#1 Skrevet November 2, 2009 Fikk en merklig lyd på bilen i dag.Høres ut at når det blir nivå forskjell på bakhjula så føles det ut som om diffen bak lugger og knirker. Kikka under og der var det et stag som gikk fra en slags regulator og ned på den en bærebrua bak(høyre) og der var feste ryki. Det var bare på den ene siden det var et slikt stag. Festa den og prøvde den på nytt, men akkurat den samme lyden. Tar Haldex kvelden for noe slikt? Bilen det gjelder er en sharan 2001 4motion, men det er vel ganske likt som de andre 4motion? Kjørte vagcom, men der fikk jeg ikke opp noen feil på. Noen som har vært borti lignende problemer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 2, 2009 er ikke bare stag til høyderegulering av xenon hvis du har dette,som er knekt,? til hovedproblemet,kan høres ut det kan være vann i olja,eller at denne er gammel,da kan det bli slik som du beskriver. jeg ville prøvd å skifte haldex olje og filter,se hvordan olja du tapper av ser ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 2, 2009 (endret) er ikke bare stag til høyderegulering av xenon hvis du har dette,som er knekt,? til hovedproblemet,kan høres ut det kan være vann i olja,eller at denne er gammel,da kan det bli slik som du beskriver. jeg ville prøvd å skifte haldex olje og filter,se hvordan olja du tapper av ser ut. Støtter den;) Kan laga mye krøll om olje/filter ikke er bytta på en stund. Det staget er som nevnt bare til xenonlysene dine og har ikke noe innvirkning på haldex'en 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 3, 2009 Takker for tilbakemeldinga. Hadde bilen på 120t km sevice for litt siden og gikk gjennom servic oppsette og der var IKKE dette bytta. Kikka på noen andre innlegg her og da skulle den olja byttes på hver 30000 og filtret hver 60000, så etter mitt regnestykke skulle dette vært bytta da.Fant ikke de andre service oppsetta i farta,men ble litt bekymra. Noen som har bytta denna olja og kreves det spesial verktøy til det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 3, 2009 Takker for tilbakemeldinga. Hadde bilen på 120t km sevice for litt siden og gikk gjennom servic oppsette og der var IKKE dette bytta. Kikka på noen andre innlegg her og da skulle den olja byttes på hver 30000 og filtret hver 60000, så etter mitt regnestykke skulle dette vært bytta da.Fant ikke de andre service oppsetta i farta,men ble litt bekymra. Noen som har bytta denna olja og kreves det spesial verktøy til det? Trenger spesialverktøy for å ta ut filteret, men mulig det er bra nok plass på Sharan til at du kommer innpå med en vannpumpetang, på TT, golf og A3 er det tilnærma umulig uten dette verktøyet iallefall. Påfylling gjøres fra bunnen med en oljepatron og en limpresse av samme type som brukes på Tec-7 osv. Viktig å ikke søle noe for du har bare 1sjans å fylle inn oljen:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 3, 2009 på min skoda octavia 2001 tdi 4x4 byttet jeg diff,hadde samme symptom med hakking.byttet olje på den jeg kjøpte,der kunne jeg fylle olje på nivåpluggen som sitter på diffen.da jeg ringte rundt på huggeri for å få tak i diff,var denne solgt på nesten samtlige vrak,det vil jeg si tyder på et problem med disse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 3, 2009 Skal ha den inn på verksted i løpet av uka så vi får se da.Håper jo at det er bare å bytte olja som nevnt i et tidliger innlegg her:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 4, 2009 Fant de tidligere regningene helt tilbake fra vi kjøpte den og hadde den på service ved 55t og enten har de vært snille og ikke tatt seg betalt for bytte eller så har de ikke bytta noe olje på haldex`en. Hmm..... har levert den inn hver gang sevice lampa har lyst og stolt på at de følger vanlig service oppsett.Er vel ikke kunden som må sørge for at verksted gjør jobben eller? Gjør vel ikke noe om man kjører et par km for å levere den på verksted? Knekker jeg den helt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 6, 2009 Da var olja bytta og bilen kjennes ut som før problemet dukka opp så vi får håpe at den ikke har tatt skade av en litt lang interval på skiftet:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...