#1 Skrevet Oktober 31, 2009 Noen som vet hvor grensen går når det gjerder avstand fra lysende flate på lampa til bredeste punkt på bilen? Ringte biltilsynet men han hadde det ikke foran seg, så han kunne ikke svare på det: bh : Jeg skal bredde bilen min og vil at alt skal kunne godkjennes, så da forsikrer jeg meg om å ha alt på det tørre på forhånd:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 31, 2009 Lyktene skal være plassert på førerhusets eller karosseriets øvre hjørner, slik at den lysende flates ytterkant er mindre enn 40 cm fra bilens ytterste kant. http://www.lovhidden.no/for/sf/sd/td-19941004-0918-028.html#28-4 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 31, 2009 Hmm, ikke for å være o.t men folk snakker om at man ikke kan ha xenon i reflektorlykter, men det står jo ingenting om det i denne lovhiddenen her. Står en viss høyde osv men ikke noe om xenon? Dette må jo være om man stiller lyktene alt for høyt oppover mot "himmelen", og da vil jo ikke høyden være riktig heller. Har hørt at det skal være automatisk regulering men jeg ser ikke at det står noen plass.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 31, 2009 Det trenger ikke å nevnes, for godkjenningen for lykter som ikke er laget for xenon gjelder kun med halogenpære, godkjenningen bortfaller automatisk ved bruk av noen annen pæretype.. Det gjelder uansett om det er gamle reflektorlykter, FF eller DE-lykter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 31, 2009 http://www.lovhidden.no/for/sf/sd/td-19941004-0918-028.html#28-4 Takker. Skjønner ikke at dette kan stemme. Er vel mange biler som har skjermer som bygger mer enn 4cm lenger ut enn lysende flate på lampa. Alle arctic trucks, pickup'er med hjulbue lister, audi rs4 osv.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 31, 2009 Det står 40cm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 1, 2009 40 cm ja, så du kan egentlig ha lyktene dine omtrent midt i grillen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 1, 2009 Ja sålenge det også er 60cm mellom innerste lyspunkt.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 1, 2009 Det står 40cm Hehe, pinlig: flau : Godt noen kan lese;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 1, 2009 Da har jeg fått svar på det jeg lurte på Så da kan denne slettes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...