Anbefalte innlegg

038 906 019 FC Styre enheten på vår 2002 Sharan må byttes har jeg fått beskjed om. Jeg har fått en ny boks her.

Det jeg lurer på er hvor denne boksen sitter på bilen og om det er noe spesielt man må gjøre før jeg eventuelt røsker løs den gamle og slenger inn den nye?

IMAG0014.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, det er bare å bytte den.. Nokså sikker på at den ligger på førersiden inntil torpedovegg, i en sort plast kasse..

Bør oppsøke verksted eller noen med vagcom for å slette feilkoder etterpå, men det er alt som må til :) (kan være greit å teste at alt fungerer ok slik)

Kan være intressert i å kjøpe av deg din gamle ECU om du vil selge den for en billig penge :)

Send meg en PM isåfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant den og byttet den! Fikk ikke start med den nye boksen. Bilen stoppet etter ca. 3 sek. hver gang.

Det som er problemet med den gamle var at det lyser feilmeldinger over hele displayet. men bilen starter og går som den skal med den gamle i hvertfal, så jeg har puttet i den igjen. Det bør ikke være noe problem å selge den gamle, men da må jeg være sikker på at alt funker men den nye først

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

må nok kodes mot startsperre verfall,muligens lese inn hidden,(chassi nr osv),

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan evt. bytte over tenningslås og nøkkel fra bilen ECU kommer fra vil jeg tro.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svarene!

Noen med f. eks. vagcom som kan dette, eller MÅ jeg på Møller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste du må gjøre er å gå inn på motorstyreenhet eller instrument(husker ikke hvilken i farta) å slette erfaringsverdier.

Skal ikke være nødvendig å kode opp igjen startsperra siden denne ikke ligger i motorstyringa.

MEN, du trenger som sagt diagnoseutstyr for å gjøre det.

oppskrift:

01 - Motorelektronikk evt. 17 - Kombiinstrument

10 - Tilpassing

00 - Slette erfaringsværdier

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke koding av nøkkel skal være nødvendig..

Gjør som Tor sier.. Går ikke det, så tar jeg alvorlig feil og du må kode om for ny nøkkel..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hatt den på diagnose etter bytte av hjerne å det viser seg at det var styrings enheten for ABS bremsene som krangler. Er det noen med riktig program som kan hjelpe meg å finne delenummeret på den? Det er den sorte boksen som sitter på fordelingsblokka hvor alle bremserørene går ut fra. Håper man får kjøpt kun boksen med elektronikk på så jeg slipper å bytte hele blokka. Den sorte boksen kan demonteres fra blokka.

Bilen:

Merke: VOLKSWAGEN

Modell: SHARAN (II) Diesel

Typ: 1.9 TDi

Karosserikode: 7M

Motorkode: AUY/BVK

Årsmodell: 2003

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.