Anbefalte innlegg

Noen der ute som har noe peiling på dette:

 

Har en a4 avant 04 som er blitt litt rar på bremsene. Den har kun gått 5500 km. Det begynnte på ca 5000 km , pedalen ble plutselig ganske hard og den gode filingen med pedalen ble borte.

Vanligvis så er det en ganske grei overgang mellom litt brems og mye brems,

men på bilen min er den avstanden blitt mye kortere. Har vært hos forhandler og klagd på dette, men de mener at det skal være slik. Har prøvd tilsvarende biler men de er ikke sånn som min.

 

Noen som har en forklaring på dette ???? : bh ::confused:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan vel prøve å lufte bremsene... sikkert et dumt forslag siden bilen ikke har gått lenger, men... og ellers virker bremsene skikkelig?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bremsene virker, men avstanden mellom full brems og ingen brems er blitt mye kortere en før. Føler at jeg ikke har filing med pedalen.

 

Var på verksted idag og ble enig med dem om å skifte nye klosser framme,

så får vi se om de blir bedre. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør bilen din opp til Kristiansand Bilverksted, si de må sjekke bremsene. Hvis de finner feil, tar du bilen tilbake til Gumpen, sammen med regningen og forteller de får ordne opp.

 

Rolf på Kr. bilverksted har vært ute en kveld eller to før, så han skjønner opplegget hvis du kommer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør bilen din opp til Kristiansand Bilverksted, si de må sjekke bremsene. Hvis de finner feil, tar du bilen tilbake til Gumpen, sammen med regningen og forteller de får ordne opp.

 

Rolf på Kr. bilverksted har vært ute en kveld eller to før, så han skjønner opplegget hvis du kommer.

 

Generellt en lite smart løsning uten at det er avklart med selger av produktet. Ihht kjøpsloven har selger krav på å få utbedre feilen selv og forsøke noen ganger (husker ikke nøyaktig antall i farten). Før du evt går videre med saken.

Om de derimot godkjenner en slik løsning på forhånd blir det jo selvsagt noe annet, men ikke bare sett i gang med en slik løsning og regn med at de tar den regningen uten videre. Selvsagt burde de gjøre det, utfra et kundevennlig aspekt, men de er ikke pålagt det på noen måte.

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo 3 års garanti på bilen , så der skal jeg fly til de blir drittleie. :D:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har 3 års garanti og fem år med reklamasjonsrett.

Det er dermed ikke sagt at det bare er å dure frem.

Ikke glem at breseklosser må kjøres inn.

Nye klosser kan noen ganger føler svampete, for så å forendre karaktrestikk når de er innkjørte.Nye klosser har en del løsemidler som må forbrennes bort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er klar over dette med nye bremser.

 

Men denne bilen har vært mandagsbil fra første stund, har vært på verksted for rep. og feilsøking 9 ganger på 5500 km.

 

Prøver å få omgjort kjøpet eller få ny bil. : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen der ute som har noe peiling på dette:

 

Har en a4 avant 04 som er blitt litt rar på bremsene. Den har kun gått 5500 km. Det begynnte på ca 5000 km , pedalen ble plutselig ganske hard og den gode filingen med pedalen ble borte.

Vanligvis så er det en ganske grei overgang mellom litt brems og mye brems,

men på bilen min er den avstanden blitt mye kortere. Har vært hos forhandler og klagd på dette, men de mener at det skal være slik. Har prøvd tilsvarende biler men de er ikke sånn som min.

 

Noen som har en forklaring på dette ???? : bh ::confused:

 

Har nå skiftet klosser foran og det ble bra.

Men det viser seg at flere av de nye Audiene har samme problem, kansje de ikke tåler vinterføre????????? eller. :confused::D:D:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.