Reparere i Sverige, men hvor ?

Anbefalte innlegg

Hei !

Problemet med den havarerte Tiptronicen (som bare går sakte / ikke i revers) er fremdeles uløst: bh :. Får ikke tak i vidundermiddelet Protec, som en på forumet hadde kjøpt hos Bilextra. De har ikke Protec (kan bestille, men da for motor).

1. Vet noen om andre steder som kan ha det ? Tviler på at det hjelper, så det blir nok rep. i Sverige. Tar ikke sjansen på renovert kasse el. overhale min. Har hatt problemer med det selv, og hørt om problemer med f.eks. Norsk Bildelsenter (Møller sier at de har mange problemer fra kunder som har vært der).

Da velger jeg heller merkeverksted, og da i Sverige der alt mye er billigere. (Kommer nok til å bruke Møller til andre, mellomstore jobber som jeg ikke klarer selv).

2. Skal til Arvika eller Strømstad. Har noen på forumet erfaring med bilbergingsfirmaer som frakter til disse byene ?

3. Hva kan anbefales av Olof Ericsson bil i Arvika eller Nilsson bil i Strømstad ?

Håper å få svar på dette så raskt som mulig, nå kjører jeg rundt i en annen bil på sommerdekk : eek :(har ikke vinterdekk til den bilen) : gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke akkurat det du spørs om, men disse her: http://www.rats.no/ overhaler slike kasser og gjør ordentlig arbeid. Det koster noen kroner, men resultatet blir som ny eller bedre. Å bytte en girkasse med en ny på merkeverksted vil også i Sverige ha en 6-sifret prislapp, så det kan man i praksis skrinlegge om det skal være noenlunde økonomisk forsvarlig.. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tommel opp for Nilsson Bil ja, beste merkeverkstedet jeg har vært på/hørt om til nå. Deler ligger ca. 20% under norsk pris og arbeid nærmere 50% under, og så får du kronekursen på toppen av dette. Så tror faktisk ikke vi snakker 6 sifre for å bytte en tiptronic-kasse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dyrt er det ihvertfall uansett, i Tyskland ligger en slik girkasse fra Audi som byttedel på snaut 4500 Euro.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vet ikke hvorfor, men jeg har hørt fra en polakk som jeg jobber med -som har en s8! at det er mulig å få tak i drit billige tiptronic kasser i irland-han fikk desverre ikke tak i til sin, siden han har s8 men han påstod at det var billige kasser å få der borte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her må jeg bare få lov å skyte inn litt, En polakk med S8: vinke :

En annen ting, billigere i irland? Hvorfor skulle de være det?

jeg har selv pøvd å komme i kontakt med flere polske verksted for å få pris på byttekasse, bare kjøre bilen dit å ta et par dager på hotell, men uten hell, Da hadde jeg heller hørt på rådet til Eyvind

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ihvertfall si at prisene i gamle DDR er vesentlig lavere enn i gamle Vest-Tyskland. Om man kjører ned til Berlin-området kan man ta et par dager, flyet oppover igjen og dra ned en gang til og hente bilen når den er ferdig også.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja det er jævelig urettferdig! han gav 80 000kr for en 1999 mod s8 i tyskland! også skriver bare selgeren en kontrakt som det står at han gav feks 10 000 kr for den og da er det en viss % av kjøpesummen de betaler avgift på for å få den inn i polen. så de har det jævelig godt! men han bruker opp resten av lønna på bensin sier han........ 4,2 bensin. og han mente iherdig at det var billige deler på irland. tenkte jeg bare ville tipse,så hvis noen har mulighet til å skjekke det ut så er det jo gull hvis det er sant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også hørt det der om billige kasser fra Irland.. Merkelig, husker ikke hvor jeg hørte det, men det var ikke fra en polakk hvertfall... :P

Kassa di koster hvertfall €3465 i Tyskland, hvis det er noen trøst så har du jo langt ifra dyreste kassa (f.eks. GLA/GDD til €7510), så heldig der :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har også hørt det der om billige kasser fra Irland.. Merkelig, husker ikke hvor jeg hørte det, men det var ikke fra en polakk hvertfall... :P

Kassa di koster hvertfall €3465 i Tyskland, hvis det er noen trøst så har du jo langt ifra dyreste kassa (f.eks. GLA/GDD til €7510), så heldig der :)

Da tror jeg du har en gammel versjon priser, for med oppdatering 731 koster en vanlig kasse 4163,- og en til armert kjøretøy 9014,- ;) Har også erfart at prisene har gått opp ca. 10% fra det der.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt korrekt Eyvind! Glem alt jeg noen gang har nevnt om tyske priser :P Har tatt de fra vagcat.com - fikk for meg at den var oppdatert siden den stemte på centen da jeg kjøpte senterkopper til vinterfelgene i sommer, men det var visst bare tilfeldig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.