Anbefalte innlegg

Mistenker dårlig termostat på A6'en da det bruker en evighet på å komme til 90 og faller fort nedover ved lite belastning på motoren. Møller skal ha 6.000,- for å bytte den : faint :

Termostaten er forran på motoren men er det mye plukk for å komme til ? Fronten er fort gjort å få av men usikker på resten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Har samme problemet som deg, men du har vel nye A6en. På min 99mod 2.4 skulle di ha 4900,- på et lokalt verksted.

Di sa 4,5 timer elns.. måtte av med fronten og radiator mest sannsynlig. Vet ikke om noen andre har vert borti denne motoren som kunne gitt noen tips. Skulle gjerne gjort det skjøl, men kom ikke til sist gang jeg hadde den på bukken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips: ta det sammen med registerremsbytte om tiden snart er inne. Det er mye av samme jobben, derfor anbefales det å skifte termostat på V6-motorene når man uansett skal skifte registerrem for å være sikker på å slippe at den ryker en eller annen gang. Problemet er at den sitter bak registerremmen, under en diger flens så man nesten må ta av registerremmen for å få ut termostaten. Latterlig plassering, og derfor det blir så dyrt..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som er tingen med meg er at reg. bytte er gjort på 120k rett før jeg kjøpte den. Nå er den gått 130k, men får vel berre høre litt rundt og begynne på det skjøl :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg har funnet ut hvorfor det koster skjorta å bytte termostat på denne.

Ser ut som de har greid kunststykket å sette termostaten inn i blokka et sted i toppen, må altså av med topp og innsug for å komme til... : bh : Eneste positive er at en kan gjøre alt fra oversiden.

Er ikke reim på denne 2.4 motoren, er kjede.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.