#1 Skrevet Oktober 30, 2009 (endret) I stedet for å lage ny topic, endrer jeg spørsmålet mitt i dag. (15.11.10) Jeg skal bygge meg et prosjekt, bestående av tverrstilt 1.8T (150/180HK) og 4x4 Etter hva jeg har skjønt, passer 01, og 02 kassene, men hva annet passer? Dersom jeg får tak i en tverrstilt 1.8T grevling, kan jeg da bruke ledningsnettet på denne mot en syncro/quattro kasse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 30, 2009 nye passaten er jo også tverrstilt og levert med 4-motion 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 30, 2009 Hei. Raskt spørsmål, men hvilke biler har blitt levert med tverrstilt 1.8T og firehjulsdrift? A3 og golf, men er det noen andre også? Er Golf levert med 1,8T og 4Motion? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 30, 2009 (endret) Er Golf levert med 1,8T og 4Motion? Nei det er den kanskje ikke, men det er vel en 1,8 uten turbo? og tverrstilt? Og da burde da en 1.8T motor monteres på denne drivlinja? Driver og ser på alternativer, for tverrstilt 1.8T og 4x4, og lurer egentlig på hva slags donorbil, jeg skal se etter. Eller om jeg finner deler enkelthvis som passer sammen til mitt formål. Planen er iallefall tverrstilt motor, med 4x4 av et eller annet slag. *edit* er det noen som har en eller annen form for layout på Tverrstilt motor på Golf/Audi/Passat? Trenger i første omgang noe som indikerer motor/girkassefester? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 30, 2009 Nei det er den kanskje ikke, men det er vel en 1,8 uten turbo? og tverrstilt?Og da burde da en 1.8T motor monteres på denne drivlinja? Driver og ser på alternativer, for tverrstilt 1.8T og 4x4, og lurer egentlig på hva slags donorbil, jeg skal se etter. Eller om jeg finner deler enkelthvis som passer sammen til mitt formål. Planen er iallefall tverrstilt motor, med 4x4 av et eller annet slag. *edit* er det noen som har en eller annen form for layout på Tverrstilt motor på Golf/Audi/Passat? Trenger i første omgang noe som indikerer motor/girkassefester? seat leon og skoda octavia har det også audi tt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 30, 2009 Takker for svar. fra når kom Passaten med tverrstilt og 4x4? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 30, 2009 Seat Leon og Audi S3 er levert med 210Hk og 4wd. Audi TT er levert med 225hk. Alle bilene er levert med 02m girkasse som er å anbefale hvis du skal trimme litt. Dette er Golf 4 generasjonen. Disse har motorfester på hver side av motoren samt et kjøttbein bak. Jeg har montert 1.8T i en golf syncro. Du kan sjekke ut bygge tråden min. Passat er nok ikke levert med tverrstillt 1.8T of 4motion. Da er det nok 2.0T eller R36 som gjelder. Alternativt har du Golf R32 og TT q med 3,2L NA motorer du kan bygge noe morsomt ut av. Disse har også 02m girkasser og 4wd. Kan jeg spørre hvor du har tenkt å bruke motoren? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 30, 2009 Kan jeg spørre hvor du har tenkt å bruke motoren? Blir vel å banne i kirka dette, men har en dialog med BT om å sette 1,8T motor, og dertil egnet drivverk i min Mondeo. Tverrstilt er da ønsket fra dems side, selv om jeg i praksis må flytte motorfester uansett... (enklere og rimeligere med rettstilt) men men.... Ford har ikke noe reelt motoralternativ, og BT var ikke gira på å la meg sette inn en 2.5liters V6 er som er kjøpt inn for annledningen... så det blir muligens å bygge bastardbil, siden jeg vil ha skilter på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 30, 2009 Blir vel å banne i kirka dette, men har en dialog med BT om å sette 1,8T motor, og dertil egnet drivverk i min Mondeo. Tverrstilt er da ønsket fra dems side, selv om jeg i praksis må flytte motorfester uansett... (enklere og rimeligere med rettstilt) men men.... Ford har ikke noe reelt motoralternativ, og BT var ikke gira på å la meg sette inn en 2.5liters V6 er som er kjøpt inn for annledningen... så det blir muligens å bygge bastardbil, siden jeg vil ha skilter på bilen. Høres kult ut, lag en byggetråd i offtopic bilrelatert om det blir noe av;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 15, 2009 Har endret første innlegg istedet for å lage ny topic.... Kan jeg kjøpe grevling 1.8T med ledningsnett, og bruke dette mot 01, 02 girkasser? Regner med at girkassa har noen ledninger også? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 28, 2009 Fikk klarsignal, fra BT på risløkka, på fredag, om å sette tverrstilt 1.8T og quattro/syncro/4motion på min ford mondeo (litt alternativt prosjekt, men morro å ha noe ingen andre har) Så da er det bare å vente og se om det dukker opp en delebil til vettug pris.... Finner ingen "delebiler" på blocket.se og vet helt ærlig ikke hvor jeg bør lete etter denslags. så om noen har forslag til hvor jeg skal lete så rop ut.... Mvh Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 28, 2009 er vel greit og ha kontakt med bil høggere rundt om i distriktet for og vite om dem har/får deler om kort tid. Siden du er fra sørum, har du jo skarnes, herbergåsen(opaker) og fetsund som nærmeste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 28, 2009 jeg har isåfall en del deler fra s3 liggende. ligger en salgstråd på det som er igjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 29, 2009 Tror det blir billigst å dra ned til Tyskland med biltralle, så får se om det ikke blir helgetur dit ned om ikke så alt for lenge... får søke litt på webben en stund framover. Men er ikke alle som legger ut vrakbiler til salgs. Så om noen vet om huggere, eller andre som besitter tilsvarende biler, vennligs gi beskjed. BT godkjenner kun 110Kw så¨det blir i utgangspunktet en vanlig 1.8T med 4x4. (tverrstilt utgave) Men mtp diff og versoner av drivlinje, kan det kanskje være noen som vet litt mere konkret modell og utgave jeg bør se etter. Eller er alle 1.8T med tverrstilt like? 02kassa er vel kanskje bare på biler med mere gamp enn 150hk? Og er det forskjell på diffene? Er det forskjell på fordeling av moment forran og bak på disse? eller er alle like? Mye spørsmål her..... alle svar er til stor hjelp.. Frode 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...