#51 Skrevet Januar 25, 2010 ok.. da vet jeg hva tannstag er: flau : men er nåkk ikke det heller som er problemet... skal det være konstant "strømning" av væske gjennom retur slangen så lenge man verken svinger eller bremser? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#52 Skrevet Januar 26, 2010 fortsatt ikke fikset: bh : lure fortsatt på om d skal være konstant bobbling i tanken, altså om d skal bobble selv om man ikke svinger eller bremser? eller om d da er en eller annen ventil som ikke stenger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#53 Skrevet Januar 27, 2010 fortsatt ikke fikset: bh : lure fortsatt på om d skal være konstant bobbling i tanken, altså om d skal bobble selv om man ikke svinger eller bremser? eller om d da er en eller annen ventil som ikke stenger? Skal ikke boble nei etter at du har luftet systemet nei. Luft får du ut ved å la framhjula henge fritt og drei rattet helt mot en side så helt mot andre siden. Med motoren av.... Gjenta til lufta er ute av systemet. Hydraulikk og luftbobler under trykk kan ødelegge pakninger i tannstang og "bomba" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#54 Skrevet Januar 27, 2010 Skal ikke boble nei etter at du har luftet systemet nei. Luft får du ut ved å la framhjula henge fritt og drei rattet helt mot en side så helt mot andre siden. Med motoren av.... Gjenta til lufta er ute av systemet. Hydraulikk og luftbobler under trykk kan ødelegge pakninger i tannstang og "bomba" takker for den;) hadde av alt av slanger og lignede i dag å blåste reint me trykk luft så skal fylle på olje i morgen å teste;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#55 Skrevet Januar 28, 2010 si fra hvordan det gikk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#56 Skrevet Januar 28, 2010 tja da har jeg vell sølt ut ett par hundre kroner til me servo olje: bh : -bobblet fortsatt i tanken ved tomgang ("ingen" belastning). -bobler/renner over i ekspansjons tanken når man svinger rattet helt over til en av sidene (altså belaster pumpen) -ingen hjelpetrykk på bremsepedalen -mer og mer ulyd i servopumpen -ingen synlige lekasjer. er dritt lei, men takker for all hjelp på forhånd:) noen som har en servopumpe som funker? dele nr: 034 145 165 eller ZF nr:869 1955 125 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#57 Skrevet Januar 28, 2010 tja da har jeg vell sølt ut ett par hundre kroner til me servo olje: bh : -bobblet fortsatt i tanken ved tomgang ("ingen" belastning). -bobler/renner over i ekspansjons tanken når man svinger rattet helt over til en av sidene (altså belaster pumpen) -ingen hjelpetrykk på bremsepedalen -mer og mer ulyd i servopumpen -ingen synlige lekasjer. er dritt lei, men takker for all hjelp på forhånd:) noen som har en servopumpe som funker? dele nr: 034 145 165 eller ZF nr:869 1955 125 Du er nok inne på noe der ja med gåen pumpe. Jeg hadde oxo prøvet en annen punpe nå. Lurer på om det ikke finnes repkit til denne, mener jeg har lest det, men fant ikke noe med et kjapt søk.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#58 Skrevet Januar 28, 2010 Du er nok inne på noe der ja med gåen pumpe.Jeg hadde oxo prøvet en annen punpe nå. Lurer på om det ikke finnes repkit til denne, mener jeg har lest det, men fant ikke noe med et kjapt søk.... ja hørte at møller solgte rep kit før, men ikke nå lengre: klø : men disse rep kit'a holdt vis ikke lenge uansett. kan jo kjøpe enda en ny hos http://www.kgk.no/ men koster 3500: bh : så skal prøve og få tak i en brukt først:) skal update når jeg finner ut noe;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#59 Skrevet Januar 29, 2010 Repkit har alle pakninger til pumpa og fikser det meste, MEN det fikser ikke slitt aksling som da gjør at pumpa lekker invendig, dvs 99,9% av alle gangene den er gåen er det pga dette og da er repkit bare og glemme. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#60 Skrevet Februar 13, 2010 da har jeg fådt ny servopumpe har skiftet toppdeksel pakning også mens jeg var i gang;) startet opp og denne gangen boblet det IKKE i servotanken:) jeg ble så gla at jeg holdt på å svime av: rock : men gleden var kort varig: bh : ca 15 min etter oppstart begynte motoren og fuske i ca 2 sek før d var full stopp... så blir nåkk ny tråd: flau : men servo probleme er jeg nåkk kvitt, håper jeg bank i borde å alt d dær;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#61 Skrevet Februar 14, 2010 Du får begynne med vag com da og sjekke halgiver, eller andre feilkodre. og se på pluggene 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...