Anbefalte innlegg

ABS lampen begyner å lyse etter en vis kjørelengde(100m omtrent) og lurer litt på hva det kommer av?

får heller ikke kontakt melom vag-com og hjernen, noen sammenheng?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ABS-lampa: Høyst sannsynligvis en giver som ikke henger med lenger, kan være alt fra dårlig kontakt (kan sjekkes med oscilloskop eller et multimeter ut fra kontaktene i motorrommet eller under baksetet, eller nær ABS-hjernen.) til rustede ABS-tannkranser på drivakslene. Jeg har også opplevd at gamle sensorer har blitt slitt hull på tuppen og hadde fylt seg med irr, vann og rustgjørme.. :P Begynn der!

Er igrunn usikker om ABS-sentralen har kontakt med ECU'n i C4-bilene, så jeg tviler på at problemene er relatert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vært borti samme feil på en 97 a6 nå. feilen blir borte når bilen står rolig en stund, men kommer opp når bilen går ca 100m eller bremsene brukes. når feilen lyser i dashbordet kommer jeg ikke inn på sentralen. når den ikke lyser får jeg lest ut feilminne. på denne er det en def sentralunit...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

mange takk, kan det ha noe å si at det er sensor fra en 93 modell på min 92?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, det er samme sensorer (magnetiske) på alle disse. (og på flere nyere men da med annen kabel/plugg..) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken funkjson har egenlig hjernen på disse bilene?

har den noe innvirkning på motor ytelsen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme var på min 2000mod a4. Fikk ikke kontakt med sentralen. Måtte kjøpe ny sentral.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.