En liten lavprofil-konkurranse

Anbefalte innlegg

Her er ett som banker nåværende førsteplass (165/35 17: 57,75 mm (Nankang))

 

385/15-22 - Kumho. 57,75 mm her også, men det er litt mer imponerende på en 22" felg!

 

15_serie.jpg

kumho-385-15zr22-97y-xl.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med 165/40-16 ?

 

Blir vel rundt 65mm dekk side.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med 165/40-16 ?

 

Blir vel rundt 65mm dekk side.

 

66 mm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med 165/40-16 ?

 

Blir vel rundt 65mm dekk side.

 

Bra, 4. plassen oppdatert med 66,00mm som påpekt, bra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er ett som banker nåværende førsteplass (165/35 17: 57,75 mm (Nankang))

 

385/15-22 - Kumho. 57,75 mm her også, men det er litt mer imponerende på en 22" felg!

 

15_serie.jpg

kumho-385-15zr22-97y-xl.jpg

 

Hehe, denne likte jeg og er en dim jeg aldri har hørt om...at det finnes utfra bilder og antall treff på nettet er det ingen tvil om, men er det et showdekk eller serieprodusert mon tro..?

 

Finner ikke dekket i noen lister fra Kumho, men de kan være gamle/ikke oppdatert også... Tar det med med usikkerhet markert inntil videre.

 

Bra! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, denne likte jeg og er en dim jeg aldri har hørt om...at det finnes utfra bilder og antall treff på nettet er det ingen tvil om, men er det et showdekk eller serieprodusert mon tro..?

 

Finner ikke dekket i noen lister fra Kumho, men de kan være gamle/ikke oppdatert også... Tar det med med usikkerhet markert inntil videre.

 

Bra! :)

 

Fra AutoGrips webside:

"Verdens første dekk i 15-profil fra KUMHO. Dim. 385/15R22 - For ettermontering på bl. a. Corvette Z06, Dodge Viper og Ferrari F430"

 

Tror nok det er i produksjon, men det lagerføres nok ikke noe sted. Kan høre på mandag om det er mulig å bestille det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er høyden på en dekkside, dvs hjuldiameteren er 2 x dette + felgdiameteren.

 

hmm... : klø :

 

DSC01091.jpg

 

185/35 17: 64,75 mm (Nankang) :confused:

 

 

Og ja 215/30 20 er nr.2 iht hva jeg har funnet også, bra den kom :)

 

Klarer du nr. 4 og 5 også kanskje??

 

Kanskje vi skal utvide lista til topp 10 for å få med noen flere?

 

Kan 205/35-18 være med der da tro? :) (toyo)

 

Edit: ser den er med alt :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm... : klø :

 

DSC01091.jpg

 

185/35 17: 64,75 mm (Nankang) :confused:

 

Avvik mellom teoretisk og praktisk måling av dekksiden?

 

Det er vel slik som med felgbredde at dekksiden ikke nødvendigvis måles fra kanten av felgen og ned til bakken, men likevel litt rart om det ikke er det for da blir jo også både diameter og omkrets (pi*diameter) også litt ulne...

 

Kan noe av årsaken være bilens tyngde som presser ned dekket? Et kontrollmål av øvre dekkside hadde vært artig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det lite avvik ja. 65mm er jo over felgen : klø : På bildet sitter dekket på 7x17 felg, riktig nok foran hvor det er mest vekt, men også med 3,5bar i dekket (maks som står stemplet på dekket). Det er også nede på utsiden, og hjulet står ikke akkurat loddrett med den senken for å si det sånn :P Er ute på reisejobbing om dagen, men kan måle når jeg kommer hjem igjen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det lite avvik ja. 65mm er jo over felgen : klø : På bildet sitter dekket på 7x17 felg, riktig nok foran hvor det er mest vekt, men også med 3,5bar i dekket (maks som står stemplet på dekket). Det er også nede på utsiden, og hjulet står ikke akkurat loddrett med den senken for å si det sånn :P Er ute på reisejobbing om dagen, men kan måle når jeg kommer hjem igjen :)

 

Bra, blir interessant å se...

 

Ingen som vil prøve å komplettere lista mi forresten? Jeg får komme med et hint da...25 profil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei folkens!

 

Tenkte jeg skulle lage en liten konkurranse som kunnet vært morsomt å se hva folk svarer på og som kan belyse dette litt:

 

Hvilke 10 dekkdimensjoner har lavest dekkside?

 

Og nevn minst 1 produsent som lager dette.

NB! Ingen prototyp-dekk, kun serieproduserte! Og dette med nødhjul tror jeg vi skal ekskludere hvis de hører hjemme på lista...

 

Førstemann vinner heder og ære, og nei, jeg har ikke lista klar helt selv ennå...men nå tror jeg jeg har det :)

 

Her oppdateres listen med innkommende forslag:

 

1) 165/35 17: 57,75 mm (Nankang)

1) 385/15 22: 57,75 mm (Kumho; ikke bekreftet om er i serieproduksjon eller kun showdekk)

3) 215/30 20: 64,50 mm (Toyo)

4) 185/35 17: 64,75 mm (Nankang)

5) 165/40 16/17: 66,00 mm (Nankang)

6) ?

