#1 Skrevet Oktober 31, 2009 Flere enn meg som har byttet Mechatronic på sin DSG eller S-tronic? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 31, 2009 De byttes i hopetall ja. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 31, 2009 Hva koster det utenfor garantiperioden? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 2, 2009 Vet ikke, (det kommer sikkert fra noen andre her etterhvert), men husk 5 års reklamasjonsrett på norsksolgte biler i privat eie. Hvis du har en 07-modell burde ikke det by på problemer om den er solgt ny i norge. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 3, 2009 Min er byttet på garanti, er 100% fornøyd med behandlingen fra Møller. Var bare nysgjerring på hvor mye noe sånt ville ha kostet hvis en måtte ha dekket det selv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 3, 2009 Hva er dette for noe egentlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 3, 2009 Logikk/styringsenheten for DSG-kassen, dvs den som styrer de to clutchene og gearingen. http://www.volkswagen.com/vwcms/master_public/virtualmaster/en2/experience/innovation/powertrain/dsg6/mechatronics.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 3, 2009 Husker ikke nøyaktig hva det koster, men selve mechatronicen koster ca 17 000,- så man havner vell fort på 23-24 000,- totalt.. Bytter denne ofte pga nykking fra dsg kassen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 3, 2009 Er DSG virkelig så stusselig opplegg? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 4, 2009 Er DSG virkelig så stusselig opplegg? Nei, bare styringsenheten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 8, 2009 Noen som vet om man bytter DSG-olje når man bytte Mechatronic?. (Olje skal vel byttes på 60', så jeg lurer på om det nå kan forskyves?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 8, 2009 Man bytter olje og filter ja. Oljen renner ut når du tar ut mechatronicen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 9, 2009 Litt på siden men: http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=34757 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 1, 2010 (endret) Man bytter olje og filter ja. Oljen renner ut når du tar ut mechatronicen Men er dette skiftet så omfattende at et vanlig DSG-oljebytte ikke er nødvendig? (Dvs at jeg ikke behøver å bytte DSG olje ved 60tkm, men først ved rundt 100?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 20, 2010 Anyone? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 15, 2010 Men er dette skiftet så omfattende at et vanlig DSG-oljebytte ikke er nødvendig? (Dvs at jeg ikke behøver å bytte DSG olje ved 60tkm, men først ved rundt 100?) Svarer meg selv her: Dette blir et fullverdig DSG-oljeskift (så lenge filter også byttes). Så for min del ble dette en garantisak ved ca 40tkm, og første egenbetalte DSG-oljeskift blir da først ved 100tkm. Aldri så galt så er det godt for noe :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 18, 2010 Da blir mechatronic`en byttet på min 2008 Touran også , på garanti. Jeg har egentlig ikke tenkt noe særlig over dette, men har merket at den er litt nøkkete. Leste denne tråden og bestemte meg for å få Møller til å sjekke dette samtidig med service, de finner da feil på den og den blir skiftet på garanti. Kostet ca. 25000,- så greit med garanti Så takk til trådstarter og dere andre som har skrevet, hadde nok aldri tenkt på dette uten dette forumet! ps: Noen som har detaljer for hva som blir skiftet samtidig? Regner med filter/olje samt styreenhet, mulig det er alt, men da er delen kostbar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juni 18, 2010 ps: Noen som har detaljer for hva som blir skiftet samtidig? Regner med filter/olje samt styreenhet, mulig det er alt, men da er delen kostbar. Det er riktig. Det er selve styreenheten som koster. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 23, 2012 Var dette et problem for DSG6 rundt 2007-2009? Er dette stort sett ikke et problem på nyere utgaver? Hva med DSG7 med tørre clutcher (den nyere for de mindre motorene)? Eller DSG7 for f.eks Tiguan TDI140? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...