Golf 2 16V med startvansker! K-Jet problem?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har stående en Golf 2 GTI 16V som jeg ikke får liv i...

Når jeg fikk den hjem gikk den kun på to sylindre, og jeg prøvde å finne feilen her. Jeg byttet i samme slengen tennkabler, plugger, rotor, fordelerlokk etc.

Da ville den ikke starte i det hele tatt, men den ga noe liv fra seg i ny og ne.

Jeg tittet nærmere på fordeleren som etter min oppfatning stod 180 grader feil, (Syl 1 i ØDP så stod rotoren ned og til høyre - sett rett forfra på fordeleren). Men for morroskyld prøvde jeg og snu om på tennkablene så de stemte med rotoren. Da startet den en liten periode. Gikk ikke helt 100, men den startet iallfall helt til den døde av seg selv. Etter dette finnes det ikke noe liv.

Jeg har prøvd å snu fordeleren 180 grader så den står som jeg tror er riktig (#1 ØDP opp og til venstre)

Jeg har gnist på pluggene

Jeg har sjekket bensintilførselen ved å løfte opp spjeldet i innsprøytningsenheten mens en annen vred om nøkkelen. Dysene ga et jevnt og fint sprøytebilde.

Og her begynner jeg å bli rådløs...

Er det noen som har noe å tilføye, eller kjente problemer?

Mvh

Lars

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta ein komp test for og ve sikker, kan vere mangel på komp som har skylda

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du nok strøm på bilen?

Sjekk kaldstartdysa, se om den lekker, slik at bilen drukner i bensin.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Takk for svar.

Nok strøm er det :) Tror ikke den drukner for pluggene så relativt bra ut når jeg skrudde de ut, ingen antydning til for mye bensin. Men jeg skal sjekke dysa for sikkerhetsskyld.

Tar også en komptest seinere i dag. Tanken har slått meg tidligere, jeg har bare ikke rota meg til det enda.

Begynner å bli rådløs iallfall... :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen!

Fikk sett litt mer på dette i går, da jeg handlet meg fjernstarter. Så slipper jeg og be fruen komme i garasjen og vri om nøkkelen hver gang :)

Sjekka kompen som forsåvidt så ganske grei ut, så jeg skrudde sammen alt igjen.

Prøvde deretter og starte bilen mens jeg holdt spjeldet i "luftmengdemåleren" (Heretter LMM) og vred litt på gasspjeldet samtidig.

Og da startet den gitt! :D Riktignok står vel tenningen på halv 12, og noe er ikke helt som det skal, for den gikk jo absolutt ikke som den skulle.

Men hva kan dette tyde på? At jeg må tvinge spjeldet i LMM opp for at den skal få bensin...

Kan det være kaldstartsdysa som ikke fungerer og ikke spytter inn bensin så den får start?

Mvh

Lars

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det tyder på at du får luft i systemet, samme prosessen må du gjere når du har tømt systemet for bensin, da åpner den ikkje før du holder nede spjeldet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om CO er helt feil blir den veldig rar.

Det er nok Mengdefordeleren din som er dårlig, prøv å skift den så skal den starte uten hjelp..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har igjen tittet litt mer på dette...

Om jeg hadde hatt luft i bensinsystemet og tvangskjørt dette en stund ved å holde oppe spjeldet ville jo luften ha blitt borte. Hvis ikke må jeg jo ha en lekkasje et sted, men jeg har ikke sett noe åpenbar lekkasje iallfall.

Den gikk en del bedre i dag da jeg har fått justert tenningen litt på måfå.

Holdt jeg spjeldet oppe gikk den veldig pent og rolig, men den dør ut om jeg slipper det helt.

Skulle ikke dette i utgangspunktet holdt seg oppe av seg selv?

Kanskje jeg bør prøve å skifte bensinmengdefordeleren ja... eller skru den av og se om det er noe gærent.

Mvh

Lars

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag fikk jeg startet den på nøkkel, uten å klusse noe med spjeldet i luftmengdemåleren.

Jeg var nødt til å gi full gass, da begynte den å tenne og saaakte men sikkert gikk den for egen maskin, og saaaakte men sikkert kom den seg noget så jeg kunne slippe av gassen litt.

Den svarte på gasspedalen nogenlunde, men døde om jeg slapp den helt samt smalt og putra en del men dette kan jo selvsagt ha noe med tenningen og gjøre.

Kunne ikke kjøre den så lenge da jeg ikke har noe kjølevæske på bilen for øyeblikket, men det kan jo hende den kommer seg mer når den er varm.

Hva kan dette tyde på da?

Jeg begynner å mistenke kaldstartsdysa, men ville den vært så tungstartet da? Det er jo mange faktorer som spiller inn i dette "flotte" innsprøytningssystemet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fått fikset den?

Tviler på det er kaldstartdysa som er problemet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.