#26 Skrevet November 10, 2009 Denne er ikke billig desverre. Til S2, 93 modell så koster den 6400,- inkl moms hos møller med delenr 893 612 107A. Er derfor også interessert hvis noen vet hvor denne kan skaffes til en overkommelig pris.Søkte litt i utlandet, men finner ikke til min der i noen lister ihvertfall. Kansje noen andre her som har fått tak i slikt billigere i det store utland? Johan 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet November 10, 2009 Denne er ikke billig desverre. Til S2, 93 modell så koster den 6400,- inkl moms hos møller med delenr 893 612 107A. Er derfor også interessert hvis noen vet hvor denne kan skaffes til en overkommelig pris.Søkte litt i utlandet, men finner ikke til min der i noen lister ihvertfall. Kansje noen andre her som har fått tak i slikt billigere i det store utland? Johan Fåes kjøpt på http://www.autohausaz.com, bare og søke på delenr. koster over 700 euro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet November 10, 2009 Fåes kjøpt på http://www.autohausaz.com, bare og søke på delenr. koster over 700 euro Med moms og frakt så nermer det seg stygt 8000 for denne der.Da er ikke 6400 så ille. Trenger ikke en nå, men hadde vert greit å vite om det finnes billigere plasser enn her til lands i tilfelle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet November 10, 2009 Det kryr jo av slike på bruktmarkedet til noen hundringser. Både privat, http://www.bildelsbasen.se og på Ebay.. Uvanlig at de ryker også dersom ikke feil olje har blitt brukt, så de fleste på bruktmarkedet skulle være helt ok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet November 10, 2009 Tror de ryker når man lufter bremsene og er uheldig/uvitende og trykker bremsen helt inn, så kan man skade den.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet November 10, 2009 Sikkert en pakning som er blåst eller ødelagt. Lurer på om det an å skifte pakninger på denne?? Hvis du demonterer denne og drar ut stempelstanga, så må det jo være noen som har pakninger, oringer for hydraulikk. Eller er dette så unikt. Hør med Vestpack AS de har jo all slag pakninger for hydraulikk. Hvis du ikke får en brukt da... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet November 13, 2009 Da er bremsekraftforsterkeren/bremseservoen byttet og alt er som en drøm, lyser ikke i det hele tatt lenger selv ved pumpebremsing deluxe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet November 13, 2009 Da er bremsekraftforsterkeren/bremseservoen byttet og alt er som en drøm, lyser ikke i det hele tatt lenger selv ved pumpebremsing deluxe.. Bra at du fikk fikset det, Har begynt å lyse til meg også men alt fungerer supert så jag har bare nappet den ene ledningen: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet November 13, 2009 Bra at du fikk fikset det, Har begynt å lyse til meg også men alt fungerer supert så jag har bare nappet den ene ledningen: smil : vis alt fungerer er det nok bare sensoren som tuller, får si fra om du trenger en sensor da jeg har en ekstra 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet November 13, 2009 vis alt fungerer er det nok bare sensoren som tuller, får si fra om du trenger en sensor da jeg har en ekstra Jo ikke umulig det, kommer hvis jeg pumper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet November 13, 2009 kommer når du pumper, da er det nok bomba di.. kjør en liten tur, stopp motoren og pump på bremsen, blir den hard på under 10 pump er nok bomba gåen, tror det skal være 20-30 pump før bremsepedalen blir hard 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet November 14, 2009 Da er bremsekraftforsterkeren/bremseservoen byttet og alt er som en drøm, lyser ikke i det hele tatt lenger selv ved pumpebremsing deluxe.. er det denne som sitter under tanken til bremseveske? Så på etka at det er en type til 2.2 T og 4.2 så da er det vel håpløst å finne en på høggeren! