#1 Skrevet November 6, 2009 (endret) har nå prøvd å koble både på nedre og øvre kammer på wastegate, og brukt utgangene på boostcontroll ventilen slik som det står beskrevet i manualen, er snakk om en Elektronisk Greedy controller. gjorde først: slange fra innsug, innpå boostcontrollventil, og til nedre uttak på wastegate, lada fint 0.7-0.8 enda den sto på minimum på LO Boost, ingen slange til øvre uttak. har nå: slange fra innsug til boostcontrollventil, og innpå øvre uttak på wastegate, slange fra nedre uttak på wastegate og rett inn på innsug, og istad lada jeg over 1bar, da sto den på minimum på LO boost! hva gjør jeg feil? hører ventilen tikker så fort det blir turbotrykk er snakk om en 10V Turbo MC motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 6, 2009 kan nevne att hvis jeg skrur av boostcontrolleren så lader bilen maks 0.7 ca 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 6, 2009 Er dette en manuell boost control med to nipler? Da skal du vell ha en slange fra turbo og en til WG. Så slipper MBC gjennom styreluft til WG når ventilen letter på innstilt trykk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 6, 2009 (endret) er 3 uttak på ventilen, en for intern og en for ekstern wastegate, siste er trykkside er en Elektronisk Greddy Profec Type S, kan justeres inne i bil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 8, 2009 drar opp igjen denne! altså. med boostcontrolleren skrudd av: 0.4bar, skrur jeg den på, så lader den godt over 0.5, oppe i 0.7-0.8 værtfall, selv om den står på minimum slange fra innsug til boostcontrollventil, og innpå øvre uttak på wastegate, slange fra nedre uttak på wastegate og rett inn på innsug er koblet slik. den skal vel lade 0.4 når den står på minimum, slik den gjør med kontrolleren avskrudd?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 13, 2009 ingen som kan svare på hvorfor ikke ventilen vil holde igjen trykket? enda den står på minimum, og jeg hører ventilen intenst tikke, så kan jeg lade bortimot 1bar. ventilen er koblet som nevnt mellom innsug og øvre uttak på wastegaten, og bare en slange mellom nedre uttak og innsuget. har også prøvd å koble den mellom nedre uttak og innsug uten hell.. hvorfor holder den ikke igjen?? er en elektronisk Greddy Type S, 10Vt motor, der sitter ventilen som kontrollerer trykket på øvre uttak på wg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 13, 2009 ingen som kan svare på hvorfor ikke ventilen vil holde igjen trykket? enda den står på minimum, og jeg hører ventilen intenst tikke, så kan jeg lade bortimot 1bar. ventilen er koblet som nevnt mellom innsug og øvre uttak på wastegaten, og bare en slange mellom nedre uttak og innsuget. har også prøvd å koble den mellom nedre uttak og innsug uten hell.. hvorfor holder den ikke igjen?? er en elektronisk Greddy Type S, 10Vt motor, der sitter ventilen som kontrollerer trykket på øvre uttak på wg ventilen skal kobles mellom WG og turbo(du har en nippel på kompressorhuset,(der skal slangen tilkobles) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 14, 2009 ventilen skal kobles mellom WG og turbo(du har en nippel på kompressorhuset,(der skal slangen tilkobles) den nippelen er tettet igjen av forrige eier, men MÅ den være der da? og den skal på øvre uttak på wastegate? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 15, 2009 har tenkt litt, skal slangen kobles på sugesiden av turbo da? er der nippelen sitter? i greddy manualen står det "pressure source" værtfall.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 15, 2009 Slange fra trykkside på turbo til mbc, og slange til WG nedre nippel. Har du ikke uttak på trykksiden i turbo, kan du ta det ut ett eller annet sted mellom turbo og spjeldhuset. NB! ikke etter spjeld.. Men mest ideelt dess nærmere turbo. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 15, 2009 nå har jeg ikke koblet den før gasspjeld, men på innsuget. og jeg har prøvd både øvre og nedre uttak på wastegate. på 20vt så vet jeg det er på nedre uttaket, men på 10vt så er det koblet til øvre uttaket orginalt. og orginalt så sitter ene slangen til den ventilen som "justerer" trykket på sugesiden av turbo etter det jeg kan se på ETKA. så blir litt forvirra her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 15, 2009 Kan nok være forskjell på wg på 10V/20V WG tilkobling. Men det blir feil om du om koblet til innsuget. Det må være på trykksiden før gasspjeld. