Anbefalte innlegg

Hei, har et spørsmål jeg har kjøpt en karbon vinge med 4 fester. lurer på om det er mulig å lime denne fremfor å skru den fast.

det er totalt 4 fester. formet noe som denne

___

_____| |______

I midten der skal det vel egentlig være en skure, men vil helst ikke skru i bagasjelukket, lett for rust?

Hva bør jeg gjøre? bør jeg både lime og skru? eller holder det med liming?

Hva bør jeg eventuelt tenke på med tanke på rust o.l. noe spesielt middel jeg kan bruke der det vil bli "metall" uten lakk?

Om det eventuelt holder med bare lim, hvilken lim vil være god nok?

Her er bilde av vingen, ikke så alt for godt da men.. kan heller ta noen close up om det trengs.

!BS4T6q!B2k~$(KGrHgoOKkUEjlLmVks,BKFb!gu

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skru,uten tvil. :) Jeg skudde fast min vinge,borret hull og tok på lakk/klarlakk med pensel der jeg borret.Brukte også Sicaflex når jeg monterte vingen,deretter skrudde jeg den fast. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, kanskje like greit å gjøre det ordentlig når det først skal gjøres... kjipt å miste vingen i 80kmt.. :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg snakket med møller i dag, de fjerner den gamle vingen for 2.600 (er visst nok ikke lett)... må fjerne dekoren på bilen først. deretter når den gamle er fjernet monterer jeg den nye, med både skruer og lim.. =)

Skal bli bra ditte her!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok satse på å skru den. Alt for lite anleggsflate for å bare lime.

Ikke bruk selvborrende skruer, men bolter som du fester i en plate/stor skive på baksiden.

Om vingen skal ha noe effekt bør du også sørge for at det ikke er noe slark i luka, sånn at marktrykket vingen produserer ikke går med på å presse sammen gummipakningen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du bør nok skru den fast ja ;)

ellers plutselig sitter jeg eller noen andre i trafikken med den greia gjennom huet en dag tehe

bare bruk sicaflex eller silicon til å tette det litt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vurderte å bruke muttre for å få den festet, det vil vel eventuelt fungere godt nok? det fulgte 4 rimelig store med skjønner du.. =)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vurderte å bruke muttre for å få den festet, det vil vel eventuelt fungere godt nok? det fulgte 4 rimelig store med skjønner du.. =)

Du bør ha noe anleggsflate på baksiden. Du vil merke fort hvor mye svikt det er i stålet om du ikke har noe mothold.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.