En liten lavprofil-konkurranse

Anbefalte innlegg

Mens T5 har ikke 5x112. Den har 5x120 :)

Det vet jeg, men brødbiler sorterer under vare og last :)

Nei men er vel ikke så mye bedre utvalg da, tipper felg til Merce ML (5x112) og BMW X5/6 (5x120) er like bra/dårlig i 23 og 24 tom. I 22 er det nok lettere å skaffe 120 boltsirkel enn 5x112.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg kommet meg hjem igjen. (og enda en tur tur/retur : rolleyes) Fikk såvidt målt i helga men da på bilen. Prøvde å måle fra gulv til felg bak, og det er under 4cm. Nå på 7,5x17. rekker kanskje noen bilder senere i dag :) Hører og med at dekkene begynner og bli slitt, så de er stedvis på kanten til å ikke være lovlige. Noen mm mindre der også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vet jeg, men brødbiler sorterer under vare og last :)

Nei men er vel ikke så mye bedre utvalg da, tipper felg til Merce ML (5x112) og BMW X5/6 (5x120) er like bra/dårlig i 23 og 24 tom. I 22 er det nok lettere å skaffe 120 boltsirkel enn 5x112.

får da 22" carlsson felg i 5x112...har montert et meget "lavprofilert" dekk på en slik til en GL. skal se om jeg finner ut av dimensjon :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

får da 22" carlsson felg i 5x112...har montert et meget "lavprofilert" dekk på en slik til en GL. skal se om jeg finner ut av dimensjon :)

Ja 22 tom i 5x112 både til Merce ML og Audi Q5 er ikke så uvanlig, men utvalget er nok noe bedre i 5x120 og 5x130 mht BMW, Tourareg og Porsche Cayenne.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sema-thin-tire.jpg

Resten av jobben får du gjøre, Kopperud;) Bare fant dette bildet, og tenkte da på denne tråden. Om dette stemmer, burde vel det kvalifisere til en ny 1. plass.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal like å se de legge på det dekket der! : rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sema-thin-tire.jpg

Resten av jobben får du gjøre, Kopperud;) Bare fant dette bildet, og tenkte da på denne tråden. Om dette stemmer, burde vel det kvalifisere til en ny 1. plass.

Konge! Men finnes det? Tja, det ser slik ut på skryteplakaten fra Sema 2008, men et nettsøk på Nexen sine egne nettsider viser ikke dekket. Finner heller ingen lister eller bestillingssider på nettet når jeg googler dim'en, kun artikler og forum som relaterer til den samme Sema-saken... så jeg skriver det opp som notasjon i lista, men ikke bekreftet :)

Egentlig synes jeg det er veldig rart at disse produsentene kommer med slike syke dimensjoner istedenfor å pushe de "normale" grensene satt av f.eks 215/30 20, 235/30 22 og 265/25 23 og således bidrar til å gjøre flere dekk mulige. 15 profil og dekk opp mot 40 cm brede passer jo på svært få biler uansett :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konge! Men finnes det? Tja, det ser slik ut på skryteplakaten fra Sema 2008, men et nettsøk på Nexen sine egne nettsider viser ikke dekket. Finner heller ingen lister eller bestillingssider på nettet når jeg googler dim'en, kun artikler og forum som relaterer til den samme Sema-saken... så jeg skriver det opp som notasjon i lista, men ikke bekreftet :)

Egentlig synes jeg det er veldig rart at disse produsentene kommer med slike syke dimensjoner istedenfor å pushe de "normale" grensene satt av f.eks 215/30 20, 235/30 22 og 265/25 23 og således bidrar til å gjøre flere dekk mulige. 15 profil og dekk opp mot 40 cm brede passer jo på svært få biler uansett :)

Nå er jo dette amerika, og der skal jo alt være svært.... Store ameriakske biler, trenger store hjul vet du : smil :

Det er ikke mulig at det bare er å få i usa? finnes mange dekk som bare er tilgjengelige der, og ikke selges i europa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jo dette amerika, og der skal jo alt være svært.... Store ameriakske biler, trenger store hjul vet du : smil :

Det er ikke mulig at det bare er å få i usa? finnes mange dekk som bare er tilgjengelige der, og ikke selges i europa?

Jeg har funnet mange rare dimensjoner på amerikanske nettsider som ikke står på europeiske, men det kan både være at det ikke finnes så mange sentrale europeiske sider hvor "alt" er listet opp, eller så kan det hende at dekkene ikke er e-merket eller hva de når skal være.

Uansett, hvis jeg fant et dekk jeg kunne bruke fra USA, så hadde jeg ikke nølt med å bestille det. Så får man heller vise bilen med helt andre hjul, det må man jo uansett med litt vågale dim'er på felg med "godkjente" dekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har funnet mange rare dimensjoner på amerikanske nettsider som ikke står på europeiske, men det kan både være at det ikke finnes så mange sentrale europeiske sider hvor "alt" er listet opp, eller så kan det hende at dekkene ikke er e-merket eller hva de når skal være.

