#1 Skrevet Oktober 30, 2009 Har fått en liten skade i støtfanger foran og noen riper i ene frontlykten etter at en rygget i bilen min på en parkeringsplass:-(. Skadene blir dekket av motparts forsikringsselskap. Har fått takst hos NAF gjennom gjensidige. Han som tok taksten mente at det ville gå å polere vekk ripene i fronlyken. Så det jeg lurer på er om noen vet hvem som er flike med dette?? Og er det noen som har noen flinke lakkerings verksteder å anbefale?? Ser Slengesol og Åsanebillakkering har hvert nevnt i noen andre tråder. Mitt forsikringsselskap (Gjensidige) foreslo Møller skade vis de skulle fikse alt. Men ser i en gammel tråd her på lokalforumet at de ikke er å anbefale. Mvh Knut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 30, 2009 det er vel delte meininger ang møller. men å lakke ein fanger er vel ikkje så vanskelig. og viss det skulle skje noko så har du fulgt forsikringsselskapet sin anbefalling. eg har polerings middler til å polere frontlykter. men er det dype riper så er det vel ikkje så lett å polere vekk. eg polerte mine lykter, små riper forsvant men dei verste dukka fram igjen etter ca 1 mnd. er det deg eg treffer kvar dag til og frå ågotnes i blå scirocco?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 30, 2009 Når det gjelder polering av lykteglasset så vil eg helst ha noen til gjøre det for meg. For vis det ikke blir bra nok, så skal eg ha ny lykt. Å da er det vel greit at noen kan dokumentere at polering ikke holder. Er nok ikke meg du ser der ute hver deg nei.. Eg e annsatt der ute så eg er der en gang i blandt. Men har sett at det er en annen blå scirocco på CCB. Ble liggende bak den på vei hjem her for en måndes tid siden.. Knut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 1, 2009 det er vel delte meininger ang møller. men å lakke ein fanger er vel ikkje så vanskelig. og viss det skulle skje noko så har du fulgt forsikringsselskapet sin anbefalling.eg har polerings middler til å polere frontlykter. men er det dype riper så er det vel ikkje så lett å polere vekk. eg polerte mine lykter, små riper forsvant men dei verste dukka fram igjen etter ca 1 mnd. er det deg eg treffer kvar dag til og frå ågotnes i blå scirocco?? Kan skrive under på at å lakke en fanger ikke er enkelt for dem. Har ikke god erfaring fra lakkverkstedet deres, da de presterer å levere ut fangeren med renninger. Hvor er kvalitetskontrollen da: klø : (snakker da om skadesenteret deres i bg.vest) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 1, 2009 min far fixer det sikkert lett ^.' 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 1, 2009 Kokstad bilpleie og lakk... definitivt de beste i byn, og da kan jeg prsonlig skrive under på at jeg har pløyd over en hel del lakk firmaer i Bergen... Kokstad bilpleie og lakk er dyr, men sinnsykt flink! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 3, 2009 Takker for svar. Sitter i havet no, så får se hva det blir når eg kommer meg hjem. Mulig eg utsetter lakkeringen til våren med tanke på at det er jo fort gjort å få noen steinsprut i løpet av vinteren.. Mvh Knut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 30, 2009 det er vel delte meininger ang møller. men å lakke ein fanger er vel ikkje så vanskelig. og viss det skulle skje noko så har du fulgt forsikringsselskapet sin anbefalling.eg har polerings middler til å polere frontlykter. men er det dype riper så er det vel ikkje så lett å polere vekk. eg polerte mine lykter, små riper forsvant men dei verste dukka fram igjen etter ca 1 mnd. er det deg eg treffer kvar dag til og frå ågotnes i blå scirocco?? Hvilke poleringsmiddel bruker du på lykteglass? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 30, 2009 Scholl A15 og Meguiars 105 fungerer fint på lykteglass av plast. Fungerer fint på endel steinsprut og vaskeriper, men om ripene er skikkelig dype får du de ikke bort. Anbefaler deg forøvrig å følge forsikringsselskapet's anbefaling, men så må du følge opp i ettertid, ta bilder osv dersom du ikke syns arbeidet er godt nok. Er viktig å reagere fort om så skulle skje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 1, 2009 Hvilke poleringsmiddel bruker du på lykteglass? brukte wolfgang plastik lens cleaning system. kjøpte det her http://blankbil.no/ds_product_info.php?cPath=22_82&products_id=86 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 1, 2009 Går an å prøve denne også. Det følger med 2000 slipepapir for dype riper i pakka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 3, 2009 I juni fikk jeg lakkert bakluken (garanti), innvendige kanaler (garanti) og bakfangeren hos Møller. Jeg har ingen problemer med å anbefalle Møller:) (nei, jeg jobber ikke i møller systemet;)) . Ett eneste støvkorn ble funnet på bakluken, noe de fjernet uten protester. Strøkent resultat ellers. Forsikringsskade = null tanke på kostnader = Møller;) Ang. polering av lykten vet jeg ikke, men et bilpleiefirma er vel kanskje best der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 9, 2009 Er bare å holde seg vekke fra Møller Bilskade. Jeg har førstehåndskunskap om arbeidet deres, både ferskt arbeid, og hvordan det ser ut etter 2 år. Får de til noe bra er det unntaket! Både grunnarbeid og lakkering er noe de ikke fikser, enkelt og greit! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 9, 2009 Er bare å holde seg vekke fra Møller Bilskade. Jeg har førstehåndskunskap om arbeidet deres, både ferskt arbeid, og hvordan det ser ut etter 2 år.Får de til noe bra er det unntaket! Både grunnarbeid og lakkering er noe de ikke fikser, enkelt og greit! Signerer. Har og negativ erfaring med Møller Bilskade. Dårlig maskering, søl, "gardiner" etter lakkering. Helt ufattelig at det går an å levere slikt fra seg til kunde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 9, 2009 Er bare å holde seg vekke fra Møller Bilskade. Jeg har førstehåndskunskap om arbeidet deres, både ferskt arbeid, og hvordan det ser ut etter 2 år.Får de til noe bra er det unntaket! Både grunnarbeid og lakkering er noe de ikke fikser, enkelt og greit! Håper jeg er unntaket da og at jeg ikke får meg noen overraskelser etterhvert:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Januar 7, 2010 Har vært vekk reist på jobb mye i det siste, så har fortsatt ikke fått lakket støtfangeren. Ender vel med å få Åsane Bilakkering til å gjøre det. Har forstått det sånn at de skal være flinke. Men var innom Larsen Bilpleie for å høre om han trodde det ville gå å polere vekk ripen i lykten, og han tok med seg en flaske med noe greier ut og polerte det vekk der og då. Han skulle ikke ha noe for det heller:). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...