#1 Skrevet Oktober 29, 2009 Fikk prøve min quattro på glattisen litt igår:-D Men begynte da å undre på hvordan antispinn fungerer på 4x4? For på vanlig rwd eller fwd så er jo det sensorere som måler om ett hjul går fortere en de andre, men på 4x4 så blir jo dette litt vanskelig da kansje alle hjulene spinner i samme hastighet:P Noen som kan forklare? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 29, 2009 skjeldent alle hjulene spinner likt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 29, 2009 Må ha sperre for å spinne likt. Fordeler kraften mellom de dekka som har best grep.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 30, 2009 Må ha sperre for å spinne likt.Fordeler kraften mellom de dekka som har best grep.. Men det er jo det quattro`n som sørger for, ikke antispinnen:) Quattro er jo helt mekanisk, med unntak av de helt nyeste da.. Jeg merket da jeg var ute på isen og gav godt med gass så spant jeg ganske mye før antispinnen grep inn, så det fungerer jo åpenbart ikke like godt som på biler med 2 hjulstrekk, men så skal jo det en del mere til for å spinne med 4x4 da:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 30, 2009 Antispinn overvåker hjulenes rotasjon i forhold til bilens hastighet og regulerer motorkraft og bremser slik at hjulene ikke spinner. Den fordeler ikke krefter til hvert enkelt hjul, men bremser ned motor og de hjula som spinner. Quattro derimot, fordeler krefter til hjulene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 30, 2009 Men det er jo det quattro`n som sørger for, ikke antispinnen:)Quattro er jo helt mekanisk, med unntak av de helt nyeste da.. Jeg merket da jeg var ute på isen og gav godt med gass så spant jeg ganske mye før antispinnen grep inn, så det fungerer jo åpenbart ikke like godt som på biler med 2 hjulstrekk, men så skal jo det en del mere til for å spinne med 4x4 da:p Bare litt off-topic, ser du er fra HERØY og sier der er is... Vil det si jeg må legge om til vinterdekk når jeg kommer hjem fra jobb over helgen? Eller bor du i den ANDRE herøy? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 30, 2009 Bare litt off-topic, ser du er fra HERØY og sier der er is... Vil det si jeg må legge om til vinterdekk når jeg kommer hjem fra jobb over helgen? Eller bor du i den ANDRE herøy? herøy på mørekysten:) Men isen forsvant herfra igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...