#1 Skrevet November 1, 2009 (endret) får ikkje opp temperaturen på motoren. når eg køyrer "vanli" legger den seg ca på 50 grader. står den på tomgang/ sentrumskøyring går den opp til 90 grader, men ikkje over. noken som veit ka feilen kan vere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 2, 2009 (endret) Høres ut som du har gåen termostat ja. nr. 18 på bildet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 2, 2009 Er sånn min og. Er vist et herk å skifte med tanke på at regreima sitter i veien. Må egentlig ta den av men skal gå ann å lirke den ut uansett:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 2, 2009 Er sånn min og. Er vist et herk å skifte med tanke på at regreima sitter i veien. Må egentlig ta den av men skal gå ann å lirke den ut uansett:) Stemmer det. Greit å bytte vannpumpe og termostat ved reg.reim bytte på disse motorene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 4, 2009 Går fint å bytte denne uten å ta av reima.Bare å skyve reima litt lengre ut på kamdrevet så får du sneket dekselet til termostaten ut og inn bak reima.Bare ikke skyv reima så langt ut at den kan skli av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 4, 2009 då satser eg på å få skifta kun termostaten:) er det noke spesielt verktøy man trenger til denne jobben? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 6, 2009 då satser eg på å få skifta kun termostaten:)er det noke spesielt verktøy man trenger til denne jobben? en stund siden jeg gjorde det men mener det kun er helt vanlig verktøy.ta av deksler over reimene samt skruene som holder det dekselet som termostat sitter i.en slange i enden der må også av. dytt reima v hjelp at f eks ett breit skrujern eller lign et stykke ut på kamdrevet så får du lirket ut dekselet bak reima. Helt kurant jobb. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...