Lilla Xenonpære på A4'en!

Anbefalte innlegg

Den ene xenonpæra på a4'en er blitt lilla og flimrer litt. Regner jo med at det bare er at den er klar til skifte, men har alltid tenkt å bruke opp den jævla pæra før det investeres i ny. Den koster tross alt 1500kr. Problemet er jo at den aldri ryker. Venter på at det skal dukke opp ei varsellampe hver gang jeg starter bilen, men den pæra som SKULLE røket, ryker aldri. Har kjørt 15.000km med flimrende/lilla xenon pære nå. Er de virkelig så seigliva, eller kan det kanskje være ballasten som er litt kukkete? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok pæren når lyset er lilla. :) Seigliva de ja. :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok pæren når lyset er lilla. :) Seigliva de ja. :D

Takk for svar! Ja, litt "surt" å kjøpe ny pære til 1500kr når den ikke er ødelagt ennå: rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan få 2 nye til under den prisen der;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tom are andresens selger pærer, du har vel d2s pærer om det er orginalt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får ta turen innom meg på arbe Even så skal vi fikse nice price på 2 stk... (men ikke idag, er syk)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, blir meca-pærer på meg! hehe. Ene pæra er ny, så trenger ikke to :) Det var vel to forskjellige pærer som kom på B6en også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, blir meca-pærer på meg! hehe. Ene pæra er ny, så trenger ikke to :) Det var vel to forskjellige pærer som kom på B6en også?

Ok, da blir det 1 stk Osram 66142 :) Det er den med trafo på, var vel det du hadde?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, da blir det 1 stk Osram 66142 :) Det er den med trafo på, var vel det du hadde?

Jeg kan sjekke. Mener jeg leste en plass her at det gikk an å finne ut hvilken man hadde ved å lese av chassinr? f.eks de som hadde før xxx56xxx har den typen, og de etter har den andre.

Noen som vet? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og TADA: Nærlys: D2S (Xenon, chassis nr til 8E-2-118078), D1S (Xenon, chassis nr fra 8E-2-118079), H7 (Halogen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jammen gikk ho ikke i dag gitt :D Chassienr ; 8Ex3A1074878E5. Vil det da si at jeg skal ha D2S?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og TADA: Nærlys: D2S (Xenon, chassis nr til 8E-2-118078), D1S (Xenon, chassis nr fra 8E-2-118079), H7 (Halogen)

Jammen gikk ho ikke i dag gitt :D Chassienr ; 8Ex3A1074878E5. Vil det da si at jeg skal ha D2S?

Nei, i følge den infoen du fant om chassi nr skal du ha D1S

Siden du har 8Ex3A107....

Men er sikkert ikke dumt å dobbelsjekke med hva som sitter i løkta...:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lite tips ifra meg, pærer som har brent i mer enn 500 timer, vil få en anelse fargeforskjell, pluss en lysstyrkeforskjell. Ved 1500 timer, så er lystyrken på bare 75% av opprinnelig styrke

Noe å tenke på om du bare skal bytte ut en.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer, var D1S :)

Ja, skulle ha byttet for lenge siden. Håper det ikke vises. Den ene pæra ble byttet for ca 12.000km siden. Lite å gjøre med nå uansett.!

Slik ei satt det der:

d1c_bulb.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.