#1 Skrevet November 4, 2009 (endret) Noen som har byttet olje på den bakre diffen på en quattro(torsen A6/ a¤ eller passat 3B/G? Er det noen vits å bytte olje på diffen her, eller er det bare å sjekke oljenivå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 5, 2009 Er ikke noe fast intervall på oljeskift på kassa nei, regner med du vet at kasse og diff går i samme olja? går ikke an å skifte kun på diff :-) Oljen er lurt å skifte av å til. iallefall om bilen har gått over 100k. Husk å bruk olje av rett type. Mvh. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 5, 2009 Er ikke noe fast intervall på oljeskift på kassa nei, regner med du vet at kasse og diff går i samme olja? går ikke an å skifte kun på diff :-) Oljen er lurt å skifte av å til. iallefall om bilen har gått over 100k. Husk å bruk olje av rett type. Mvh. snakker om den bakre diffen jeg nå... ikke oljen i girkassa;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 5, 2009 Jeg ble anbefalt et bytte hver 60000km på diffen bak av et frittstående verksted. Viktig med oljenivå, kostet meg rundt en tusen lapp på verksted mener jeg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 5, 2009 snakker om den bakre diffen jeg nå... ikke oljen i girkassa;) Hadde en misstanke om at det var den du mente:p , men ble litt i tvil når det sto torsen i overskrifta:) Mvh. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 6, 2009 Hadde en misstanke om at det var den du mente:p , men ble litt i tvil når det sto torsen i overskrifta:) Mvh. Tipper det har noe med at han ville unngå at folk tenkte Haldex...slik nyere Passelatter har. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 6, 2009 Tipper det har noe med at han ville unngå at folk tenkte Haldex...slik nyere Passelatter har. ja, er enig i den:), men Passat 3BG ble jo ikke leveret med Haldex: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 6, 2009 Mener jeg har lest her også at det ikke er noe intervall på diffen her.. Men syntes det virker rart at den kan gå flere hundre tusen i samme guffet... Tenker på å bytte selv på Audien min... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 23, 2015 Drar opp denne igjen. Veit ikke mye om drivverket på disse bilene, men er det både senterdiff, frontdiff og bakdiff? Isåfall, da deler girkassa olje med senterdiff og/eller frontdiff? Har noen vibrasjoner i drivverket, og ettersom bilen har gått 355 000km har den neppe byttet olje mer enn én gang, om i det hele tatt noen gang, så tenkte derfor at olja kunne være problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 23, 2015 Veit ikke mye om drivverket på disse bilene, men er det både senterdiff, frontdiff og bakdiff? Jepp, det stemmer Isåfall, da deler girkassa olje med senterdiff og/eller frontdiff? Det stemmer også. En med automatgir har kanskje tre forskjellige, men på manuell kasse er det kun en olje til hele greia. Du kan jo forsøke å skifte girolje, det er en billig løsning i forhold til å bytte girkasse. Tror peronlig ikke det er nok til å få vekk vibrasjoner i drivverket, men du får girkassen til å gire lettere, mindre friksjon og lenger levetid. Pass på at du får tak i en GL4 til girkassen og en GL5 til bakakselen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet April 23, 2015 Derfor jeg ble forvirret, for fant noen amerikanske tråder der det ble beskrevet tre differ å fylle på, men nå har jo de mest sannsynlig automat der også. Da skal jeg få byttet på girkassen/differ og bakakslingen asap. Tror ikke girkassen har noe med det å gjøre, men mistenker at olja i bakdiffen virkelig trenger å skiftes etter så mange tusen på telleren. Girer forsåvidt helt fint og ikke noe problem på vinteren heller:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...