spørsmål vw passat 3bg???

Anbefalte innlegg

har en 2003 vw passat 3bg avant med litt å gjøre, tenkte å høre her på forumet om noen som har greie på noe av det jeg lurer på...?

1. løst motor deksel ?? dekselet vibrerer og lager en ulyd når motoren går noen som har peiling på hvordan man får festet dette 100% så det sitter fast ??

2. sigarett tenneren virker ikke?? satans irriterenden ettersom at jeg ikke får brukt mobilladeren ?? noen som har peiling på å få fiksa dette , er det bare en bagatell?? (kan noen med 3bg ta bilde av sikringboksen sin??? å legge det inn på denne tråden)

3. omprogramering importbil?? få ordnet slik at kjørelys kommer på automatisk ?? kan det gjøres med vag-com?

satser på at noen kan hjelpe meg med dette, mvh - fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruk store skiver/gummiforinger under mutterene for å feste dette hvis dekselet er i orden... Har også vært borti at VW emblemet på dekselet har vært løst å lagd ulyd, det kan limes igjen i såfall.

Sjekket sikring? Sikringene sitter bak dekselet på venstre side av dash, husker ikke plassering men.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

motordelselet er festet med noen propper på undersiden som gårann å skifte,

sigarett tennaren kan jo vere so enkelt som ein sikring som er gåen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

3. omprogramering importbil?? få ordnet slik at kjørelys kommer på automatisk ?? kan det gjøres med vag-com?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter det jeg har forstått, nei. Kan ikke prog om. Må koble litt om bak på lysbryter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde også skrangling i mitt motordeksel og prøvde å sjekke at alle boltene var skrudd til. Det var de - så jeg tok løs dekslet helt for å undersøke nærmere, og da viste det seg at at bolten som står skrudd i manifoilen (på venstresiden av motor når du står foran bilen og ser nedi motorrommet) var knekt. Har hørt at også andre med 3BG har opplevd det samme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2. sigarett tenneren virker ikke?? satans irriterenden ettersom at jeg ikke får brukt mobilladeren ?? noen som har peiling på å få fiksa dette , er det bare en bagatell?? (kan noen med 3bg ta bilde av sikringboksen sin??? å legge det inn på denne tråden)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det var en annen her inne som sleit med det samme = def sig tenner fremme, men de bakover i bilen virket. Var en sikring som var gåen mener jeg å huske. MEN!!!! Du må ned med dekselet under rattet/dashen for å finne denne. Ikke alle sikringene er i sikringsboksen nemligt. Er enkelt å få ned det dekselet. Ta av deksel på siden, det til sikringene. Der finner du 2 skruer. Ut med dem. Så er det vel 3 (tror det var det) skruer i "toppen" av dekselet. Du ser dem om du kikker nedenfra og oppover. Lysbryteren setter du i "av" posisjon, trykker inn vri-delen og vrir 1 hakk med-urs og trekker ut. Koble fra denne. Ta deksel ned, vær obs på stikket til diagnose (kan koblef ifra deksel) Samme med stikk til lys-styrke regulering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.