Hvordan få av dørkledning bakdør Passat 2001-modell?

Anbefalte innlegg

Hvordan få av bak?? Noen som kan forklare litt om å ta av der!?

Er ferdig med fram døra mi, men har oppdaget at det er fukt på fører-døra og ene bak døra.

I pakka med butylband jeg har kjøpt, er det 4,5m, brukte ca. 2,5m framme så da er det ikke langt nok til fører-døra, tenkte jeg skulle fikse bak-døra, men vet ikke helt hvordan jeg får av..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

yupp, begynn med å ta av dekselet som sitter på håndtaket (treverk stort sett) denne får du av ved å ta en liten flat trekker i bunn av dekselen å vipp det ut. dette kan sitte veldig hardt. når det er ute så sitter det 2 stjerne skruer under her som du må skru ut. deretter sitter det en 25mm trox skrue helt i bunn av trekker (der hvor innsigningslyset er)

når disse er ute så ta tak i trekket i underkant og dra det til deg. da løsner de klipsene dette sitter i. så er det bare å ta det av.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dørplata som var problemet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

metall plata bak dørkledningen du tenker på?

Denne sitter i 10mm skruer rundt hele og så må vinduet løsnes. Vinduet sitter i plata.

Vinduet løsnes bak en stor svart propp i plata. Kjør vinduet ned til du ser feste. og så må midtre proppen fjernes. Dette er en slags plastikk spennhylse. Da blir vinduet løst og plata løs. Henger også litt igjen i dør åpner wire

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eventuelt så løsne du skruene, vipper plata litt opp, og så silikonerer du bare rundt kanten før du skrur fast plata igjen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.