Anbefalte innlegg

sliter me å få hard pedal på bremsene, har prøvd å lufte på alle mulige måter, å da blir den hard, men etter veldig lite kjøring blir den mjuk igjen. Abs lampen lyse å har alt skifte hoved sylinderen da den bremset berre på eine kretsen før.. noken som har forslag om det er abs sentralen som kan gjer det eller bremsekraft forsterkeren? har foresten esp å rs4 bremser rundt om vist det har noe betydning.

der er heller ikke noe lekasje på de som eg kan sjå.. bilen er en a4/rs4 2000mod..

alle tips er hjertlig velkommen:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sliter me å få hard pedal på bremsene, har prøvd å lufte på alle mulige måter, å da blir den hard, men etter veldig lite kjøring blir den mjuk igjen. Abs lampen lyse å har alt skifte hoved sylinderen da den bremset berre på eine kretsen før.. noken som har forslag om det er abs sentralen som kan gjer det eller bremsekraft forsterkeren? har foresten esp å rs4 bremser rundt om vist det har noe betydning.

der er heller ikke noe lekasje på de som eg kan sjå.. bilen er en a4/rs4 2000mod..

alle tips er hjertlig velkommen:P

Mister du noe bremsekaft. må pedalen lenger inn? blir pedalen hardere hvis du pumper på den mens du kjører å bremser ned?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk aller først om bremseklossene går helt fritt.. Henger de litt, så får du samme symptom som luft på pedalen i mange tilfeller..

Et smart triks jeg lærte av verkstedet som hjalp meg å lufte når jeg hadde trøbbel sist, var å bruke visegrip tenger på bremseslangene ut til hver enkelt kalipper.. så tok vi av en og en å følte på om problemet dukket opp.. :)

Nesten irriterende enkelt, og hjelper masse ved lokasjon av feil på evnt kalipper..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket litt i dag men tenker fremdeles..

Når bilen er av så får man da BRA trykk i pedalen å den tar omtrent med en gang.

Starter bilen så er det omtrent det samme men pedalen siger litt etter ved FULLT trykk på pedalen. Dette er normalt siden jeg har det samme på min.

Men når vi kjører bilen forsvinner trykket og pedalen tar ikke i det heile tatt før den er heil i bunn, men den tar å låser hjulene.

Kjørt bilen i bremse test å der fungerer alt supert! selv med turtall så fungerer de.

Kjørte også test på abs saken med vag-com og pumpen å alt går. Men får opp feil 01486 - System functiuon activated.

Kan det vær den elektrikse styreenheten på abs pumpa som ikke klarer å signalisere med hjulene eller evt er død?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekket litt i dag men tenker fremdeles..

Når bilen er av så får man da BRA trykk i pedalen å den tar omtrent med en gang.

Starter bilen så er det omtrent det samme men pedalen siger litt etter ved FULLT trykk på pedalen. Dette er normalt siden jeg har det samme på min.

Men når vi kjører bilen forsvinner trykket og pedalen tar ikke i det heile tatt før den er heil i bunn, men den tar å låser hjulene.

Kjørt bilen i bremse test å der fungerer alt supert! selv med turtall så fungerer de.

Kjørte også test på abs saken med vag-com og pumpen å alt går. Men får opp feil 01486 - System functiuon activated.

Kan det vær den elektrikse styreenheten på abs pumpa som ikke klarer å signalisere med hjulene eller evt er død?

Hei. ta en titt på denne siden så finner du nok ut av det skal du se

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?hl=no&sl=en&u=http://wiki.ross-tech.com/index.php/01486&prev=/search%3Fq%3D01486%2B-%2BSystem%2Bfunctiuon%2Bactivated%26hl%3Dno%26sa%3DG&rurl=translate.google.no&usg=ALkJrhjyPtbiJhl1bETRMDT9sfobxaW08Q

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått fullførst system activation test...så denne feilen kommer ikke lengre opp i vcds.

Når vi starter bilen så slukker både ESP og ABS lampene i dash...men etter ca 20 km/t så kommer begge 2 tilbake og gir feilkoden.

Brake pressure sensor (G201) Implausible signal.

Noen som har vært borti denne? Har googlet litt og noen på audi world mente denne feilkoden hadde sammenheng med MAF. ??

Vi har fortsatt meget mjuk pedal!!!!!!!!!!!!!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.