Anbefaling hvilken garasjejekk?!

Anbefalte innlegg

Ja, et ute etter garasjejekk. Mange forskjellige varianter og priser, spør derfor etter erfaring i fra dere.

Kriterier:

• Må løfte minimum 2t
  • Må ha hjul/rulle i front
  • Helst så lav som mulig, om den har hjul i front burde løfteplata kune senkes like lavt som toppen av hjulene.
  • Stødig/solid, men ikke 40kg.
  • Gjerne litt lengde så man har mulighet til å jekke andre plasser enn kun kanaler.
  • God løftehøyde slik at man uten problemer får under en 3beins bukk (uten triksing med mellomlegg osv)
  • Og til slutt, pris - ikke noe svindyrt...

Har sett på en hos mekonomen, den så forøvrig grei ut og tilfredstiller alle krav, med unntak av at løfteplata var litt høy i nedre stilling. Litt stress å begynne å sveise om.

Har også noen på jobb, men ingen kan svare fo hvor de er kjøpt (disse er egentlig geniale) og de ser svindyre ut...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med den biltema aluminiumsjekken til ca 1500, den er lav, lang og løfter mye på hvert "jekk". men den tar vel bare 1,5 tonn om jeg ikke husker feil. trenger du virkelig 2 tonn?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

går ut i fra at det er denne du tenker på, Jan Terje? Er vel den samme som de selger på Mekonomen, helt klart hendig jekk og MÅ ikke være minimum 2tonn, men til en pris på 2000kr burde den der løftet 2 tonn :P Vet du om det er sikkerhetsventil på den eller løfter den mer om man bare henger i? Er det avtagbar løftepute på denne?

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=156701

15-821_l.jpg

Ellers har jeg kikket litt på denne, men ser ut til at den også er den samme som de selger på Mekonomen? Den fant jeg ut ble for høy om man ikke modifiserer...

http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=82778

15-824_l.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har denne blå fra tema... har fungert greit i mange år. Den blir jo litt lavere når en tar av løfteskåla,

Skal du under en senka bil er det greit å kjøre framhjula opp på en 2 tom 10.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være småskummelt å løfte uten skål med kanter om den glir av i stedet for å rulle etter om underlaget er noe ulendt. Jo, sant det med å kjøre oppå fjøl, men er ikke alltid det er mulig å kjøre bilen når man skal jekke. F.eks om man har mangler drivaksler osv...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde den samme som den blå aleminiums fra biltema, kjøpte den på hjula, to stempler og saker, men den varte 2mnd før masse skruer manglet og stemplene begynte og leke, so eg skal ivertfall ALDRI ha en slik jekk igjen..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde den samme som den blå aleminiums fra biltema, kjøpte den på hjula, to stempler og saker, men den varte 2mnd før masse skruer manglet og stemplene begynte og leke, so eg skal ivertfall ALDRI ha en slik jekk igjen..

hum... det er jo møkk... fikk du dekt dette på reklamasjon?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke kjøp Biltemas alu jekk...vi har ødelagt flere. Alltid fått ny på garanti, men det hjelper ikke stort.

Denne 2 1/4 tonn jekken fra biltema fungerer perfekt.

Men den er tung, og er vesentlig høyere i nedre stilling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke kjøp Biltemas alu jekk...vi har ødelagt flere. Alltid fått ny på garanti, men det hjelper ikke stort.

Denne 2 1/4 tonn jekken fra biltema fungerer perfekt.

Men den er tung, og er vesentlig høyere i nedre stilling.

Hm... Virker jo som Jan Terje lenger oppe her er fornøyd.

Har dere overbelastet jekkene når de har sviktet? Vet du hva som svikter?

Er alujekken fra 'tema og mekonomen av samme merke og kvalitet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Racing-jekkene begynte å lekke olje, trolig pga dårlig konstruksjon.

Jekkene har ikke blitt overbelatet.

