Anbefalte innlegg

Hey

 

Sprørsmålet mitt har sikkert blitt besvart 100 ganger før men finner liksom ikke noe konkret svar på problemet mitt.

 

Bilen er en: Audi A4 1.8t FWD 1996 AEB maskin, Chippet hos Autopower for 4 år siden

 

Problemet mitt er at bilen lader for lite. La oss si jeg klrer i 2 gir å trør på så kan trykke stige til 0.8 for så å dette til 0.7 å ligge stabilt der.

Kjører jeg på f.eks E18 å har 60 Kmt å trør på i 5 gir så kan jeg oppleve 1 bar som så detter ned til 0.9 - 0.8 o.s.v nedover til ca 0.6 kommer jo seff ann på turtal. Merker oxo at bilen drar ikke like bra som før.. som seff helt sikkert kommer av trykket som ikke er helt med.

 

Har trykktesta bilen selv å funnet at par lekasjer som er utbedret å skal nå da være tett.. trodde dette var problemet å kuka med z rør å styra å forventa meg at da var jo problemet løst. men neida akkuratt samma dritten..

 

Kan dette ha Noe med Wastegaten å gjøre dårlig klokke eller noe.. finnes det noen enkel å grei måte å få testet denne på noe vis uten å måtte sprenge den ut av motoen.. turboen er overhalt for ca 60 000 siden..

 

Byttet da N75 ventilen fra J til H ventil men akkuratt samme resultat

 

Begynner å bil dritt lei av mongo bil.. Noen som har noen lure innspill.

Bilen lade foresten 1.1 før når den var frisk. kan ikke si noe serlig om når bilen ble sånn har ikke blitt noe serlig oppmerkson på dette før her forleden dag.. da jeg tilfeldigvis kikka på trykkmåleren å så den lada lite.. så etter min mening må feilen ha kommet gradevis siden jeg ikke har merka det sånn veldig egentlig.. men merker det jo når jeg ser det nå :P

 

Takker for alle svar å innspill

 

Mvh: Kai

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du lest feilkoder? Det er jo et sted du kan begynne...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp har tatt feilkoder 100 ganger.. har vag-com selv . men finner ikke en dritt

 

Lurte oxo på tett cat.. finnes det noen billige downpipe uten cat?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turbofun har dette, bsbildeler har det, og mangen andre:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det vet jeg oxo men viste bare ikke om noen viste on noen billige.. finnes det noen måte å finne ut av tett cat på uten å skru den av.. utrolig teit spørsmål for vet jo at det ikke går men kan jo være :) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det flere med erfaringer som kan støtte opp teroien med tett cat

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok ikke dumt å sjekke kat...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm ingen flere.. kjipt å bruke masse penger på noe som ikke hjelper en dritt :) er litt lei av det nå.. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde jeg isåfall kjøpe 2.5" eller 3" er bare orginaleksos som står på.. orker ikke evig bråk. :) passer begge 2 selv med orginal eksos..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig trykk teste wastegaten ikke klarer og holde på trykket slik den gjorde hvordan det gjøres vet jeg ikke men er vel noen her som vet hvordan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mulig wastegaten ikke klarer og holde på trykket slik den gjorde

 

hmmm mye mulig men er det noen måte å kontrolere dette på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykktesta bilen igjen her ista.. fant 3 lekasjer til en rundt dump fikk jeg tettet og en med vakumreguleringsventilen eller hva det nå er, fikk jeg oxo tetta. å en evig svær en. altså oljepåfyllingslokket lekker luft som fae* når jeg kommer opp i 0.5 bar i trykk. så slipper den ut noe helt sykt med luft der.. skal ikke denne være tett samma hvilken vei luften kommer.. kan dette ha noe med horetrykk i turboen?

 

Kan kansje være greit å få med at vakumet på bilen ligger på -6.5 til -7. trodde det skulle være nermere -8 på tomgang eller er jeg helt på jordet her. ?

