brå-bremser har jeg opplevd at pedalen blir hard og jeg har nesten ingen bremse-effekt. Kan virke som om caliperene ikke tåler kjappe bevegelser ellerno.. Virker nesten som om det ikke er noe vacum der når jeg bråbremser. Hender og at ABS kobler helt ut og varsellys lyser etter en bråbrems. Noen som har noen ide om hva dette kan være? Kan det ha med bremseveska å gjøre? (den er gaaamel) eller caliper / andre ting?? Håper noen kan hjelpe, da dette kan være skummelt til tider. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 28, 2009 Ser at du har Vag-Com. Så ta en autoscan og se om du får opp noen feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 28, 2009 tipper nesten på lekkasje av vakum mellom bremsekraftforsteker og evt reservoar... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 29, 2009 Vag-com gir meg en feilmelding når abs kobler ut, om dårlig spenning. Hadde det vært lekkasje ville det vel vert likt uansett om jeg bremsa normalt eller hardt? Bremsene er som sagt helt greie, men i en "panikk-brems" blir de knallharde 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...