Vw caravelle 2.5 bensin, problemer med bensinmengde/tenning?

Anbefalte innlegg

Hei

lillebror har en caravelle 2.5 bensin, denne har begynt å fjuske kraftig, så jeg sjekket den med AFR (bredbåndslambda) Det viste seg at den går meget rikt/fett på vanlig fartsgrensekjøring, uten pådrag, (fra 9.5 til 10.8 i AFR) og så går den kjempetørt (lean) under pådrag, ved 75% gasspådrag eller mer, da fjusker den kraftig, naturlig nok, ettersom den har rundt 17.0 - 20.0 : eek : i AFR..

Hva er det som regulerer bensinmengden på denne? Kan det være en følerfeil? fpr har direkte vakumslange til innsugsmanifoild, lekker den kanskje vakum en vei? hva styrer bensinmengde på disse? speedspjellføleren? (tror ikke det er maf på den)

Mange innspill hadde vært flott her, om noen har hatt tilsvarende problemer.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil funnet,..,

Som jeg sa til lillebror med en gang, hadde jeg tro på at det kunne være så enkelt som vakumlekkasje.

Feilen var, vakumlekkasje, men på hjernen, som ikke er så lett å se der den ligger bak ett deksel, men da vet dere det :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.