Xenon-pærer, levetid på lyset.

Anbefalte innlegg

Hvor lang levetid, eller rettere sagt "godt-lys"-tid har en xenon-pære?

Om man setter 100% lyseffekt ved ny pære, hvor mye er igjen av dette etter feks 700, 1500, 2300 og 5000 timer.

Om man bruker bilen 2 timer hver dag med xenon-kjørelys, tilsvarer dette sånn grovt sett 1, 2, 3 og 7 år.

Har selv en 2003 allroad med original xenon.

Har aldri byttet pærer, men jeg synes at xenon dim-lysene er blitt svakere, men så har jeg også blitt 6 år eldre, og mitt syn har blitt dårligere.........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det stemmer nok at pærene svekkes over tid ja. Men på kvalitetspærer som osram og phillips, så holder de gjærne 100% i 3 års normalt bruk. Men er de 6 år gamle, så vil du nok merke forskjell om du skifter til nye pærer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dokument, pbd2s.pdf, for en standard D2S Xenon pære . Ca 75% lumen etter 1500timer, se vedlegg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se det ja, om jeg antar at kurven er sånn noenlunde lineær videre etter 2000 timer, så er lampene på min bil nede i ca 55-60% effektiv i forhold til nye.

Da er det bare en ting å gjøre: Løp og kjøp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg spørr igjen jeg:

Kan man bytte ut de vanlige langlyspærene med xenon, på audi allroad 2003, som har bi-xenon levert som standard?

Er det eventuelt noe mere som skal til enn selve pæra+ballast?

Ferdige kit kanskje??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går fint og bytte de ut me det xenonkit ja. Og siden du har org xenon ifra før, skal du ikke få noen problemer med eu eller liknende pga ettermontert xenon. Hadde nylig en kunde som var skeptisk til dette. Han endte opp med og handle, etter at han hadde snakket med volvo, naf og biltilsynet, hvor ingen kunne se noe galt i at han monterte xenon i langlysene sine siden han hadde xenon i nærlysene ifra før.

Da får du et kjemp langlys også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde Xenon-kit i fjernlysene på min Allroad, med original Xenon i nærlysene. Fantastiske lys og det anbefales absolutt :)

Men jeg ble usikker når du skriver Bi-Xenon - har du da vanlige Halogen-fjernlys i tillegg ? Det visste jeg ikke at fantes ? :confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper at han mener at bilen også leveres med bi-xenon fra fabrikk, og siden han ikke har bi-xenon, om det er mulig å bare hive inn ei xenonpære + ballast eller om han må ha et kit...

Tog du an? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK, begrepsforvirring fra min side........

Xenon på nærlys og Halogen på fjernlysene, slik er det i dag.

Men da skal jeg bestille Xenon på fjernlysene også.

Hva anbefales?

Jeg er mer enn villig til å betale for kvalitet fremfor skrot!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har gjort det samme på min Allroad.. Bestilte sett fra VVME.com.. de funker fint. plasserte ballasten under lykta. Trur gjerne eg har et ekstra sett liggende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker alltid tåkelysa som kjørelys på dagtid. Slår over på park før jeg tar på tenninga. Sparer pærene og tennerene. Så kjører ikke med tåkelysa bare for at det skal se "pent" ut :-) Er litt fornuft i det også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og da sparer du selvsagt noen kroner i årets løp :)

Nye Xenon-pærer koster kr 1.512 pr stk hos Møller, 2 stk koster kr 595 hos http://www.bilkabel.com dvs 1/5 av prisen.

Har ikke kjennskap til kvaliteten på den ene kontra den andre, men får nå forsøke det billigste alternativet først.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjorde som Robert litt lengre oppe i tråden og kjøpte ifra http://www.vvme.com Jeg kjøpte et 55Watts kit, det lyser sinnsykt bra. Hatt det i ett år, ingen problem:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.