Uansett, hvis jeg fant et dekk jeg kunne bruke fra USA, så hadde jeg ikke nølt med å bestille det. Så får man heller vise bilen med helt andre hjul, det må man jo uansett med litt vågale dim'er på felg med "godkjente" dekk.

Ja, er en del som ikke er godkjent i europa.

BfGoodrich har jo helt forskjellige versjoner i europa og usa. og de blir vel laga på lisens av michelin i europa.

Akkuratt om de er godkjent i europa er vel ikke noe problem, de funger vel like bra uansett om de blir brukt her eller der...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løfter denne tråden, kanskje den kan fungere som nyhetstråd over nye superlave dekk.

Uansett, nytt dekk kommet:

Nankang AS1 i 165/35 18!

18 tom på Golf 1, Polo og Lupo er altså innen rekkevidde for den som liker slikt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nankang AS1 i 185/35 18!

18 tom på Golf 1, Polo og Lupo er altså innen rekkevidde for den som liker slikt :)

Hmm, 0,6% større enn originaldim på lupoen min.. tenke, tenke... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, 0,6% større enn originaldim på lupoen min.. tenke, tenke... :)

Mens du tenker kan du se om du finner noen 18 toms felger i 4x100...men alt er sikkert mulig :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Image wheels er en venn i nøden da :) men jeg sjekket denne siden nå, og det er jammen 165/35-18 de lager?

http://www.nankang.com.tw/home.php?fn=eng/product_1&no=8&pno=6

http://www.imagewheels.co.uk/pages/prices_cast.html

Image lager felger til deg i 5x18" om det skulle være drømmen :P

Javisst er det, rettet opp! Vet ikke hvor bred felg du får skvisa 165 på jeg, men over 7,5 høres usannsynlig ut, kanskje 7x18 er max? Gutta som bruker 165/45 15 etc vet nok dette.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har jo 185/35 på 7,5, og syns det er nok egentlig! så 7" syns jeg høres ut som max, i mine øyer ;) Men det kommer garantert noen som prøver å legge de på både 7,5 og 8 :o

Sykt er det affal, og jeg kan ikke annet enn å drømme om hvor UBRUKELIG det er :P Jeg syns det er ubrukelig nok som det er nå :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har 235/35-19 på audien, lite gummi iallefall :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har jo 185/35 på 7,5, og syns det er nok egentlig! så 7" syns jeg høres ut som max, i mine øyer ;) Men det kommer garantert noen som prøver å legge de på både 7,5 og 8 :o

Sykt er det affal, og jeg kan ikke annet enn å drømme om hvor UBRUKELIG det er :P Jeg syns det er ubrukelig nok som det er nå :P

Jeg hadde tenkt å kjøre 185/35 på 7,5x17" felg, men har blitt anbefalt å ikke gjøre det pga. faren for at dekket rett og slett revner. Det står mellom den dimensjonen og 195/40.

Kjører du på 16- eller 17" felg? Hvordan er det å kjøre med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg kjører på 17" felg. dekkomleggeren var ført skeptisk til å legge det på, men skulle prøve. Når jeg hentet de sa han at det la seg fint og ikke var noe problem. (han tenkte også litt på sikkerhet om dekket skulle løsne) :) Kjørte i fjor og lagt om igjen nå, og ikke hatt noen problemer i heltatt :)

Ang å kjøre med, så er det DRITTstivt :P mister MYE comfort, også er felgene VELDIG utsatt, så må hele tiden følge med hvor du kjører. kort fortalt, så blir det mer gummi på neste bilen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm..forstår :) Da tror jeg at jeg feiger ut og går for 195/40 :P

Takk skal du ha for godt svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Javisst er det, rettet opp! Vet ikke hvor bred felg du får skvisa 165 på jeg, men over 7,5 høres usannsynlig ut, kanskje 7x18 er max? Gutta som bruker 165/45 15 etc vet nok dette.

Kan jo bruke reifenfreigaben for 17" som referanse. 18" og 4x100 blir vel en del brukt på Honda, så umulig er det ikke

185/35-17 maks 7"

FreigabeNegativ.jpg

165/35-17 maks 6,5

Groessenaenderung1853517.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

18" på Polo er da ingen problem uansett:nana: Men Golf1 og Lupo er nå innen rekkevidde.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem når en har Polo med lastebildim orginalt nei ;)

165/35-18;

dsc02086.jpg

2009.820121.jpg

4200779D3009112300200.jpg

Detta er sykt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

18" på Polo er da ingen problem uansett:nana: Men Golf1 og Lupo er nå innen rekkevidde.

Nå er det litt ulike hjulhus på Polo 1 og 9NP også da :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men du skrev ikke Polo 1;) Du skrev Golf 1 og lupo, Polo:) Var bare det jeg skulle frem til hehe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.