Den vi bruker nå virker...enda, men jeg ville ikke ha anbefalt noe å kjøpe biltemas racing-jekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har biltemas tunge blå. Litt tung. Og den er ufølsom på senkingen, så jeg har vært borti bedre jekker. Men den er billig og den fungerer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har den blå racing-jekken fra temaen, og jeg er igrunn fornøyd med den... eneste som jeg har blitt fortalt at jeg må passe på er at man ikke skal skru til for hardt når man skal pumpe i og med at det er aluminium og kan lett overdras... har fungert feilfritt etter det... her ihvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg overbelastet den ikkje,kun brukt på s4en og den er no ikkje tung,hadde rotet vekk kviteringen so jekk havnet på dynga..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har vel ikke jeg hatt den lenger en 1,5 år så hvordan den blir etterhvert vet jeg ikke. Det er vel samme produsent på alle alu racing jekkene, bare med forskjellig merke. De ser iallefall veldig like ut.

Den har fungert til mitt bruk, og at den er mye lavere en en std jekk syntest jeg er en fordel med senka biler o.l.

Min har ikke begynt å lekke eller noe ennå, så den fungerer bra for meg iallefall.

bruker du mye jekk så burde en heller gå for en søylebukk : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har hatt den tunge blå fra biltema i 10år snart, fungerer fortsatt utmerket! En liten skråskjært trekloss bruker jeg for å dytte biler oppå for å komme under.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg iallefall funnet drømmejekken min :P men med unntak av pris.

Sykt god kvalitetsfølelse, 10 kg lettere enn den blå hos biltema og i tillegg lavere enn den alu-jekken.

det er snakk om den kortsete på dette bildet.

CD_R-30001052_351_10055_09.09.11.EPS.JPG

men det er dyrt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det krever ikke akkurat store mengder teknisk innsikt å enten modifisere eller smi seg sin egen jekk da, om man har så spesielle kriterier og er lutfattig. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, sant det. Men sliter ikke så hardt at jeg ikke kan kjøpe den jekken fra Würth, uansett 3000+mva er ikke billig. Samtidig, kvalitet koster og er lei ting av shit som man blir plaget med. Uansett plager det meg litt med tanke på de fantastiske avansene som slike butikker/importører legger inn i produktene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn ut hvem som produserer de, så finner du den nok til halve prisen ;) 3000 veil hos wurth? Det er jo ikke akkurat uvanlig at storkunder hos wurth har 50%...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, det var visst lakt inn rabatt i den prisen via avtalen til jobben. Ja, det er nettopp det som irriterer, de som har veeeldig god økonomi og ikke bryr seg om det koster 3000 eller 6000, de skal få 50%. En stakkar (:P) som skal ha den til hjemmebruk og oppsøker de i butikk og de ikke trenger å bruke noe energi på skal betale full pris.

Dog tror jeg ikke de ga 50% i dette tilfellet. Min far kjøpte en slik fra würth for over et år siden, veiledende prisen har gått opp ganske mye siden den gang. De fant vel ut at det var gode jekker : rolleyes

MÅ vel se på den jekken om det er mulig å finne noe produsent for jeg har også god tro på at det er mulig å finne den billigere da. Mulig det ikke bli würth sin farge da men : haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trekker opp denne igjen jeg da jeg titter etter jekk.

Noen som har prøvd denne?

http://www.jula.no/jekk-1-5-tonn-129492

Er jo forholdsvis dyr så kvaliteten burde jo ikke være alt for ille.

Eller er dette bare dritten også?

Fordelen er at den er bare 8,5 cm høy så grei å få under kanalen på poloen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trekker opp denne igjen jeg da jeg titter etter jekk.

Noen som har prøvd denne?

http://www.jula.no/jekk-1-5-tonn-129492

Er jo forholdsvis dyr så kvaliteten burde jo ikke være alt for ille.

Eller er dette bare dritten også?

Fordelen er at den er bare 8,5 cm høy så grei å få under kanalen på poloen.

Har brukt opp tre slike og to tilsvarende fra Biltema.

Kjøp kvalitet så holder det, dvs gange prisen ett par ganger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har link til en lavtbyggende kvalitetsjekk da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.