#1 Skrevet Oktober 29, 2009 Noen som vil møte meg en plass i kristiansand, og låne meg en resirkuleringsventil i et par minutter? Har dumpventil i min 1997 A4 1.8t 2wd, og turboen er treg og lader bare halve trykket. Tenkte å teste med en resirk før jeg kjøper ny uten at det skulle fikse problemet. I bring the tools 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 1, 2009 ville brukt resirk på denne selv om det ikke er det som er problemet søk litt opp om dump på 1.8t 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 1, 2009 Forge 007 er bestilt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 1, 2009 Det er bra Vist du uansett "må" ha lyden, så får du bra lyd med forge resirk og åpent filter Men da må du bruke den typen chipsenter og ts-racing selger, pga LMM problemer med oljafilter. Men det vet du sikkert fra Nissanen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 2, 2009 Høres bra ut Joda, er klar over dette med innoljede filter. Dreper lmm så det holder Utenom gamle opel og bmw lmm-er. Dem kan ikke dø hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 2, 2009 Utenom gamle opel og bmw lmm-er. Dem kan ikke dø hehe Så er det forskjell på luft-mengde og luft-masse, på en gammel opel og bmw'er ++ er det luft mengde måler og er en mekanisk måler, ikke hete tråd som måler masse nå til dags. Ikke alle som vet forskjellen på det, derfor nevner jeg det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 2, 2009 Greit å vite ja Jeg lagde en artikkel om akkurat dette på http://www.Nissan200sx.tk, men faktisk, på de gamle omegaene jeg har hatt har det vært hetetråd. Er vel kanskje forskjellen på nøyaktigheten som gjør dem mindre tolerante for ytre påkjenninger som innoljede filtre og slikt? Mer nøyaktig lmm har vel gjerne en tynnere hetetråd? "Luftmengde-/massemåler Ute på "det store nett" er det brukt mye engelsk og mye info er dårlig forklart. Det er mange som er usikre på akkurat dette med luftmengdemåler. Eller er det luftmassemåler det heter? Og er det det samme som AFM / air flow meter? Fakta: LMM = Luft mengde måler = Luftmengdemåler er gammel teknologi og finnes på mange biler med innrpøytning fra seit 80 tidlig 90 tallet. Det er en stor boks, med en klaff inni som flytter seg ettersom lufta blir sugd igjennom. Det er ikke dette som er på 200sx. LMM = Luft masse måler = 200SX bruker en luftmassemåler. Den har en hetetråd som blir kjølt ned ettersom hvor mye luft som passerer. Den måler luftvekt pr. tidsenhet f. eks. gram pr. sekund ved hjelp av film / trådsensor. AFM = Air / fuel meter = Måleinstrument som viser luft / drivstoff forholdene (blandingen) MAF = Mass air flow = Luftmassemåler VAF = Volume air flow = luftmengdemåler" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...