Bytter regreim på s6'n. Trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Må jeg av med dette reimhjulet? For det ikke av sitter som f.

Det er 2.2T det er snakk om:)

regreimbytte.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det må du. Finnes eget verktøy for å låse dette når du skal skru det opp. Det skal vel være tilsatt med 450NM og Loctite, så det sitter godt ja.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et triks for å løsne den uten låseverktøy er å sette f.eks latmannsarmen ca 10cm over bakken/gulvet og kjøre motoren litt på starteren, da pleier den å løsne. Koble fra modulene så motoren ikke tenner, for sikkerhets skyld:). Men du bør uansett ha låseverktøy når du skal trekke den til igjen!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En slik låsesak har ikke jeg nei. nå angrer jeg på at jeg begynte med hele dritten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei jeg skruer det sammen igjen å setter fagfolk på saken.

Takk for de svar som kom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En slik låsesak har ikke jeg nei. nå angrer jeg på at jeg begynte med hele dritten.

En ekte trønder gir seg aldri ;) Jeg tok av på min 2,5 tdi så tok jeg en rørbit og kuttet i et hakk på det og sveiste på et håndtak. wolla, et låseverktøy. Mener å huske at det var 66mm i ytre dim. Hakket tror jeg var 25mm dypt og 30 bredt. Funket knallbra det.

lykke til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg ett problem til. Jeg får ikke på den andre reima jeg tok av heller. er det noen som kan si meg hvor du strammer/slakker denne? Den flate reima.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den strammer seg selv. Jeg lagde mitt eget komprimerings tool. Ikke det peneste, men det gjør jobben. Samme med låsetoolet. Brukte bare ei vekt og 1 meter langt rør som moment nøkkel, stramma til 500 nm. Husk locktite på bolten som sitter i veiva, den bør foresten byttes! Ikke gi opp nå som du har kommet så langt.

IMAGE_122.jpg

IMAGE_129.jpg

IMAGE_131.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er bilde av "moment nøkkelen" min:

Håper dette er til hjelp.

IMAGE_127.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der har du den jeg ikke får på igjen. Hva skal jeg gjøre med den for å få den på?

attachment.php?attachmentid=134383&stc=1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan bruke en fastnøkkel på dette viset, eller noe lignende:

Strammer.jpg?t=1256843508

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal legge meg i skam i natt: bh : Den du peker på, knakk når jeg tok en 17mm nøkkel får å stramme reima : dum :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er s6en i gode hender, får det gjort i løpet av uka på verksted.

Slenger inn et par avslutnings bilder: rolleyes

frakt1.jpg

frakt2.jpg

Takk for hjelpa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.