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet November 14, 2009 Denne er ikke billig desverre. Til S2, 93 modell så koster den 6400,- inkl moms hos møller med delenr 893 612 107A. Er derfor også interessert hvis noen vet hvor denne kan skaffes til en overkommelig pris.Søkte litt i utlandet, men finner ikke til min der i noen lister ihvertfall. Kansje noen andre her som har fått tak i slikt billigere i det store utland? Johan dette er vel ikke riktig nummer til s6? på etka fant jeg 441 612 101 B (bremsekraftforsterker) er det denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet November 14, 2009 er det denne som sitter under tanken til bremseveske? Så på etka at det er en type til 2.2 T og 4.2 så da er det vel håpløst å finne en på høggeren! Den som sitter under bremseveske tanken er hovedbremsesylinderen, den er festet i bremsekraft forsterkeren som er festet i torpedoveggen og går videre inn i bilen og er festet i pedalen. Var en som kunne selge meg en ny en for rundt 4000 +mva tror jeg... Men man får jo disse brukt på ebay og mange steder, betalte 500 kr jeg men måtte demontere delen selv i en vraka s6 2,2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet November 15, 2009 Den som sitter under bremseveske tanken er hovedbremsesylinderen, den er festet i bremsekraft forsterkeren som er festet i torpedoveggen og går videre inn i bilen og er festet i pedalen. Var en som kunne selge meg en ny en for rundt 4000 +mva tror jeg... Men man får jo disse brukt på ebay og mange steder, betalte 500 kr jeg men måtte demontere delen selv i en vraka s6 2,2 hjertelig takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Desember 1, 2009 Den som sitter under bremseveske tanken er hovedbremsesylinderen, den er festet i bremsekraft forsterkeren som er festet i torpedoveggen og går videre inn i bilen og er festet i pedalen. Var en som kunne selge meg en ny en for rundt 4000 +mva tror jeg... Men man får jo disse brukt på ebay og mange steder, betalte 500 kr jeg men måtte demontere delen selv i en vraka s6 2,2 har du delenr. på den saken som sitter i torpedoveggen? Den du byttet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Desember 1, 2009 har du delenr. på den saken som sitter i torpedoveggen?Den du byttet? jepp, 441 612 101 B 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Januar 24, 2010 hei bruker bare tråden din siden jeg har ca samme problem.. først hadde jeg en sliten servopumpe som etter vært tok kveld, rødt lys blinket å null bremsekraft og servostyring.. etter å ha byttet den med en sprell ny så fungerte alt normalt, men etter ca 20 mil bynte lyset og blinke inni mellom og jeg fikk en veldig variabel pedal.. styringen fungerte greit. jeg måtte til slutt kappe av reima for og berge pumpa, fordi servo oljen kom ut gjennom d jeg trodde var en ødelakt acumulator eller "bomba", fordi det var mye olje søl på den;) men d var også mye olje søl runt ekspansjonstanken, men jeg var jo overbevist om at d var "bomda" som var probleme så bytta den:o dette hjalp ikke noe: bh : nå er d slik at hvis jeg dreier ratte slik at servoen får litt å jobbe med så bobler det opp olje av lokket på tanken, men lyset ståpper å blinke for deretter å byne å lyse igjen med en gang jeg er borti bremsepedalen og jeg har ikke bremsekraft: bh : jeg prøvde å skru av retur slangen på bremsekraft forsterkeren å dær randt d ut olje er det feil? legger ved en video:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Januar 24, 2010 er en audi 90q sedan 88mod 7a 20v d er snakk om btw... men er jo ca samme servo bremse system;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Januar 24, 2010 Det skal ikke renne olje ut av returen på bremsekraft forsterkeren når du ikke har rørt bremsen. Renner det da er det den som er defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Januar 24, 2010 etter litt til feilsøking viser det seg at det ikke randt ut av returen på forsterkeren med mindre man tråkket på pedalen;) men fosser ut av retur slangen, men det er vel ikke feil? skal det bobble i ekspansjons tanken? skommer noe fælt nedi dær som man kan se på film klippet: klø : noen ideer om hva som kan være galt?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Januar 24, 2010 skjekka filtre va litt rusk, men nå er d reint å ingen forskjell: bh : nesten fri for servo olje så får ikke jort mer før i morgen.. kan d være pumpa som er skadet igjen? den svetter ikke olje å er ikke noe ulyder fra den.. hva er d som gjør at d skummer å bobbler i tanken? er dritt lei.. har lyst på vacum: gråter : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Januar 24, 2010 sjekk tannstanga di 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Januar 25, 2010 sjekk tannstanga di Was? aldri hørt om? hva er d å hvor sitter den? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Januar 25, 2010 Was? aldri hørt om? hva er d å hvor sitter den? den som er inni servopumpa kansje? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...