A4 1.8TQ stoppet plutselig! Hvordan få ut bensinpumpa?

Anbefalte innlegg

Heisann ja!

Etter jeg fikk igang A4'n igjen i september så har den etterhvert i siste av og til ikke starte sånn helt plutselig noen få ganger. Ville ikke tenne i heletatt, venta jeg bare halvtime + så startet den helt fint igjen. Sånn har den vært en måneds tid.

 

Plutselig igår etter jeg drar på ut av ett kryss, og etter jeg slipper opp å skal gi gass igjen merker jeg at bilen ikke drar, da har den stoppet.

 

Nå vil ikke bilen starte i heletatt, den harker å tenner litt noen få ganger innimellom, etter å ha stått i natt starta den i ett halvt sekund, kom seg nesten opp til tomgangen, men stoppet igjen bare.

 

Da tok jeg frem vag com kabelen for å sjekke etter feil, etter helvetes mye tull klarte jeg å få henta ut feilkodene, fant bare noe med trottel sensor ellerno, tror det var TPS'n. Tror det er at jeg prøvde å koble fra denne å sette den i igjen igår når den ikke startet.

 

Men jeg sleit lenge før jeg fikk scannet feilkodene. å mistet plutselig kontakten når jeg hadde fjernet feilkodene og skulle scanne igjen. Å etter det har jeg fått ikke fått scannet noe igjen. Den merker at den er koblet til bilen, men klarer ikke kontakte den.

 

Prøvde da kabelen på S2'n med adapteren til 2x2 plugg selvfølgelig, der scannet jeg feilkoder med en gang uten problemer.

 

Noen som kan skjønne hva problemet med A4'n min er? For meg virker det som hjernen tuller, noe tullerusk der.

Den er chippet, aner ikke hvor. Tror det er SKN chip fra bildelesenteret.

 

Tar imot all hjelp med stor takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt det samme på min A4, det var chipen i ecu som hadde løsnet. Satte den inn igjen så gikk alt normalt. Ta opp ecu å se - vet ikke om det er det samme - men chipen min satt løst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å dytte den bedre inn igår, satt vel ikke helt 100% først. Men hjalp ikke :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ennå være dålig kontakt - måtte ta min ut to ganger før jeg fikk min til å virke. Hadde akurat samme syntomer som deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åja, jamme da kan det være det da. Jeg har satt i orginal chippen nå, men er på jobb så må vente til etterpå å se om det funker. Hvor lenge sto chippen din i bilen føre det problemet kom da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, kan være det da. Får se når jeg kommer hjem. Takk for tipset!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd litt forskjellig uten hell. Monterte først orginal chip, da tente den litt så ga den seg som vanelig. Så skjedde det ikke mere.

Så prøvde jeg med trimchippen igjen, skjer fortsatt ikke noe.

 

Når jeg prøver å scanne engine på vagcom skjer det ikke noe, å den feiler. No connection to host.

Men alt annet jeg scanner fungerer smertefritt, f.eks abs, eller centr.locks. eller imobilizer greia.

Alt annet en motor fungerer.

 

Jeg har trua på at hjernen er helt tullerusk, noen som er enige? Eller noen som vet om noe annet det kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

koble ECU helt vekk,og vent noen minutter,og koble tiligjen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har hatt den frakoblet i langt over 12 timer da. Regner med å ta den ut i par minutter ikke hjelper da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg også, men rart den tenner av og til litt etter god tid. skulle hatt en ekstra hjerne å testa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten er ecu død eller har du dårlig kontakt et sted. Virker som det er dårlig kontakt. Den virker jo en gang i blant ?????????

Ikke lett å si hva det kan være...................Jeg hadde heller ikke kontakt med ecuen før cipsen satt riktig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig typisk når du mangler spenning inn på styrenheten så vil du ikke oppnå kontakt med den.

Forsøk å få tak i ett koblingskjema til bilen og sjekk jordingspunkter og spenningsforsyning til styrenheten.

Kan være dårlige loddepunkter i spenningsforsyningsrele for styrenhet(hvis denne bilen har slikt rele?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er veldig usikker på om det er selve hjernen eller ikke. Siden den av og til kan tenne litt. Sjekka ista å monterte hjernen igjen, etter at den har ligget inne siden fredag. Nå var det ikke en liten gnist engang. Den tente litt av og til første gangene jeg prøvde på fredag med orginal chip og trimchip. Så tror ikke det er at de sitter dårlig. Jeg tror enten hjernen tuller å er ødelagt, eller at det er som cato sier.

 

Og vet du om det er spenningsforsyningsrele på noen av b5 A4ne?

Jeg må nesten prøve å få tak i koblingskjema, og også høre med verksmesteren på albjerk.

 

Men kan jeg evt finne dette rele på ETKA?

 

Takk for alle tipsene:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke akkurat samme bil, men når jeg kjøpte min Passat VR6 så var den veldig ustabil, stoppet periodisk og vanskelig å starte - var veldig dårlig jording på den, men mistenkte hele tiden det var defekter med hjernen pga at den hadde lagt med mye ustabil spenning (pga den dårlige jordingen).

 

Til slutt tok den heldigvis helt kveld - byttet til ny hjerne og siden har den gått som en klokke (hadde også reparert de dårlige jordingene).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor var jordingene på passaten til hjernen da? Satt hjernen under panseret omtrent rett forran sjåføren der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg loddet chippen direkte på hjernen, å enda ikkeno bedre. Sett på alle loddepunktene at det er kontakt der. Så nå må enten hjernen være dø, ellers er det noe jording eller noe annet som er galt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

å den får bensin? ser du har skrevet lenger opp at det ikke er gnist, men symptomene kan være bensinpumpe som er i ferd med å dø. min var slik før jeg bytta bensin pumpe. May be a shot in the dark.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har tenkt meg om litt, å lurer på om det er bensin som er problemet. Etter jeg leste om en som hadde 2 bilder der bensinpumpa var gåen rundt 286k km. Min er gått 265k.

 

Jeg hører at det summer fra pumpa når jeg skrur på tenninga, så den skal lage bensintrykk. Men den kan fortsatt være gåen ?

 

Grunnen til at jeg tror det ikke er bensinpumpa er at det lukter ofte bensin da de ikke ville starte. Men har ikke lagt merke til det nå.

 

Men sitter den i tanken på A4'n?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min gikk men bygde ikke nok trykk. målte trykket til 0.8bar da den stoppa(ved kinning) da den starta var det oppe i 4bar ca. trenger ikke vare det men bør kanskje sjekkes?

jepp pumpa sitter i tanken .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det med jordingene var bare generelt jordingene rundt omkring i motorromm blant annet hovedjordingen som går fra batteri til starter/motor/karosseri - hjernen vil jeg tro ble skadet av at disse var dårlige, som førte til ujevn spenning og "strømdipper" på min bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, jeg kan jo sjekke bensinpumpa. Hørtes jo ut som en feil som kunne være riktig helt til det punkte der jeg sliter med å få kontakt med hjernen/motor med vag com. Jeg skal prøve å finne jordinger, evt måle disse å se om de kan være dårlige. Jeg er rimelig sikker på at hjernen er problemet siden det ikke finnes noe kontakt til denne lengre med vag com

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

regner med du har en uorginal radio/cd spiller. jeg må koble vekk cd spilleren for å komme inn på elektronikken i bilen. ikke sikker på om det er problemet ditt . bare nevner mine erfaringer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, jeg har uorginal spiller ja. Er litt elektronikk bak der ja. Men aner ikke hvor jordinger å signalkabler til hjernen går hen. Hos meg er den jo i motorrommet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.