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 15, 2009 Eneste forskjellen på før/etter gasspjeld blir jo at wastegaten lukkes ved gasslipp/girskift hvis man kobler vakuum fra etter spjeldet? Eller er jeg helt på bærtur nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 16, 2009 hvordan koblet du din da ole gunnar? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 11, 2010 Ønsker litt fler innspill her. Kan nok være forskjell på wg på 10V/20V WG tilkobling. Men det blir feil om du om koblet til innsuget. Det må være på trykksiden før gasspjeld. MÅ slangen til trykk sitte før gasspjeld? og det må da være noen her inne med 10vt som har koblet bc på 10vt? skal jeg koble meg innpå øverste eller nederste uttak på wastegate? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 11, 2010 Ønsker litt fler innspill her. MÅ slangen til trykk sitte før gasspjeld? og det må da være noen her inne med 10vt som har koblet bc på 10vt? skal jeg koble meg innpå øverste eller nederste uttak på wastegate? Den SKAL sitte før gass-spjeld, er som oftest en nippel akkurat ved uløpet på turbo, bruk denne, er den ikke der så borrer og gjenger og setter inn en nippel... å ta fra innsuget er bare tull. Skal så innpå nederste uttak på wastegate, der det sitter en banjokobling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 11, 2010 ok. og det skal ikke sitte noe på øvre nippel på wastegate? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 11, 2010 ok. og det skal ikke sitte noe på øvre nippel på wastegate? nix... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 12, 2010 Da skal jeg prøve det. men er ikke styretrykket på øverste uttak på wastegate på 10vt orginalt? eller gjelder dette kun med orginalt oppsett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 12, 2010 (endret) Da skal jeg prøve det. men er ikke styretrykket på øverste uttak på wastegate på 10vt orginalt? eller gjelder dette kun med orginalt oppsett? 10vt har et eldgammelt turbostyringssystem som bruker både nedre og øvre kammer. MC/MC2 har 0,3 bar i grunntrykk via nedre kammer, og såfremt ingen feilkoder oppstår legger hjernen på 0,1 bar via det øvre kammeret, totalt 0,4 bar ladetrykk. Bygger man om til motorstyring som 2,2 20v har (slik jeg har gjort) er det ikke behov for å bruke øvre kammer på wastegate (ingen av 2,2 20v-motorene har øvre kammer tilkoblet), såfremt man ikke vil ha mulighet for overboost. Jeg har ikke så veldig god greie på det, men jeg vil tro du skal bruke nedre kammer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 12, 2010 okei, ja vet att 20vt ikke bruker øvre kammer, har jo en slik motor selv, derfor så ble jeg litt usikker på 10vt Men da kobler jeg innpå nedre uttak. takker for innspill! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 14, 2010 Da har jeg fått koblet om i helga. har hentet trykk rett ut fra intercooler, og koblet meg inn på nedre uttak på wg, ingenting tilbkoblet på øvre. og nå er den stikk motsatt fra slik den var før. Når den er påskrudd, lader den ikke over 0.4bar, uansett om jeg stiller den på max, men skrur jeg den av, så virker det om den lader "uendelig", måtte gå av gassen på 1bar. så før var den motsatt, skrudde jeg den av, så lada den kun grunntrykk, mens når den var på, så måtte jeg gå av gassen da den bare fortsatte å lade på, uansett om jeg stilte den den inn på minimum. i Greedy manualen er det illustrert at jeg skal koble innpå øverste på wg. Er altså en elektronisk Greedy Profec Type-S fælt å vanskelig det skulle være da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 14, 2010 Skal ikke Greedy'en kobles øverst da? Tror min gamle skulle det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mars 14, 2010 (endret) ja begynner lure ltt på det. men hadde du noe tilkoblet nedre på wg? må isåfall nedre wg inntak være tilkoblet innsug, eller bør den være tilkoblet før gasspjeld? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mars 17, 2010 (endret) Da virker den. skal kobles til øvre uttak på wg. er 3 porter på boostcontroll ventilen, en til ekstern wg, og en til actuator type. i den porten som ikke er i bruk, så sitter det en plastpropp. denne må fjernes, noe ikke jeg hadde gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...