Anbefalte innlegg

Min kjære s4 lekker kjøleveske, virker som det lekker fra den plastdelen hvor de to slangene går inn på (se bilde).

 

Noen som har delenummer på denne og hva heter denne delen egentlig..?

P7220757 lekasje.jpg 1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sirkulasjonspumpen til varmeannlegget, den hjelper til med og få bra flow igjennom varmeregisteret inne i bilen.

Er ikke hjemme nå, men skal finne delenr til deg når jeg kommer hjem.

 

Ps: Det er vanelig att denne begynner og lekke med årene, sikkert et helt lass med andre folk her som har byttet den.

 

Magnus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da velger jeg og komme med annen info, det der er en elektrisk vannpumpe som blir kalt afterrun, dvs at vis du du kjører og bilen blir veldig varm og du slår av motoren starter den pumpa og pumpe vann rundt i systemet for og kjøle ned.

 

Den pumpa der blir ofte byttet ut med et 90 graders bend/rør, det er ingen hensikt og ha den i det hele tatt, annet enn vist du liker og kjøre hardt og skru av motoren med en gang.

 

De fleste mitt litt mellom ørene lar motoren/turboen stå og kjøle seg ned på tomgang en liten stund før man stopper, om den har vært hardt belastet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er en elektrisk vannpumpe. Sitter tilsvanrende i VW Transport T3 2.1 112hk boxer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki, sikkert misforstått hva den er til jeg da :S, men her er iallefall varenr på den: 034 965 561.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok, takk for svar folkens, ingen som har en pent brukt tilsalgs vel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For øyeblikket er den på salg hos Autohaus Arizona til $112,71, og det lønner seg absolutt å kjøpe en ny mot å kjøpe en brukt som lekker eller kanskje slutter å fungere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er "after-run" sirkulasjonspumpe som hjelper til med avkjøling av motoren etter stopp. Den kobler inn sammen med den elektriske radiatorviften hvis kjølevanntemperatur blir over 110C etter stopp av motor. Pumpen kobler ut så snart temperatur faller under 97C eller etter 10 minutter for å spare batteriet.

Mye mer informasjon om AAN kjøling her: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/cooling.html#after

Pumpe med delbart impellerhus (ved bytte av O-ring) fåes hos GM (Opel).

GM #1334064 Prisen er ca 1400,- hos Opel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

..en annen grunn til ikke å kjøpe brukt pumpe er nettopp dette:

 

"You may want to remove the pump and test it in a bucket of water to make sure it is still pumping. The pump uses a magnetically coupled impeller which can seize up, or fall apart as they get older."

 

Den behøver ikke å være lekk selv om den er defekt, mao...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.