#26 Skrevet Desember 5, 2009 etter vi byttet pumpe og simring så satte vi konvertern på gir kassen først for så og skru den på motoren gjennom starterhullet, så den skal være grei. men da får vi prøve og tappe litt olje og se hva som skjer. Takker for raske svar:) mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Desember 5, 2009 Ja, det der er riktig måte å gjøre det på, i tillegg må converteren være helt på plass før man setter det sammen. Prøv først riktig oljenivå (kan ta tid for ventilhuset å drenere om det har vært voldsomt overfylt) og se om det hjelper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Desember 5, 2009 Når den var kald nå så rant det ut ca 3 l olje gjennom oljepåfyllings hullet. Gikk ikke på veldig mye etter den var varm da, ca 2 dl. nå går det rundt på høyt turtall, men må opp på 3000 rpm før det går rundt. mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Desember 6, 2009 La bilen stå en god stund slik at ventilhuset tømmes for olje. Om det var 3 liter for mye olje på girkassen sto alt i olje og det *kan* hende noe annet i girkassen har blitt ødelagt av det, men ikke ta sorgene på forskudd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Desember 6, 2009 etter vi byttet pumpe og simring så satte vi konvertern på gir kassen først for så og skru den på motoren gjennom starterhullet, så den skal være grei. men da får vi prøve og tappe litt olje og se hva som skjer.Takker for raske svar:) mvh Hvorfor havarerte forrige girkasse? Er denne pumpen i orden? 5HPxx-girkassene krever ekstra ren olje, og pumpene kan havarere dersom oljen er for skitten. Da vil det blir for stor slitasje på pumpen og den vil ikke lenger klare å gi det trykket den skal. I tillegg er det svært viktig å trekke til pumpen med det momentet som den skal trekkes til med. Angående at du har brukt Dexron III-olje i girkassen, så er det ikke den oljen som det skal være i kassen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Desember 6, 2009 Sjekket feilkoder, får opp en som heter fault gear ratio. hva er dette? D får vi tappe den og fylle på riktig, den forrige pumpa ble ødelagt fordi vi ikke monterte girkassa sammen med konverte først. mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...