7) 225/30 18/19/20: 67,50 mm (BF Goodrich/BF Goodrich/Mange merker)

8) ?

9) ?

10) ?

11) 205/35 18: 71,75 mm (Toyo)

 

Noen som klarer å fylle inn de som mangler eller som klarer å finne feil eller mangler??

 

Tråden har stilnet, betyr det at dette er for lett eller ikke har interesse eller er kunnskapen rett og slett for lav? Håper ikke det mht hvor viktig dekk (og felg) er på bilene i klubben... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interessen er på plass her hvartfall! : rock : Beste tråden i dekk/felg på lenge! :) Har små titta litt, men ikke hatt tid til å finne ut flere dimensjoner. Kan tippe 255/25-xx eller 265/25-xx kommer på en plass? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Interessen er på plass her hvartfall! : rock : Beste tråden i dekk/felg på lenge! :) Har små titta litt, men ikke hatt tid til å finne ut flere dimensjoner. Kan tippe 255/25-xx eller 265/25-xx kommer på en plass? :)

 

Bra! Nei 255/25 har ingen klart/giddet å lage ennå, men 265/25 finnes i 20, 23 og 30(!) tom, og deler da 6. plassen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: ja : 30" er rimlig heftig! Noen bilder av det? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel flere dekkprodusenter (bl.a. Falken FK452) som leverer 285/25-20 og 22, 71,25mm dekkside, hvilket da tar 10. plassen.

 

FK452 fåes også i 275/25-24 som gir 68,75mm. Denne dimensjonen leveres også av Nexen, Pirelli, Sunny og Toyo. Denne dimmen tar 8. eller 9. plassen, men det vet du sikkert mer om.

 

Da gadd jeg ikke google mer. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel flere dekkprodusenter (bl.a. Falken FK452) som leverer 285/25-20 og 22, 71,25mm dekkside, hvilket da tar 10. plassen.

 

FK452 fåes også i 275/25-24 som gir 68,75mm. Denne dimensjonen leveres også av Nexen, Pirelli, Sunny og Toyo. Denne dimmen tar 8. eller 9. plassen, men det vet du sikkert mer om.

 

Da gadd jeg ikke google mer. :P

 

Bra jobba!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei folkens!

 

Tenkte jeg skulle lage en liten konkurranse som kunnet vært morsomt å se hva folk svarer på og som kan belyse dette litt:

 

 

Ja da er det jeg mener er lista komplett og veldig gøy at flere bidro bl.a med andre dimensjoner som måtte sjekkes ut og t.o.m er med på lista.

 

Takk for innsatsen, regner med denne bumpes med en gang noen ser at dekk som skal inne på topp 10-11 lista :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra! Nei 255/25 har ingen klart/giddet å lage ennå, men 265/25 finnes i 20, 23 og 30(!) tom, og deler da 6. plassen :)

 

Hvem lager 265/25-20 , 23?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem lager 265/25-20 , 23?

 

20 i Hankook og 23 i Pirelli. Sistnevte eller 275/25 24 fortjener vel plass på en T5 snart? :) Kan bruke 225/30 foran veitu.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

20 i Hankook og 23 i Pirelli. Sistnevte eller 275/25 24 fortjener vel plass på en T5 snart? :)

 

Hehe... Har vært inne på tanken ja med 23. men trodde det var 305/25 som var det laveste. Ble fort mere int. med 265 :) 24 blir nok litt vel stort kanskje. Må regne litt rulle omkretser i vinter.. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... Har vært inne på tanken ja med 23. men trodde det var 305/25 som var det laveste. Ble fort mere int. med 265 :) 24 blir nok litt vel stort kanskje. Må regne litt rulle omkretser i vinter.. hehe

 

Helt klart, så smalt som mulig så dekket smuger seg innunder skjermen er jo nødvendig når man setter på "for store" hjul. Utfordringa er kanskje å få felg med rett boltsirkel.

 

9,5x24 foran med 225/30 og 11x24 bak med 275/25 : smil :

 

Evt 10x23 rundt baut med 265/25 : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja da får vi se hva som skjer ;) Bare og begynne og leite etter felger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utfordringa er kanskje å få felg med rett boltsirkel.

 

Bare å betale det ;)

Gotta pay to play:evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å betale det ;)

Gotta pay to play:evil:

 

Så du mener 23 og 24 toms felger med rett ET og 5x112 er hyllevare? :)

 

Mulig det, men jeg har ikke funnet så mye på nettet i hvertfall. Det finnes sikkert endel felger i USA som kan bestilles, bare synd det er så få sider hvor det fremgår klart ET og om man kan borre opp den boltsirkel man skal ha :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du mener 23 og 24 toms felger med rett ET og 5x112 er hyllevare? :)

 

Mulig det, men jeg har ikke funnet så mye på nettet i hvertfall. Det finnes sikkert endel felger i USA som kan bestilles, bare synd det er så få sider hvor det fremgår klart ET og om man kan borre opp den boltsirkel man skal ha :)

 

Mens T5 har ikke 5x112. Den har 5x120 :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.