Problemer med "bomba" på S6 C4?

Anbefalte innlegg

Denne er ikke billig desverre. Til S2, 93 modell så koster den 6400,- inkl moms hos møller med delenr 893 612 107A.

Er derfor også interessert hvis noen vet hvor denne kan skaffes til en overkommelig pris.Søkte litt i utlandet, men finner ikke til min der i noen lister ihvertfall. Kansje noen andre her som har fått tak i slikt billigere i det store utland?

Johan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne er ikke billig desverre. Til S2, 93 modell så koster den 6400,- inkl moms hos møller med delenr 893 612 107A.

Er derfor også interessert hvis noen vet hvor denne kan skaffes til en overkommelig pris.Søkte litt i utlandet, men finner ikke til min der i noen lister ihvertfall. Kansje noen andre her som har fått tak i slikt billigere i det store utland?

Johan

Fåes kjøpt på http://www.autohausaz.com, bare og søke på delenr. koster over 700 euro

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fåes kjøpt på http://www.autohausaz.com, bare og søke på delenr. koster over 700 euro

Med moms og frakt så nermer det seg stygt 8000 for denne der.Da er ikke 6400 så ille.

Trenger ikke en nå, men hadde vert greit å vite om det finnes billigere plasser enn her til lands i tilfelle.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kryr jo av slike på bruktmarkedet til noen hundringser. Både privat, http://www.bildelsbasen.se og på Ebay.. :)

Uvanlig at de ryker også dersom ikke feil olje har blitt brukt, så de fleste på bruktmarkedet skulle være helt ok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror de ryker når man lufter bremsene og er uheldig/uvitende og trykker bremsen helt inn, så kan man skade den..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert en pakning som er blåst eller ødelagt.

Lurer på om det an å skifte pakninger på denne?? Hvis du demonterer denne og drar ut stempelstanga, så må det jo være noen som har pakninger, oringer for hydraulikk. Eller er dette så unikt. Hør med Vestpack AS de har jo all slag pakninger for hydraulikk. Hvis du ikke får en brukt da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er bremsekraftforsterkeren/bremseservoen byttet og alt er som en drøm, lyser ikke i det hele tatt lenger selv ved pumpebremsing deluxe..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er bremsekraftforsterkeren/bremseservoen byttet og alt er som en drøm, lyser ikke i det hele tatt lenger selv ved pumpebremsing deluxe..

Bra at du fikk fikset det, Har begynt å lyse til meg også men alt fungerer supert så jag har bare nappet den ene ledningen: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra at du fikk fikset det, Har begynt å lyse til meg også men alt fungerer supert så jag har bare nappet den ene ledningen: smil :

vis alt fungerer er det nok bare sensoren som tuller, får si fra om du trenger en sensor da jeg har en ekstra

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vis alt fungerer er det nok bare sensoren som tuller, får si fra om du trenger en sensor da jeg har en ekstra

Jo ikke umulig det, kommer hvis jeg pumper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kommer når du pumper, da er det nok bomba di.. kjør en liten tur, stopp motoren og pump på bremsen, blir den hard på under 10 pump er nok bomba gåen, tror det skal være 20-30 pump før bremsepedalen blir hard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det denne som sitter under tanken til bremseveske?

Så på etka at det er en type til 2.2 T og 4.2 så da er det vel håpløst å finne en på høggeren!: gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Johan

dette er vel ikke riktig nummer til s6?

på etka fant jeg 441 612 101 B (bremsekraftforsterker) er det denne?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det denne som sitter under tanken til bremseveske?

Så på etka at det er en type til 2.2 T og 4.2 så da er det vel håpløst å finne en på høggeren!: gråter :

Den som sitter under bremseveske tanken er hovedbremsesylinderen, den er festet i bremsekraft forsterkeren som er festet i torpedoveggen og går videre inn i bilen og er festet i pedalen.

Var en som kunne selge meg en ny en for rundt 4000 +mva tror jeg...

Men man får jo disse brukt på ebay og mange steder, betalte 500 kr jeg men måtte demontere delen selv i en vraka s6 2,2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den som sitter under bremseveske tanken er hovedbremsesylinderen, den er festet i bremsekraft forsterkeren som er festet i torpedoveggen og går videre inn i bilen og er festet i pedalen.

Men man får jo disse brukt på ebay og mange steder, betalte 500 kr jeg men måtte demontere delen selv i en vraka s6 2,2

hjertelig takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du delenr. på den saken som sitter i torpedoveggen?

Den du byttet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har du delenr. på den saken som sitter i torpedoveggen?

Den du byttet?

jepp, 441 612 101 B

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

bruker bare tråden din siden jeg har ca samme problem..

først hadde jeg en sliten servopumpe som etter vært tok kveld, rødt lys blinket å null bremsekraft og servostyring.. etter å ha byttet den med en sprell ny så fungerte alt normalt, men etter ca 20 mil bynte lyset og blinke inni mellom og jeg fikk en veldig variabel pedal.. styringen fungerte greit. jeg måtte til slutt kappe av reima for og berge pumpa, fordi servo oljen kom ut gjennom d jeg trodde var en ødelakt acumulator eller "bomba", fordi det var mye olje søl på den;) men d var også mye olje søl runt ekspansjonstanken, men jeg var jo overbevist om at d var "bomda" som var probleme så bytta den:o

dette hjalp ikke noe: bh :

nå er d slik at hvis jeg dreier ratte slik at servoen får litt å jobbe med så bobler det opp olje av lokket på tanken, men lyset ståpper å blinke for deretter å byne å lyse igjen med en gang jeg er borti bremsepedalen og jeg har ikke bremsekraft: bh :

jeg prøvde å skru av retur slangen på bremsekraft forsterkeren å dær randt d ut olje er det feil?

legger ved en video:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er en audi 90q sedan 88mod 7a 20v d er snakk om btw... men er jo ca samme servo bremse system;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal ikke renne olje ut av returen på bremsekraft forsterkeren når du ikke har rørt bremsen. Renner det da er det den som er defekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

etter litt til feilsøking viser det seg at det ikke randt ut av returen på forsterkeren med mindre man tråkket på pedalen;) men fosser ut av retur slangen, men det er vel ikke feil?: klø :

skal det bobble i ekspansjons tanken? skommer noe fælt nedi dær som man kan se på film klippet: klø :

noen ideer om hva som kan være galt??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjekka filtre va litt rusk, men nå er d reint å ingen forskjell: bh :

nesten fri for servo olje så får ikke jort mer før i morgen..

kan d være pumpa som er skadet igjen? den svetter ikke olje å er ikke noe ulyder fra den..

hva er d som gjør at d skummer å bobbler i tanken?: klø :

er dritt lei.. har lyst på vacum: gråter :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk tannstanga di

Was?: rolleyes aldri hørt om? hva er d å hvor sitter den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Was?: rolleyes aldri hørt om? hva er d å hvor sitter den?

den som er inni servopumpa kansje?: klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.