 

Kai

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ca 0.5 på tomgang, men motorbremser du får du sikkert 0.8

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ca 0.5 på tomgang, men motorbremser du får du sikkert 0.8

 

oki det stemmer.. men ingen som har peiling på det oljelokket..? prøvde foresten gammlingen lokk å var samme greiene der omtrent.. samme bilmodell da.. er ikke den pakningen som tar kvelden etterhvert da.

trykket kan være litt pulserende til tider oxo.. bensinfilter?? tett cat? ingen som har ide :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

glemte åskrive at det er en slags vibrering eller vibrerende lyd på en måte fra ca 2000 odreininger og oppover kan dette være sperring på grund av tett cat

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har vært ute for dette før altså? hmm kan jeg ha sprekk i manufoilen eller noe sånn kansje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har vært ute for dette før altså? hmm kan jeg ha sprekk i manufoilen eller noe sånn kansje?

 

det kan også være en mulighet eller at det ikke er tett eksos pakning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det kan også være en mulighet eller at det ikke er tett eksos pakning

 

da må det isåfall være den pakningen som går fra manufoil til turbo for den etter turbo har vel ikke noe med trykket å gjøre..??

Å kan denne pakningen byttes uten å skru ut hele turboen. altså bare skru ut de 3 skruene fra manufoil til turbo å bytte den da. mest sansynlig kan jeg vel ikke dette. er jo tross alt audi å alt er jo så vanskelig :P hehe

 

å som du sier her kan det være lekk i den pakningen. for kjører jeg seafome inn i innsuget. altså sånn væske til rensing av ting å tang inni der.. blir det fuktig rundt den pakningen å ryker derifra.. så hvis det er såpass lekk der at væske kan komme ut der, så må det jo være noe i det du sier der kansje?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

da må det isåfall være den pakningen som går fra manufoil til turbo for den etter turbo har vel ikke noe med trykket å gjøre..??

Å kan denne pakningen byttes uten å skru ut hele turboen. altså bare skru ut de 3 skruene fra manufoil til turbo å bytte den da. mest sansynlig kan jeg vel ikke dette. er jo tross alt audi å alt er jo så vanskelig :P hehe

 

å som du sier her kan det være lekk i den pakningen. for kjører jeg seafome inn i innsuget. altså sånn væske til rensing av ting å tang inni der.. blir det fuktig rundt den pakningen å ryker derifra.. så hvis det er såpass lekk der at væske kan komme ut der, så må det jo være noe i det du sier der kansje?

 

er stål pakkning mellom turbo og manifold da må du skru av alt helt for og bytte den.de tre skruene. kan jo se på manifold om det er noen tegn til eksos som lekker ut.det som er dritt er at det er så mange steder det kan komme lekasjer på disse motorene.: bråk : tror jeg har en lekasje på min så skal vel i gang med litt feil søking selv:shf: gleder meg ikke for og si det sånn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er stål pakkning mellom turbo og manifold da må du skru av alt helt for og bytte den.de tre skruene. kan jo se på manifold om det er noen tegn til eksos som lekker ut.det som er dritt er at det er så mange steder det kan komme lekasjer på disse motorene.: bråk : tror jeg har en lekasje på min så skal vel i gang med litt feil søking selv:shf: gleder meg ikke for og si det sånn

 

altså hele turboen må ut eller de 3 skruene.. skjønte ikke helt hva du mente på det du skrev her :) å nei er ikke noe å glede seg til. for man blir aldri ferdig.. ihverfall ikke i mitt tilfelle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det tre skruene må ut for og få på pakkninga ser bilde av den her

 

http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=ATP-VVW-157&Category_Code=VVWM

 

Jeg skjønner oxo at jeg må ha av de 3 skruene.. men holder det bare med det. får jeg flyttet turboen da. eller er den festen på andre måter oxo. alt pleier jo å være mye vanskeligere på audi føler jeg. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skjønner oxo at jeg må ha av de 3 skruene.. men holder det bare med det. får jeg flyttet turboen da. eller er den festen på andre måter oxo. alt pleier jo å være mye vanskeligere på audi føler jeg. hehe

 

hehe er jo bare og prøve seg fram det;) kanskje løsne downpipe jeg har tverstilt motor så holder med skruene for meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.