Audi S4 2,2TQ Turbotrykk - tar seg pause

Anbefalte innlegg

hvilken tempføler?

 

på innsug eller vanntemp i bakkant?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilken tempføler?

 

på innsug eller vanntemp i bakkant?

 

Den på innsuget tenkte jeg på. :)

Eller kan den i bakkant ha noe å si? Den var full av olje i sommer husker jeg. Burde vel ikke ha noe å si. Mener å huske jeg blåste den fin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har planer om å skru mer i ettermiddag. *barnefri* weee. :D

 

Hvis noen har fler tips over fler ting som burde sjekkes er det kult! :D

 

-Thomas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Idag har jeg hentet den nye N75`en fra Møller. (N75-H). Tenkte det var en fordel å utelukke om Morten sin n75 var deffekt den også. Det var den altså ikke. Samme problem med ny N75.

 

Da er altså dette monert helt nytt:

- N75-H

- Slanger rundt N75

- Resirkuleringsventil

 

Annet som er utført:

- Trykktesting

- Lesing av feilkoder. Ingen relevante funnet.

- Og mye testkjøring. hehe

 

HJEEEEELP! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke at du har gjort det, så:

- av med slangen foran turbo

- sjekk skovlene for skader

- sjekk om skovlene har skrapet borti veggen

- kjenn på aksialslakk på akselen, skal helst være null. Er turboen sliten vil du kjenne inntil en hel millimeter i aksialslakk og mer i radialslakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke at du har gjort det, så:

- av med slangen foran turbo

- sjekk skovlene for skader

- sjekk om skovlene har skrapet borti veggen

- kjenn på aksialslakk på akselen, skal helst være null. Er turboen sliten vil du kjenne inntil en hel millimeter i aksialslakk og mer i radialslakk.

 

Det ble gjort i sommer, den var helt fin da. Skal ta av slangen og titte etterpå :)

 

..

Ser bra ut! Brrr kaldt ute nå!

 

Må være noe som får den til å gå i nødmodus en gang i blant. Har lest flere tråder om at den ikke skal gi mer enn 0,4bar da. Og det stemmer jo overrens med 1,4 på dash-måleren. Bare veldig rart at ingenting blir lagret i ECU.

 

En ting jeg vet jeg ikke har gjort er å kjøre diagnose på bilen uten å stoppe kjerra etter en kjøretur. Men det skal vel ikke ha noe å si?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok en diagnose med bilen i gang nå;

(med håndholdt sak, orket ikke drasse med pcen ut nå).

 

Fikk følgende error:

 

Motor:

- 65535 - Control unit memory (det er nok pga chippen)

- 00515 - Camshaft Position Sensor (Hall Effect Sensor) - short to B+ (G40)

- 00515 - Camshaft Position Sensor (Hall Effect Sensor) - No signal

(00515 får jeg opp to ganger - og ovennente er de som er nevnt i boka)

 

SRS:

00532 - Supply Voltage (B+)

 

Kan hallgiveren være grunnen? Bilen starter ikke om jeg tar ut kontakten til hallgiveren.

 

..

 

Hum, fant denne om 65535 - http://wiki.ross-tech.com/index.php/65535

 

00515 Hall sender G40, Fault in basic setting

The hall sender is located behind the camshaft pully. It's job is to tell the ecu where the camshaft/valves are in relation to the pistons so the ecu can fire the right cylinder on start up. A hall sender that fails whilst you are driving won't (not in my experience) cause the engine to cut out. If it does fail on the move, the ecu takes it's signal from the crankshaft position instead. The ECU can restrict boost if the hall sender fails on the move though. A failing hall sender will make itself known by lots of intermittant starting problems, if the ecu doesn't see it's signal at startup, then it can't tell where the camshaft/valves are in relation to the signal coming from the crankshaft sensor.

 

Er det mulig å bytte den uten å plukke fra hverandre hele fronten igjen? hehe. Den sitter jo bak hjulet på toppen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump, ingen som vet noe som bytting av hallgiver?

 

Er overbevist om at det er den ihvertfall.

 

1) Om den "blir" deffekt under kjøring reduserer den boost.

2) Sporadiske startproblemer.

 

Snakket med Møller, de skulle ha 2100 + del for å utføre arbeidet. Det tyder på at de ikke må demontere hele fronten, så de har sikkert en lur måte å gjøre dette på. Prøver iherdig å få installert Elsawin, pcen min nekter å finne CD2 som hiddenen ligger på :/

 

Noen som har elsawin som kan sende over litt info til meg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn. Da er hallgiveren byttet, samt remhjulet da det var litt bøyd på "blekket" i bakkant som hallgiveren bruker.

 

Bilen gikk mye bedre, jager ikke på tomgang, lett å starte - og ikke minst fullt turbotrykk. Fikk ladet 1,3 på en kort kjøretur. Much better! :D

 

Tusen takk for all hjelp i denne tråden, setter stor pris på det.

 

Nå er det bare å bestille RS2 manifoil og turbo - og bygge videre :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn. Da er hallgiveren byttet, samt remhjulet da det var litt bøyd på "blekket" i bakkant som hallgiveren bruker.

 

Bilen gikk mye bedre, jager ikke på tomgang, lett å starte - og ikke minst fullt turbotrykk. Fikk ladet 1,3 på en kort kjøretur. Much better! :D

 

Tusen takk for all hjelp i denne tråden, setter stor pris på det.

 

Nå er det bare å bestille RS4 manifoil og turbo - og bygge videre :D

 

Mener du rs2 ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener du rs2 ?

 

Korrekt! Gikk litt fort i svingen der :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må si en ustabil hallgiver reduserer kreftene drastisk. Var ute og testet kjerra alene nå, godt det ikke var snut på veien - for dette gikk BRA! :D

 

Endelig er jeg en lykkelig S-eier!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.