#1 Skrevet November 1, 2009 Skulle bytte om til vinterhjul på Skoda,en i dag. Jekket den opp. skrudde ut boltene og skulle ta av hjulet....men nei. Det sitter bom fast. Det er ikke snakk om at det løsner...selv med noen "spark" i dekket/felgen. Det er orginale alu-hjulsom står på, så før eg begynner med noe som kan ødelegge, har noen her noen gode råd? Er vel bedre at dette blir gjort på Møller som kan heise hele bilen opp istedefor at den står på en jekk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 1, 2009 (endret) Er vel dritt mellom nav/felg. Jekk opp og senk den ned på noe som er stablit,feks et par 2x4 i bredden. Er bare å slå løs på dekket til det løsner men ett eller anna..Litt rustløser i senter skader ikke heller vist du kommer til.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 1, 2009 Bank på med en slager på baksiden og ut hvis du skjønner med en slager f.eks... Bare pass på så du ikke tar å slår i felgen. Har du en gummiklubbe er det å foretrekke:) Go nuts, løsner til slutt, har masse slike innom jobben da jeg jobber med dekk:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 1, 2009 Samme skjedde meg idag. En medium stor stokk løste problemet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 1, 2009 Eventuelt løste boltene til det er god slakk, så slippe ned bilen og kjøre litt pent fram og tilbake. Eller litt "pen rivstart" hvis førstnevnte ikke er nok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 1, 2009 Eventuelt løste boltene til det er god slakk, så slippe ned bilen og kjøre litt pent fram og tilbake. Eller litt "pen rivstart" hvis førstnevnte ikke er nok. Jepps! Veldig effektivt! Har problemer med bakhjula på Ventoen hver vår. Løsner litt, og rugger litt med brekket på, kommer med en gang!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 2, 2009 Har du tilgang på en løftebukk er det enkleste å la en bolt stå i med et par gjenger og henge seg i motsatt bærearm og sparke løs. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 3, 2009 Har du tilgang på en løftebukk er det enkleste å la en bolt stå i med et par gjenger og henge seg i motsatt bærearm og sparke løs. Tarzan-metoden;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 3, 2009 Jeg bruker en treklosse mot felgen, og slegge mot den, ganske effektivt det også Og etterpå setter jeg inn navet med kobberpasta, så er det siste gangen jeg har det problemet på den bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 3, 2009 har bare brukt et løst hjul jeg, og sendt det med rulleflaten på dekket mot sideveggen på hjulet som sitter fast jeg, aldri opplevd at det ikke skulle fungere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 3, 2009 Jeg bruker en treklosse mot felgen, og slegge mot den, ganske effektivt det også Og etterpå setter jeg inn navet med kobberpasta, så er det siste gangen jeg har det problemet på den bilen. Hjulet er tatt av. Denne metoden ble brukt, med kobberpasta etterpå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...