#1 Skrevet Januar 13, 2005 Hallo! Har litt problemer med min Polo. Den lekker inn vann, men finner ikke ut hvor. Golvet under passasjersetet er kliss vått. Tok ut setene i bilen og løftet opp golvtrekket, der fløt det rett og slett. Har hørt litt rundt med folk, men de sier det kan være så mye. Noen som vet om Polo har en svakhet for å lekke vann spesielle steder? Drenering i takluken har jeg hørt kan være en mulighet. Skiftet også frontruten min for ikke så lenge siden, så har lurt på om det kanskje er den som ikke er tett. Tips og råd mottas med stor takk!!! Hilsen Andreas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 13, 2005 Når merket du at den lekket inn vann da ?? Godt mulig det er frontruta som ikke er skikkelig montert. Jeg ville tatt en tur dit hvor du skiftet den å reklamert.........eller iallfall bedt de sjekke om den var tett. Regner med frontruter på Polo 6N er limte ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 13, 2005 Jeg kjøpte polo'en og brukte den i 2uker. skiftet ruten, og bare et par adger etterpå røk termostat, vannpumpe og toppen måtte slipes. da stod den en god stund ute mens den var på verksted. når jeg skulle hente den på verkstedet var det sinnsykt mye dugg på rutene og kjente at det var litt vått på golvet også. så lurer mer og mer på om det er ruten. men skjønner ikke helt hvor det lekker inn fra ruten. joda den er limt.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 13, 2005 Har samme prob på bilen til dama. Noen mener det kommer igjennon ved vinduet gjennom døra og så blir det bare en større og større dam nede ved pakk sånn at det til slutt siger inn i coupen. når vann først finner en vei kan man ikke stoppe det heller. Må nok bytte pakk rundt døra?? Jeg er ikke ekspert en dette har jeg hørt av en mekaniker hos møller. Mulig deg også kommer igjennom frontruta men hos meg er det vått akuratt ved innstegslisten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 13, 2005 Ta av dørtrekket og så sjekker du om plast/isoporen sitter helt "inntil" rundt kanten... Gjør den ikke det så vil du få vann inn i bilen....... Viss du skal sjekke frontruten så får du en til å sitte inni bilen mens du spyler rundt ruta.... Forøvrig "kjent" problem at 6N leker av&til...... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 14, 2005 Hei på deg andreas, bra du har kommet deg inn på forumet nå din og lekker altså, sliter litt med det jeg og. tror jeg ville sjekket innsiden av døren. kan hjelpe deg med å få av dørsiden, har gjort det noen ganger. har du hørt med vidar? kanskje han vet noe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 14, 2005 Er et vanlig problem dette ja, har en kompis som er mekkaniker på Møller. Han sier de får inn usedvanlig mye biler med vannlekasje fra VW og da spesielt Polo. Audi er det ingenting på.. De gjør nesten ikke annet for tiden sa han. Ser når jeg kjører forbi at det ofte står en Polo med spyleslange som er teipet opp på en brakett og spyler over bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 14, 2005 Vannlekasjer i bil er stort sett et mareritt å finne ut av. Her er et lite "husmortips" som jeg har benyttet flere ganger. Riv ut så mye som mulig av tepper og lignende, slik at du kommer inn på stålet i det området du mistenker at det lekker. Dekk alt stålet med et tynt lag talkum. Da skal det ikke mer enn noen få dråper vann til før du får en stripe i talkumet. Som regel vil det da gå greit å se hvor vannet kommer inn. Lykke til! Mvh, John 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...