Hvordan justere KW dempere bak?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt meg KW inox-line var. 2 (justerbar høyde og demping) til min RS2. Justering fremme er greit, problemet er bak. Fulgte med en lapp på haldårlig engelsk som jeg ikke forstod så mye av og som jeg selvfølgelig ikke finner! Syns å huske at du skulle trykke demperen sammen å så skru den ene eller andre veien for å justere. Det er en gummikloss som forhindrer demperen å bli trykt helt isammen, men selv om jeg klemmer hardt ned så klarer jeg ikke å justere. Noen som har gjort dette og vet hvordan det gjøres??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har KW 2 på min men har aldri justert bak. Hadde Gule Koni på G60`en jeg hadde en gang og der justerte jeg bak på den måten du forklarer. Må trykke den i bunn, vri litt til den er i sporet og så justere. Tror det var 2 til 3 omdr. fra min. til maks: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta vekk gummien/plast hylsa som hindrer demper å gå i bunn, trykk demper heldt i bunn så er det bare å vri til ønsket hardhet..det er lett å kjenne når

en justerer eller demperen bare går rundt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Demperen må tas av. Demontere fjær og så gjøre som omtalt.

Tynge demperen helt ned å finne et hakk som du så justerer hardheten med.

Gjorde dette på mitt K&W ver 2 for noen uker siden.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er bare at den "gummiklumpen" som sitter rundt stempelet går det ikke ann å ta av... Den er vel der for at demperen ikke skal gå til bunns, ca 6cm lang og like bred som selve demperen. Er montert en mansjett i enden av stempelet og over denne er festet sveist på. Så hvis jeg skal ta av den gummiklossen må jeg vel skjære den av.... Kan det være riktig? Fant ikke noe bilde av demperen på nettet, stempelet her er altså ikke med gjenger i enden, men et feste som det skal gå en bolt gjennom.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ingen her som ha RS2 med KW ver. 2 senkesett ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har en a4 turbo quattro lurte på om noen har justert rebound bak på kw inoxline 2?? demperene foran og bak er ikke like, fremme har man justerings skru som man skrur på når demperen er i bunn, hva gjør man bak???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm... ingen som har audi med quattro og kw 2, som har justert bak??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet Arvid Wahlberg har dette, kan jo prøve å sende han PM elller noe!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.