Mechatronic DSG / S-Tronic - bytte

Anbefalte innlegg

Flere enn meg som har byttet Mechatronic på sin DSG eller S-tronic?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De byttes i hopetall ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva koster det utenfor garantiperioden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke, (det kommer sikkert fra noen andre her etterhvert), men husk 5 års reklamasjonsrett på norsksolgte biler i privat eie. Hvis du har en 07-modell burde ikke det by på problemer om den er solgt ny i norge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er byttet på garanti, er 100% fornøyd med behandlingen fra Møller. Var bare nysgjerring på hvor mye noe sånt ville ha kostet hvis en måtte ha dekket det selv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er dette for noe egentlig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husker ikke nøyaktig hva det koster, men selve mechatronicen koster ca 17 000,- så man havner vell fort på 23-24 000,- totalt..

 

Bytter denne ofte pga nykking fra dsg kassen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er DSG virkelig så stusselig opplegg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er DSG virkelig så stusselig opplegg?

 

Nei, bare styringsenheten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om man bytter DSG-olje når man bytte Mechatronic?. (Olje skal vel byttes på 60', så jeg lurer på om det nå kan forskyves?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man bytter olje og filter ja. Oljen renner ut når du tar ut mechatronicen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Man bytter olje og filter ja. Oljen renner ut når du tar ut mechatronicen

 

Men er dette skiftet så omfattende at et vanlig DSG-oljebytte ikke er nødvendig? (Dvs at jeg ikke behøver å bytte DSG olje ved 60tkm, men først ved rundt 100?)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men er dette skiftet så omfattende at et vanlig DSG-oljebytte ikke er nødvendig? (Dvs at jeg ikke behøver å bytte DSG olje ved 60tkm, men først ved rundt 100?)

 

Svarer meg selv her: Dette blir et fullverdig DSG-oljeskift (så lenge filter også byttes). Så for min del ble dette en garantisak ved ca 40tkm, og første egenbetalte DSG-oljeskift blir da først ved 100tkm.

 

Aldri så galt så er det godt for noe :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir mechatronic`en byttet på min 2008 Touran også , på garanti. Jeg har egentlig ikke tenkt noe særlig over dette, men har merket at den er litt nøkkete. Leste denne tråden og bestemte meg for å få Møller til å sjekke dette samtidig med service, de finner da feil på den og den blir skiftet på garanti.

 

Kostet ca. 25000,- så greit med garanti :)

 

Så takk til trådstarter og dere andre som har skrevet, hadde nok aldri tenkt på dette uten dette forumet!

 

ps: Noen som har detaljer for hva som blir skiftet samtidig? Regner med filter/olje samt styreenhet, mulig det er alt, men da er delen kostbar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ps: Noen som har detaljer for hva som blir skiftet samtidig? Regner med filter/olje samt styreenhet, mulig det er alt, men da er delen kostbar.

 

Det er riktig. Det er selve styreenheten som koster.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var dette et problem for DSG6 rundt 2007-2009? Er dette stort sett ikke et problem på nyere utgaver?

Hva med DSG7 med tørre clutcher (den nyere for de mindre motorene)? Eller DSG7 for f.eks Tiguan TDI140?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.