#1 Skrevet November 6, 2009 Har lest et sted at AAT har enkelmassesvingjhul mens AEL har dobbelmassesvinghjul. Kan non bekrefte / avkrefte dette? Hvis det stemmer, går AAT svinghjul og AEL svinghjul om hverandre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 7, 2009 AEL har alltid dobbelmasse. AAT kan ha begge deler, avhengig av årsmod og girkassetype. Hovedregelen (som det også finnes unntak fra) er at AAT 100 med 5 trinns kasse har enkeltmasse, AAT 100 6 trinns har dobblemasse, AAT A6 har dobbelmasse. Hva for slags skøyerstreker har du tenkt å finne på med disse opplysningene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 7, 2009 Hehe vel, er de like er det vel firstende å sette på enkelmassesvinghjul da jeg fikk litt vibrasjoner etter chipping... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 8, 2009 (endret) De går om hverandre på veiva. De har ulik trykkplate. De har ulik lamellplate. Du kan ikke sette dobbelmasse på bil som har enkeltmasse, pga sensor mot svinghjul Du kan gå fra dobbelmasse til enkelmasse. Du risikerer mer "rakling" i girkassa med enkelmasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 8, 2009 Og, så det jeg trenger er da AAT svinghjul, AAT trykkplate og kan jo da likesågreit kjøpe AAT lamell? Men såvidt jeg kan se er ikke AAT levert med quattro? Er da AAT "clutchsett" like sterkt som AEL? Er alt annet er likt? startkrans/starter? slavesylinder? slavesylinder armens lengde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 8, 2009 Du trenger: - svinghjul - lamellplate (tror det er med fjærer på EM, uten fjærer på DM) - trykkplate (er nedfelt clutch på EM, DM monteres på en plan flate. Alt annet i kasse og clutchutløsning er likt. Startkrans er lik. Umulig å si hvordan styrken på clutch fra 115 EM er i forhold til DM. På DM er det lik clutch på 115 og 140. BTW, om du er på leting etter å kjøpe EM-hjul så har jeg liggende, send meg i såfall PM. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...