#1 Skrevet November 6, 2009 (endret) funderer litt på dette,når hjulet er i lufta klarer jeg ikke rikke på det,er heller ikke tegn til ulyder når jeg roterer det i lufta,men rikka i dekket når den står på bakken,og da virker det som det er slakke i hjulet når jeg tar tak i det "oppe og nede" bilen er en a4 b5.. edit hjullager foran er skifta,men fremdeles slakke i hjul/forstilling 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 6, 2009 lurer litt på hva dette kommer av,er ikke hjullagerstøy,kunn at det kommer mye mer støy fra dekka når jeg svinger til venstre enn når jeg svinger til høyre og rett fram,når hjulet er i lufta klarer jeg ikke rikke på det,er heller ikke tegn til ulyder når jeg roterer det i lufta,men rikka i dekket når den står på bakken,og da virker det som det er slakke i hjulet når jeg tar tak i det "kvart på 3" men ikke oppe og nede,skal sies at jeg også har litt dødgang på rattet men er ikke noe som jeg plages med ved kjøring.. bilen er en a4 b5.. var forressten ute en gang til nå og jekka opp bilen og røska litt i hjula,bilen stod med rattlåsen på,begge hjul gikk an å rikke litt sideveis,men det ene mer enn det andre på et vis,veit ikke hvordan jeg skal få forklart det:p hmmm skal være litt der.. sikker på at det ikke er bremser eller noe som henger på da. fucka calippere eller noe på en av sidene på bilen.. hvis du ikke kan snurre hjulet.. hvis det er det du mener da eller så kan det være en drivknute som kødder for deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 6, 2009 er ikke godt å si,er liksom ikke stygge lyder eller noe,høres bare ut som den vanlige dekkstøyen som blir høyere når en svinger til venstre i fart..hjulet går fint rundt uten noen ulyder..så raskt over innafor hjulet,så at noen av foringene i flere av "stagene" så litt slitne ut men ikke mer enn det,får forske litt mer på det en dag jeg har tid.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 6, 2009 er ikke godt å si,er liksom ikke stygge lyder eller noe,høres bare ut som den vanlige dekkstøyen som blir høyere når en svinger til venstre i fart..hjulet går fint rundt uten noen ulyder..så raskt over innafor hjulet,så at noen av foringene i flere av "stagene" så litt slitne ut men ikke mer enn det,får forske litt mer på det en dag jeg har tid.. ta av hjulet å se på begge belgene på drivarmen. er det hull i en av disse er det nok garanter en av disse knutene som begynner å ta kvelden.. hatt noe av det samme på min. så lenge det er en jevn "ulyd" må det jo være noe bevegelig mener nå jeg .. hvis du ikke bare har mindre luft i det dekket iforhold til de andre da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 6, 2009 skal sjekke,hører ikke noe særlig ved kjøring rett fram og sving til høyre,kommer kunn ved sving til venstre,kan jo så klart være lageret men kan ikke se/høre symptomer på det heller.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 7, 2009 skal sjekke,hører ikke noe særlig ved kjøring rett fram og sving til høyre,kommer kunn ved sving til venstre,kan jo så klart være lageret men kan ikke se/høre symptomer på det heller.. finnes ganske mange rare lyder i forskjellige stadier av en del holder på å ryke.. det kan jeg skrive under på.. hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 27, 2009 da var lageret på den siden slakken i hjulet er skiftet,men er fremdeles slakke ut og inn oppe og nede på hjulet,hmmm.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 27, 2009 Startet akkurat slik hos meg, og etter 1 år ble det konstatert utslitt hjullager. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 27, 2009 syns det er meget rart,det gamle lageret var slitt,men nå er jo nytt kommet på,men fremdeles slakke,må røske ganske så hardt for å kjenne noe nå da,men kan det ha noe å gjøre med slitte foringer en plass i opphenget mon tro?kjenner det kunn når det er belastning på,dvs at bilen står på bakken.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 27, 2009 Men har du samme lyden ved kjøring da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 27, 2009 (endret) jepp,men er på en måte ingen ulyd,bare at dekkstøyen høyner litt mer når jeg svinger til venstre enn den er rett fram og til høyre..har sjekka lufta i hjula og den er bra,vi sjekka også skiver og klosser da vi skifta lager i går og det var bra,eneste foringa ytterst på styreleddet var dårlig,men det skal da ikke ha noe med slakke den veien å gjøre?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 27, 2009 Om du skal kjenne slakken skikkelig med hjulet i lufta, må begge framhjula være i lufta. Da klarer du fort og se hvor slakken er. Er helt vanlig på B5 med utslitte armer i forstillingen. Om bilen har mange kilometer på skuldra, burde du kjøpe et sett, og skifte hele forstillingen samtidig. Kan være litt vanskelig og lokalisere slakken av og til da det er så mange armer på disse. Men om et par er dårlig, begynner resten og å bli slitt. Trailerparts bla selger hele sett til denne bilen til 3000 kr. Det er prisen du gir for 2-3 stk av de store armene på møller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 27, 2009 skal få jekka opp hele fronten og se i løpet av helga,fått tips om slitt nav,men han som skifta lager for meg i går sa at de var helt fine,og hadde mer tro slitne armer frammi der,bilen har gått 220.000 ca.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 27, 2009 på 220 k, er det meste utslitt frammi der om det ikke har vært bytta tidligere. Absolutt mest lønnsomt og kjøpe et sett og skifte alt da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 27, 2009 du sier noe der,ser hovwdiaudi har sett til rundt 2600 så får høre der om ikke trailerparts er billigere;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 4, 2009 ser at begge nedre armene har utslitte foringer/belger på den sida slakken er verst,så er nok synderen der.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...