#1 Skrevet Januar 13, 2005 Jeg vurderer støtt og stadig og oppgradere Haldexen på bilen min, og siden dollarkursen er lav nå og jeg snublet over slikt i USA lurer jeg på om det er noen som kan bekrefte eller avkrefte at dette er samme kit som blant ennet TS-racing og ACE leverer: http://www.neuspeed.com/products/product_details.asp?app=83|R3&type=23<ype=ns_euro&p_id=1840 På forhånd takk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 13, 2005 vet ikke det du spør om eller om dette er av interesse, men tenkte eg kunne dele erfaringene med deg ved oppgraderingen av haldex på en S3. Dette ble gjordt ved mtm boks. På bane kjøring var det ikke noe forskjell å kjøre med denne aktiv 50/50. hadde en knapp inni bilen. Faktisk så var bedre å kjøre uten, men det sies at ved mye banekjøring kan haldexen gå seg varm for den ligger å slurer inn og ut uten at jeg har merket noe av dette. Ved vanlig kjøring ingen forskjell, ved rolig kjøring og mye sving på bilen feks ved parkering må den ikke være aktiv da det føles som bilen skal dele seg i to. Det durer og knirker i bilen... en må også passe på når en kobler denne inn og ut den må ikke ha press på seg då en kobler ut da smeller det i hele innkoblingen.. det blir fort stress å passe på.. det er kun ved skikkeleg akselerasjon en merker at det kommer mer krefter bak fra.. Så jeg kan ikke se at dette skulle være verdt pengene.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 13, 2005 Dette er samme som ACE leverer ja. Denne er det vel ikke stiller på, som på MTM sin. I tillegg kjører vel denne ikke så mye som 50/50 permanent vel? Den justerer bare noe mer opp, samtidig som haldexen skal ha lettere for å justere kraft bakover. Stemmer ikke det da raboc? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 14, 2005 Dette er samme som ACE leverer ja. Denne er det vel ikke stiller på, som på MTM sin. I tillegg kjører vel denne ikke så mye som 50/50 permanent vel? Den justerer bare noe mer opp, samtidig som haldexen skal ha lettere for å justere kraft bakover. Stemmer ikke det da raboc? Jo, og den justerer blant annet etter 'throttle position' - dvs at om man trår pedalen i bunnen så vil den begynne å overføre krefter langt tidligere enn om man bare drar på helt vanlig. F.eks 'parkeringsproblemet' er ikke-eksisterende med dette systemet skulle jeg tro. Interessant å høre erfaringer med MTM sin løsning også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 14, 2005 Så jeg kan ikke se at dette skulle være verdt pengene.... Hvordan var effekten på løst og glatt underlag? (grus/snø/is) Noen større forskjeller der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 14, 2005 Vurderte dette her til S3'en min jeg også men fant ut at det ikke var verdt pengene for min del. Hjelper litt under akselrasjonog en de på løst underlag og særlig vinterføre. Blir mer overstyrt. Men bare man visste hva man gjorde og hadde av Esp'en så hadde jeg det gøy uten å jeg. ikke noe problem å ligge bredt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 15, 2005 Hvordan var effekten på løst og glatt underlag? (grus/snø/is) Noen større forskjeller der? På snø og is var det endel forskjell ja, hadde litt mer kontroll på leken,,,, men trodde eg skulle få mer utbytte av det på bane og dette med å passe på å koble inn og ut var ikke noe stas.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...