Mister kraft fra motor i det esp skal til å slå inn

Anbefalte innlegg

er det normalt at man mister kraft fra motor i svinger osv når bilen nesten spinner og esp slår litt inn... virker som kraften blir borte litt da.. dette er uheldig i diverse situasjoner, er det bare å slå av esp og problemet blir borte? Gjelder en passat tdi 4 motion 2001

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har et veldig lignende problem selv på min 1999 A6, første gang det skjedde trodde jeg også at det var motoren som mistet kraften, men det var bremsene som hengte seg opp. bilen ble da nesten stående på veien midt i ettermidagsrushet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er nokk sånn det skal vere. ja, bare slå av esp så er det "problemet" borte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er slik på mange av de bilene jeg har kjørt med esp, så skal nokk være slik :) Skjer også om du drar litt i brekken på nyere vw også :)

En bekjent så brant seg på det. Brekka bilen, men mistet motorkraften så han fikk ikke dradd den fremmover med hjulene. Traff hjørnet på et betongbygg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal være sånn. esp`n gjør noe med motoren. det beste er å slå av :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er akkurat derfor man skrur av esp når man skal opp glatte bakker :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hjelper ikke alltid å skru av esp. På min 07 tranporter så kobler den inn litt igjen hvis jeg drar i brekket å slædder på vinteren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

esp kan man som oftes bare koble delvis ut ved å trykke på esp-knappen, men antiskrensen ligger altid å vokter over hva som skjer uansett og griper inn om man holder på å gå rundt! Antispinnen får man helt bort ved å trykke på knappen tror jeg...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

på min forsvinner både ESP og ASR... eneste jeg har er ABS når jeg trykker på dnne...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er slik på mange av de bilene jeg har kjørt med esp, så skal nokk være slik :) Skjer også om du drar litt i brekken på nyere vw også :)

En bekjent så brant seg på det. Brekka bilen, men mistet motorkraften så han fikk ikke dradd den fremmover med hjulene. Traff hjørnet på et betongbygg :)

kjedelig :P men man pleier å skru AV esp'n etc. hvis man brekker da:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.