Spørsmål rundt Haldex-oppgradering

Anbefalte innlegg

vet ikke det du spør om eller om dette er av interesse, men tenkte eg kunne dele erfaringene med deg ved oppgraderingen av haldex på en S3. Dette ble gjordt ved mtm boks. På bane kjøring var det ikke noe forskjell å kjøre med denne aktiv 50/50. hadde en knapp inni bilen. Faktisk så var bedre å kjøre uten, men det sies at ved mye banekjøring kan haldexen gå seg varm for den ligger å slurer inn og ut uten at jeg har merket noe av dette. Ved vanlig kjøring ingen forskjell, ved rolig kjøring og mye sving på bilen feks ved parkering må den ikke være aktiv da det føles som bilen skal dele seg i to.

Det durer og knirker i bilen... en må også passe på når en kobler denne inn og ut den må ikke ha press på seg då en kobler ut da smeller det i hele innkoblingen.. det blir fort stress å passe på.. det er kun ved skikkeleg akselerasjon en merker at det kommer mer krefter bak fra..

Så jeg kan ikke se at dette skulle være verdt pengene....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er samme som ACE leverer ja. Denne er det vel ikke stiller på, som på MTM sin. I tillegg kjører vel denne ikke så mye som 50/50 permanent vel? Den justerer bare noe mer opp, samtidig som haldexen skal ha lettere for å justere kraft bakover. Stemmer ikke det da raboc?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er samme som ACE leverer ja. Denne er det vel ikke stiller på, som på MTM sin. I tillegg kjører vel denne ikke så mye som 50/50 permanent vel? Den justerer bare noe mer opp, samtidig som haldexen skal ha lettere for å justere kraft bakover. Stemmer ikke det da raboc?

 

 

Jo, og den justerer blant annet etter 'throttle position' - dvs at om man trår pedalen i bunnen så vil den begynne å overføre krefter langt tidligere enn om man bare drar på helt vanlig. F.eks 'parkeringsproblemet' er ikke-eksisterende med dette systemet skulle jeg tro.

 

Interessant å høre erfaringer med MTM sin løsning også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så jeg kan ikke se at dette skulle være verdt pengene....

 

Hvordan var effekten på løst og glatt underlag? (grus/snø/is)

Noen større forskjeller der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderte dette her til S3'en min jeg også men fant ut at det ikke var verdt pengene for min del.

Hjelper litt under akselrasjonog en de på løst underlag og særlig vinterføre. Blir mer overstyrt. Men bare man visste hva man gjorde og hadde av Esp'en så hadde jeg det gøy uten å jeg. :D ikke noe problem å ligge bredt. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan var effekten på løst og glatt underlag? (grus/snø/is)

Noen større forskjeller der?

 

På snø og is var det endel forskjell ja, hadde litt mer kontroll på leken,,,,

men trodde eg skulle få mer utbytte av det på bane og dette med å passe på

å koble inn og ut var ikke noe stas..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.