#76 Skrevet November 11, 2011 På tide med en bump her nå vel, noen nye superlave dimensjoner som har kommet side sist? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#77 Skrevet November 11, 2011 På tide med en bump her nå vel, noen nye superlave dimensjoner som har kommet side sist? Jeg tror lista fortsatt står, men blir veldig glad hvis noen klarer å finne noe nytt som kommer inn på lista 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#78 Skrevet November 11, 2011 Riktig eller galt, uansett så er det der helt sykt!! 365/15-24 Fra mediaforumet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#79 Skrevet November 11, 2011 Gammelt nytt Faktisk du som la ut denne på side 4 Mats 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#80 Skrevet November 11, 2011 Ja, til og med jeg som hadde lagt det ut i denne tråden sist:p Men det var lenge siden, så hadde glemt både dimensjon og hvordan felgen så ut siden den gang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#81 Skrevet November 11, 2011 Har også et spørsmål til dere lavprofil guruer her som jeg har lurt på en liten stund, og det lyder som følger; Det er jo allmenn kunnskap at dekkbredder varierer MYE mellom forskjellige dekkmerker, og at det er sortert brede/medium/smale merker etc. MEN påvirkes den fysiske høyden på profilen på dekksiden også sammen med dekkbredden? ville jo være fantastisk rart om dette ikke ble påvirket, så da burde det være mulig å finne "lave" og "høye" dekkmerker på samme måte som brede og smale? (sykt flisespikkeri, men for noen betyr 2-3mm mer en for mange andre ) Og hvis dette er tilfelle, påvirkes høyden proposjonalt med bredden, eller ikke? Håper noen skjønte spørsmålet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#82 Skrevet November 11, 2011 Etter møtet med Micheling ble vi forklart at bredden på dekk som blir oppført går på bredden på kjøresporet. Så kommer bredden på dekksiden i tillegg. Så forskjelden på smale og brede dekk i samme størrelse går på hvor store/brede dekksider dekket har. Mens høyden på dekket er jo % av dekkets bredde. Så sånn som jeg forsto det så skal alle dekk være like høye sålenge det er eksempelvis 215/40-18. Da det uansett er 40% av 215 i høyde og dekksiden ikke regnes med. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#83 Skrevet November 11, 2011 Nerdete spørsmål av deg Alexander! 205/55-16 Falken FK452 VS Fedral SS595 VS ContiSportContact2: Bredde slitebane [mm]: 183/180/NA Bredde total [mm]: 211/204/213 Diameter dekk [mm]: 632/632/632 225/40-18 Falken FK452 VS Fedral SS595 VS ContiSportContact3: Bredde slitebane [mm]: 206/208/NA Bredde total [mm]: 231/233/229 Diameter dekk [mm]: 635/635/638 235/35-19 Falken FK452 VS Fedral SS595 VS ContiSportContact3: Bredde slitebane [mm]: 221/218/NA Bredde total [mm]: 244/234/241 Diameter dekk [mm]: 648/647/648 Føl deg fri til å komme med en egen konklusjon. Det eneste jeg klarer å dra utifra dette lille utvalget er at det ikke er sammenheng mellom en fysisk smal dekkbredde og tilhørende lav rulleomkrets. Rulleomkretsen/diameteren er faktisk den mest konsistente parameteren. Ikke så rart egentlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#84 Skrevet November 11, 2011 Ser at diameteren er så å si lik på de eksemplene du har der, noe som forsåvidt burde være det mest fornuftige Hvor har du fått de tallene fra? hadde vært morro å f.eks målt 3-4 forskjellige dekkmerker på felg av lik dim og målt om det var så likt som tallene sier her. Enkelte dekk SER veldig høye/lave ut i forhold til hverandre i samme dim, men det kan like gjerne være synsbedrag pga forskjellig dekkside/strekk/utforming som gjør det Ja det er ganske nerd spørsmål utrolig hva en fattig bonde kan finne på å tenke på Må vel kalle det miljøskade 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#85 Skrevet November 11, 2011 Du finner ofte tallene på nettsidene til produsenten. Seff ikke på den norske nettsiden. Noen ganger ganske godt gjemt. Slik info er tross alt forbeholdt de aller mest miljøskadde av oss. