#1 Skrevet Oktober 30, 2009 (endret) Har en lite spørsmål til dere som er viderekomne på 1,8t:p Har en A4 1,8t `04mod gådd 70 000km Chippet av chipsenter Satte på en N75H-ventil pga den originale klikket.. Har og satt på BSR optiflow filter Er noen uker siden jeg satte på disse 2 siste tingene, men har egentlig aldri fått prøvd bilen ordentlig ut på turtallet, Var ute på kjøretur istad og tenkte jeg måtte prøve å holde full gass i 2 og 3-gir helt til rødmerket Det gikk helt utmerket helt til jeg nådde 5000-5500rpm, da begynte bilen å rykke/nappe, akkurat som om turbotrykket forsvant og kom tilbake igjen eller noe slikt, så giret jeg oppi 3 gir og der var det enda verre! litt forarget over att alt ikke er som det skal så prøvde jeg noen ganger å ha høyt turtall flere ganger, da virket alt helt som det skulle! vet att det ikke skal være sånn for dette kan umulig vere bra for motoren! Noen kloke hoder som kan gi noe svar? Bare å bestille anneledes N75-ventil? Eller kan det være filteret som gjør det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 30, 2009 Feilkoden jeg las ut fra motor: Saturday,31,October,2009,00:39:41:26365 VCDS Version: Release 805.0 Address 01: Engine Control Module Part Number: 8E0 909 518 AL Component and/or Version: 1.8L R4/5VT 0003 Software Coding: 0011711 Work Shop Code: WSC 66565 1 Fault Found: 16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition) P0234 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent Readiness: 0000 0000 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 31, 2009 Hei! Har klippet og limt fra autohidden, se vedlegg. Mvh Lars Ivar a4.1.8.2004.pdf 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 31, 2009 Hei! Har klippet og limt fra autohidden, se vedlegg. Mvh Lars Ivar Så dette tyder på at det er N75-ventilen som lager trøbbel ved mye mye belastning? Mulig jeg bør bytte til en N75J isteden for H ventlien.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...