Feilfylling på Passat 3C TDI

Anbefalte innlegg

Ved feilfylling på Passat 3C TDI140 CR 4motion (fylt bensin), må tanken ut da? Hva slags kostnad snakker vi om?

Bilen er ikke startet etter feilfylling.

(Ikke meg eller min bil)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved feilfylling på Passat 3C TDI140 CR 4motion (fylt bensin), må tanken ut da? Hva slags kostnad snakker vi om?

Bilen er ikke startet etter feilfylling.

(Ikke meg eller min bil)

har personen kjørt med bilen? vis ikke bilen har blitt startet så holder det med å suge det ut gjennom filteret evt bare dytte en slange ned i tankpåfyllinga å suge ut så mye som det går ;) i hvertfall dette jeg gjorde på alle de 42 Mondeo`ene å S-Max`ene jeg har tatt på gammle jobben ;)

(ps) husk å bytte dielsel filteret ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er ikke så mye mer spesifikkt å si da enn tapp tanken du kan suge den HELT tom gjennom diesel filteret å så bare bytter du filter og fyller DIESEL! ;)

Aldri hatt noe problem med dette før ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk om det sitter en luke under baksetet. Ta ut pumpenheten der og sug tom tanken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pass på at om tanken er full og man åpner lokket på toppen, flommer det drivstoff ut, og det er IKKE trivelig inni bilen.

Prøv å suge ut mest mulig gjennom påfyllingsrøret, så kan det gå an å åpne på toppen av tanken. Å suge ut gjennom koblingen inn på filteret vet jeg ikke hvordan funker på disse nye bilene med pumpe i tanken, men det fungerer helt gull på eldre dieselmotorer som ikke har matepumpe i tanken. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye bensin er det i forhold til diesel på tanken?

Regner med at førerdøra på bilen har vært åpnet etter uhellet, og da har dieselpumpa startet og pumpet bensinen framover i systemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye bensin er det i forhold til diesel på tanken?

Regner med at førerdøra på bilen har vært åpnet etter uhellet, og da har dieselpumpa startet og pumpet bensinen framover i systemet.

Dette tenkte jeg på å..

har byttet diesel filter og litt annet stash når vi har hatt slike feil..

Husker hva som avgjorde det, men noen TDI var det vist en veldig omfattende jobb om det skulle gjøres etter boka?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som om bilen havner på merkeverksted i morgen etter at Viking ga opp i går.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger eget program på VAS'en for tanktømming, så om en bruker det er det temmelig grei jobb:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.