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#86 Skrevet November 11, 2011 Her var det mye kompetanse, gleder en gammel hjulmann! Jeg avviser fortsatt Nexen-dekket fordi det ikke står i lista deres eller er til salgs noe sted. Litt lav bæring til serieprod. kanskje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#87 Skrevet November 12, 2011 Vil tru det er noe lav bæreevne på det dekket ja, spesielt med tanke på at det er et dekk som er tiltenkt store SUVer Funker vel dårlig med Hummer og dekk med bæreevne til en Polo Har du noen erfaring eller noen synspukter rundt om høyden på dekksiden kan variere mellom merker Runar? Du som sitter på den store kloke kunnskapen om hjul 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#88 Skrevet November 13, 2011 Vil tru det er noe lav bæreevne på det dekket ja, spesielt med tanke på at det er et dekk som er tiltenkt store SUVer Funker vel dårlig med Hummer og dekk med bæreevne til en Polo Har du noen erfaring eller noen synspukter rundt om høyden på dekksiden kan variere mellom merker Runar? Du som sitter på den store kloke kunnskapen om hjul Dette ble vel, slik jeg forstod det fra før, belyst litt mer i en annen tråd her, nemlig at total dekkbredde varierer litt fra merke til merke, mens selve kjørebanen og høyden/profilen ikke varierer noe særlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#89 Skrevet November 30, 2013 (endret) Oppdatert liste. Noen nye heftige 24 toms dekk inne på topp 3 1) 165/35 17/18: 57,75 mm (Nankang) 2) 315/20 30: 63,00 mm (Diablo) 3) 275/23 24: 63,35 mm (Lionhart) (ingen skrivefeil faktisk, kanskje en ny trend med 23 profil kommer?) 4) 255/25 24: 63,75 mm (Lionhart) 5) 215/30 20: 64,50 mm (Nankang/Toyo) 6) 185/35 17: 64,75 mm (Nankang) 7) 165/40 16/17: 66,00 mm (Nankang)/Toyo) 8) 265/25 20/22/23*/24/30: 66,25 mm (Hankook/Pirelli*/Lionhart/Toyo/Toyo) (* = utgått) 9) 225/30 18/19/20: 67,50 mm (BF Goodrich/BF Goodrich/Mange merker) 10) 275/25 20/22/24: 68,75 mm (Dunlop/Michelin/Toyo) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#90 Skrevet Juli 15, 2014 Skjedd noe her i det siste? Om ikke så er vel dette fremdeles i topp, 165/35R18, her på 5.5x18 felg (pop på japanske mini mini biler) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#91 Skrevet Juli 18, 2014 (endret) Skjedd noe her i det siste? Om ikke så er vel dette fremdeles i topp, 165/35R18, her på 5.5x18 felg (pop på japanske mini mini biler) [ATTACH=CONFIG]213335[/ATTACH] Ny 2. plass, 20 profil Fortsatt litt stort for VAG med 30 tom I tillegg er 275/25 21 dessverre gått ut, men finnes i andre størrelse. Erik Skaaden har det siste settet på sin A5. Men siden det fortsatt står i flere lister, så kanskje det fortsatt finnes? Anbefaler noen med A5 å finne det ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#92 Skrevet Februar 3, 2015 Ser Achilles har lansert 195/35-18 nå. Satse på at det kommer i 17 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#93 Skrevet Februar 3, 2015 Hmm.. det hadde passet som et skudd på arbeidsbilen, men det begrenser seg vel en hel del når man skal finne felger som er smale nok i 18"? Kan man strekke seg (og dekkene ) til 8" brede felger? Ronal R50 ball polished i 8x18 med 195/35 hadde vel vært smakelig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#94 Skrevet Februar 3, 2015 Det gikk fint med 205/35-18 på 9" felg så regner ikke med at det er noe problem med 195 på 8" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#95 Skrevet Februar 3, 2015 Oppdatert liste med input fra Frode, takk! Inn på en finfin 10. plass. Siden man ikke kan editere lista i første post lengre, så får vi ha den i siste innlegg når den endres 1) 165/35 17/18: 57,75 mm (Nankang) 2) 315/20 30: 63,00 mm (Diablo) 3) 275/23 24: 63,35 mm (Lionhart) (ingen skrivefeil faktisk, kanskje en ny trend med 23 profil kommer?) 4) 255/25 24: 63,75 mm (Lionhart) 5) 215/30 20: 64,50 mm (Nankang/Toyo) 6) 185/35 17: 64,75 mm (Nankang) 7) 165/40 16/17: 66,00 mm (Nankang)/Toyo) 8) 265/25 20/22/23*/24/30: 66,25 mm (Hankook/Pirelli*/Lionhart/Toyo/Toyo) (* = utgått) 9) 225/30 18/19/20: 67,50 mm (BF Goodrich/BF Goodrich/Mange merker) 10) 195/35 18: 68,25 mm (Achilles) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#96 Skrevet Februar 4, 2015 Det gikk fint med 205/35-18 på 9" felg så regner ikke med at det er noe problem med 195 på 8" Litt forskjell på hva som går på, og hva som er trygt å kjøre på. 185/35 er ikke godkjent på bredere enn 7", 215/35-16 blir nå av de fleste merker godkjent på 8.5". Jeg hadde prøvd å holde meg til 7.5" med 195/35 Har dog tenkt å ha 185/35-17 på 8-17 bak på Poloen, men kun for show, og ikke på veien 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...