#1 Skrevet November 8, 2009 Passaten min er snart 3 år gammel - 2007 modell B6 Sportsstolene i delskinn blir ofte behandlet med skinnprodukter, og jeg er nøye med hvordan jeg setter meg inn for og skåne setene så mye som mulig. Men alikevel syntes jeg skinnet i sidevangene slites veldig raskt. Andre som har dette problemet, evt. vet om det er en generell svakhet på disse setene? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 8, 2009 Dette er et vanlig problem. Regner med at du har de stolene med dype side støtter? Tror vw sluttet med de store sidestøttene og byttet til mindre støtter på de nye modellene nettopp pga mye slitasje. Vet at det har blitt byttet endel av skinnet på garanti 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 8, 2009 Virker som om sportskinnstolene i bmw tåler mer, sidestøttene blir fort flate i vag sine biler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 8, 2009 Dette er et vanlig problem. Regner med at du har de stolene med dype side støtter? Tror vw sluttet med de store sidestøttene og byttet til mindre støtter på de nye modellene nettopp pga mye slitasje. Vet at det har blitt byttet endel av skinnet på garanti Ja det er de første setene med større sidevanger enn de som leveres nå. Kanskje dette er et problem alle forhandlere vet om? Evt. sentralt hos Møller..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 8, 2009 Sendt en mail sentralt til Møller nå, så blir spennende og høre hva de sier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 8, 2009 Stikk innom ditt verksted og få de til og se på dette du, har blitt byttet endel sidestøtter/trekk på garanti på 3C;) Eneste som er kjipt, er hvis du kun får dekket førerstolen, så blir det forskjelling sidestøtter på V/H forsete: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 8, 2009 Har 2 stk Passat 3C Highline med disse setene og det er kun den ène som har noe særlige slitasjemerker. Begge bilene har gått rett over 90' nå, men den som har slitemerker hadde det allerede da jeg kjøte den da den var gått 40' og har igrunnen ikke blitt noe værre siden det. Svært mange av disse bilene har dette slitasjegreiene, men det går på en måte bare til et visst nivå - det blir aldri "ødelagt" liksom. Vi selger 10 brukte Passater i uken på jobb, så jeg har sett en del 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 9, 2009 Har 2 stk Passat 3C Highline med disse setene og det er kun den ène som har noe særlige slitasjemerker. Begge bilene har gått rett over 90' nå, men den som har slitemerker hadde det allerede da jeg kjøte den da den var gått 40' og har igrunnen ikke blitt noe værre siden det. Svært mange av disse bilene har dette slitasjegreiene, men det går på en måte bare til et visst nivå - det blir aldri "ødelagt" liksom. Vi selger 10 brukte Passater i uken på jobb, så jeg har sett en del Litt betryggende og høre at dette er en generelt problem ihvertfall. Men jeg syntes det er rart det skal bli slik så fort. Kan jo være at det er brukt dårlig skinn også, at jeg var uheldig med kua:p Skal jo også sier at når setene har store "spisse" sidevanger, er det vel nesten umulig at det ikke blir litt mer slitasje akkurat der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 26, 2009 Sendt en mail sentralt til Møller nå, så blir spennende og høre hva de sier. Har du hørt noe som helst fra Møller sentralt? Har en 3C selv med slitte sidestøtter, gått under 100' km, og har også henvendt meg til Møller ang. dette blant mye annet.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 27, 2009 Har du hørt noe som helst fra Møller sentralt?Har en 3C selv med slitte sidestøtter, gått under 100' km, og har også henvendt meg til Møller ang. dette blant mye annet.... JA det har jeg. De sier at det har vært enkelte biler som har fått skiftet skinnet på garanti. Men har ikke vært en utpreget defekt. Min bil syntes de ikke var ille. De mente faktisk at skinnet var veldig pent iforhold til mye annet de hadde sett. Så er vel bare jeg som er veldig pirkete da Hadde min inne på verksted nå for diverse småting, siden garantien på bilen går ut i januar. Bla. byttet taklys forran, ny motor i ene sidespeilet, byttet begge grøftelysene grunnet funkt, feil med parrksensorene(piper selv om når de kun er våte) og tatt avgasstest(som var helt fin) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 27, 2009 Hmmm, hadde bilen inne på Møller i Trondheim og ba de vurdere dette ifbm service jeg også, men dette var vanlig slitasje det... Men hvorfor kjøper man skinninteriør i bil da? Er ikke det for at det skal være mer slitesterkt enn stoff: klø : Men kommer vel ingen vei med noe av dette... Men må si at mtp det jeg har av "småting" med min 3C, så begynner jeg virkelig å lure på kvalitet og holdbarhet på det som lages av VW nå.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 31, 2010 På vår 3C var skinnet litt gråere(sort skinn) på sidestøtten, da vi kjøpte bilen brukt (66000km). I går gikk sømmen opp der og det ble ett hull på 3-4 cm. (75000km) Dette bør vel gå på garanti? (Bilen er ikke 3 år ennå. (oktober 2010) ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 31, 2010 en kompis har 2 stk 3c, begge er kjørt over 300000km den ene er revnet pga slitasje i side støtten og den andre er ikke mye slitt,begge er taxi kjørt,så kommer vel mye ann på personene som går inn og ut av bilen. dere må slutte og "dra,gni" dere langs side støtten når dere skal inne i bilen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet August 5, 2010 Har slitasje på min også. 2006 Highline 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...