#26 Skrevet November 1, 2009 grunnen til at jeg må kople vekk spilleren er at spilleren forstyrrer signalet til diagnose kabelen. kopler jeg vekk spilleren kommer jeg inn på motorstyreenheten. vet ikke om du altid har kommet inn på Ecu uten problem. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet November 1, 2009 Aldri vært noe problem å komme inn på ecu før. Men kan jo prøve å koble av cd spilleren. Hvem vet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet November 2, 2009 koble fra ene slangen på fuelrailen å stapp den i ei bøtte,å se om det kommer bensin.. Er jo bare bensin å gnist du må ha... Summer det fra pumpa så er den mest sannsynlig i orden,men ekke sikkert det kommer fram allikevel.. Kan jo væra rele som fjusker att pumpa å,mål att den har konstant 12v ell mere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet November 4, 2009 Nå har jeg forsket litt mere, brukte min egen vag com kabel. Som da er en ebay kabel, nå fant jeg hjernen, og hadde en feilkode fordi batteriet ikke var i en stund. Men problemet er ellers fortsatt det samme, den starter ikke, tenner ikke litt i det heletatt. Noen som har noen ideer til hva det kan være da? Skal prøve å sjekke om den får bensin og gnist litt senere. Men om noen har en formening om hva det kan være som gjorde at den ikke startet av og til, og nå plutselig stoppet, så kom med dem. Takk for all hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet November 4, 2009 Er bare å feilsøke litt. Jeg hadde startet i denne rekkefølgen; gnist, bensin, hjerne, el-nett etc. Får håpe det løser seg for deg, er sikkert bare en liten bagatell en plass 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet November 4, 2009 Ok, den vag com dritten spilte meg ett puss. Jeg fikk bilen i garasjen, sjekket først gnist. Bra som pokker det Så skrudde jeg opp slangen til bensina som går inn på fuel railen. Der rant det bittelitt bensin ut, så jeg prøvde å sette på tenning, å starte. Kom ikke ett snev av bensin. Så vi vet nå hvorfor den ikke starter. Men hvor sitter bensinpumpe relè ? Greit å se om det funker eller ikke først? Hvis den funker er vel pumpa gåen ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet November 5, 2009 Da har jeg nok funnet problemet med bilen. Den fikk jo ikke bensin, så jeg sjekket først rele til pumpa. De klikket å åpnet seg når jeg satt 12v på det. Da er det nok selve pumpa, men jeg sliter med å få den opp av feste sitt. Skrudd løs lokket over pumpa og slangene, så det topplokket slangene sitter i. Men får ikke opp selve pumpa med den braketten. Noen som har noe tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet November 5, 2009 prøv å bytt tenningsmodulen. har hatt akkurat samme prob på både passat 1.8t og a4 1.8t og det var modulen som var gåen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet November 5, 2009 Ehh, han skriver jo akkurat at det ikke kommer bensin frem. Er ikke helt sikker på den pumpen, men på de litt eldre må du med handa nedi tanken, klipe inn et par klips, og bruke en god del makt for og få den opp. Pumpen sitter sikkert på et sugefilter, og om det sitter fast i "rammen", så sitter pumpen ganske godt på denne da det er en gummin tetting som kniper rundt inntaket på pumpa. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet November 5, 2009 Åja, må jeg kanskje klippe de greiene da, bestilt walbro 255 in tank pumpe idag. Den passer vel nok ikke i den plast saken? så kan vel like greit bare klippe å få den løs? Tenningsmodul var godt forslag før jeg sjekka at det var bensinproblem. Men byttet den i fjord, men fikk da bare problem med 1 sylinder. Men får komme meg ut å prøve å få løs pumpa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet November 8, 2009 Hadde vist flaks med gjettningen min. hehe:) om du har fått skrudd opp ringen som holder alt nede i tanken må du bare vri løs hele holderen da den sitter fast i bunn i tanken på 3 stk tapper. sitter rimlig godt å er ikke lettere å få den på plass igjenn heller( ihvertfal ikke med taklys som eneste lyset å mørkt ute). ikke anelse på om walbro pumpa passer rett i men lar seg helt sikkert gjøre. kjøpte bare ny pierburg pumpe til min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet November 16, 2009 Da ser det ut til at problemet er løst, satt inn walbro 255l pumpe i helga, å bilen ser ut til å være i orden nå. Den var bare litt tungstartet av og til i starten, men ser ut til å være bra nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...